Ser sidan konstig ut?

Din skärm är smalare än innehållet på denna sida. Vill du visa amelia i ett bättre anpassat format?

MobilTabletDator

Heidi Klum designar kläder för Lidl – sanna Lidl-priser utlovas!

Heidi Klum i samarbete med Lidl. I september släpper Lidl en modern och rockig modekollektion designad av Heidi Klum.

"Esmara by Heidi Klum" – Lidl ger sig in i modebranschen med Heidi Klum

Avdelningen högst oväntade men spännande samarbeten: "Heidi & the city", temat för världspremiären Heidi Klums ungdomliga och rockiga klädkollektion i samarbete med den tyska matvarukedjan Lidl.

https://youtu.be/PpQlFadufbU?width=560&height=315&frameborder=0&allowfullscreen=allowfullscreen

På Lidls hemsida berättar Heidi Klum att hon hittat inspirationen till sitt nya modeprojekt, "Esmara by Heidi Klum", från sina egna modefavoriter. Vilka dessa modefavoriter är står dock inte omnämnda. Men en snabb googling ger vid handen att några av Heidi Klums favoriter är Thomas Wylde, Victoria Beckham och Michael Kors.

Heidis modevision är att alla ska kunna uppskatta mode, må bra och känna sig attraktiva. Hon vill också att alla ska ha lika roligt med hennes kollektion som hon själv haft som designer.

– Jag ville skapa mode med en wow-effekt som gör det enkelt att kombinera plaggen. Mode för kvinnor som vill klä sig snyggt och allt till ett oslagbart pris, säger Heidi Klum.

I kollektionen återfinns en modern och rockig mix av leopardmönster och blazers, stilrena toppar, bomberjackor och skinny jeans, fin spets och rockiga läderkläder i färger som starkt blått och cognac.

Enligt pressmeddelandet utlovas en prislapp i sann Lidl-anda, plaggen kostar från 70 till cirka 200 kronor vilket ju låter som Lidl-priser. Dock undrar man lite över kvaliteten, men bikerjackorna är sydda i äkta läder, och beräknas ligga på cirka 600 kronor. Ett riktigt kap om det stämmer.

Några godbitar ur Heidi Klums kollektion för Lidl

Aftonväska.

Stövletter i leopardmönster.

Blus med knytning.

Bikerjacka i mocka.

Den 7 september presenteras Heidi Klums kollektion för första gången på den internationella scenen under New York Fashion Week, och den 18 september påbörjas försäljningen. Internationellt kommer kollektionen vara tillgänglig för kunder i totalt 28 länder och i över 10 000 LIDL-butiker.