Så fixar du ett eget personligt varumärke

Ditt personliga varumärke är ett viktigt verktyg om du vill göra karriär. Det spelar ingen roll om det är i det lilla eller i det stora. Du behöver tala om vem du är, vad du kan och vad du står för. Amelia.se vet hur du bygger ditt personliga varumärke.

Vad står du för? Ett utförligt formulär finns att ladda ner på Isabels hemsida,  dittvarumarke.se.

Formulera ett motto. Utgå från det du nyss kom fram till och tänk ut ett motto som förklarar det som är viktigt för dig, till exempel ”ärlighet varar längst”.

Formulera en mission. Vad kan du inte låta bli att göra för andra även om du inte får något tillbaka?

Visa vad du står för. Tänk på dina ord, handling och styling – allt bär ett budskap. Var så medveten som du kan vara.

Vad vill du uppnå? Målet kan till exempel vara ökat inflytande någonstans, bättre balans i livet, uppfylla en dröm eller tjäna pengar

Vem kan hjälpa dig? Fundera över var du kan nå din målgrupp, hur blir du synlig för de människor som kan hjälpa dig att nå ditt mål. Det kan vara både yrkesmänniskor och privata kontakter. 

Vad är ditt budskap? När du har hittat din målgrupp behöver du inspirera den att dela dina visioner. Fundera över hur du formulerar dig så att du attraherar rätt personer. 

Gör en tidplan. För att få något gjort behöver du bestämma dig för när du ska göra vad. 

Så gjorde kändisarna om sina personliga varumärken

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

6 nr av amelia + bäddset i fyra delar för bara 199 kr. Köp nu!