Retuscheringen som upprör – Diane Keaton gjordes yngre för att passa i sminkreklam

L’Oreal kritiseras för att ha retuscherat skådespelaren Diane Keaton allt för kraftigt i sin reklam. Den 68-åriga skådespelarens hy har slätats ut helt och hållet i en av skönhetsföretagets reklamfilmer och reaktionerna har inte låtit vänta på sig.

Retuscheringen uppmärksammades under helgens Golden Globe-gala i USA. Diane Keaton stod på scen under galan och direkt efter hennes framträdande visades L'Oreals reklamfilm – något som fick många tittare att reagera på att skådespelaren såg väldigt annorlunda ut i filmen jämfört med i verkligheten.

I reklamfilmen har Diane Keatons hy helt slätats ut och som i ett trollslag tycks hon plötsligt ha blivit 25 år yngre."Vänta nu, Diane Keaton har alltså fått alla sina rynkor mellan det att hon spelade in reklamfilmen och Golden Globe? Snacka om otur", twittrar en av alla de som reagerat på retuscheringen.

Här kan du se den kritiserade reklamfilmen:

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

6 nr av amelia + bäddset i fyra delar för bara 199 kr. Köp nu!