H&Ms nya höstkampanj hyllar alla kvinnor och storlekar (så snyggt gjort!)

Svenska modejätten H&M släppte nyss 2016 års höstkampanj. Och istället för att följa ett visst ideal, visar de upp hur kvinnor ser ut som de gör mest – i varierade åldrar, former och hudfärger. Och reklamfilmen är så bra!

I H&Ms nya höstkampanj får vi följa ett gäng powerkvinnor iklädda H&Ms senaste mode från årets höstkollektion. För regin står Gustav Johansson och kvinnorna i reklamfilmen är stylade av svenske superstylisten Robert Rydberg. Låten ”She's a lady” som spelas i den nya reklamfilmen har fått en ny ton av duon Lion Babe med sångerskan Jillian Hervey i spetsen.

Läs mer:Här är klädmärket som visar upp modellerna som de ser ut – helt oretuscherat

I videon kan man se den norska boxaren Fatima Pinto, gamla 70-tals ikonen och modellen Lauren Hutton, transsexuella modellen Hari Nef, plus size-modellenPaloma Elsesser, entreprenörenPum Lefebure, brittiska modellenNeelam Gill, danska modeprofilenPernille Teisbaek,svenska fotografen Arvida Byström och svenska designern och illustratörenCajsa Wessberg.

Läs mer:Här är klädmärket som visar hur plaggen sitter på olika kroppar

”Att hylla kvinnor kommer sig naturligt för mig, deras unika sätt, deras elegans, deras spänstighet och deras stil, så jag älskar att H&M kom till oss för att återskapa den klassiska låten ”She's a lady” av Tom Jones i en samtid och viktigast av allt, direkt från kvinnorna, säger Jillian Hervey till Elle.com

Bilder: H&M



Här kan du se H&Ms nya reklamfilm för höstkollektionen 2016!

https://youtu.be/8-RY6fWVrQ0?width=640&height=360&frameborder=0

Vill du se mer sånt här? Gör som 25 000 andra ochgilla amelia på FacebookochInstagram!

Mest läst just nu:

14-åriga Sofie får juryn att tappa hakan (och vi får gåshud över hela kroppen)

"Sjöjungfru-lår" – Här är uttrycket som får tusentals kvinnor att hylla sina ben

Sanna Nielsen hyllas för avklädda bilden: ”Jag önskar att ingen skämdes!”

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

Gör som över 200 000 kvinnor – läs amelia! Se erbjudande!