Dagmar designar årets Rosa band

Den 1 oktober drar årets Rosa bandet-kampanj igång igen. Den här gången är det designertrion bakom klädmärket Dagmar som designat årets Rosa band.

Varje år får drygt 7 000 kvinnor i Sverige veta att de drabbats av cancer. Sedan 2006 har Cancerfonden låtit en känd svensk designer utforma det  rosa bandet. I år har uppdraget gått till systrarna Kristina Tjäder,  Sofia Wallenstam och Karin Söderlind från klädmärket Dagmar. 

 - Vi ser det som ett stort ansvar men också en ära att få formge  årets  version av rosa bandet, säger Karin Söderlind i ett pressmeddelande. 

I Sverige finns det två organisationer som arbetar med Rosa Bandet, Cancerfonden och patientorganisationen BRO (Bröstcancerföreningarnas Riksorganisation). BRO förvaltar Bröstcancerfonden och säljer det enfärgade ceriserosa bandet.

I amelia nummer 21, som kommer ut i butik 27 september,

har vi som vanligt en stor Rosa bandet-special med fokus på kampen mot bröstcancer. 

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

6 nr av amelia + bäddset i fyra delar för bara 199 kr. Köp nu!