Så behåller du vikten i sommar

Många toktränar under våren för att känna sig redo för en lättklädd sommar full av aktiviteter. Så här fortsätter du ditt lätta liv även under semesterdagarna! 12 heta tips KBT-viktcoachen Catherine Schück.

12 tips från KBT-viktcoachen Catherine Schück som hjälper dig behålla din nya, smala livsstil:

Dra ned på konsumtionen av ris, pasta, potatis, bröd och socker.

Välj fullkornsprodukter istället för vit pasta och vitt bröd.

Dra ned på alla mejeriprodukter.

Pröva en ny lins eller böna varje vecka tills du har hittat dina favoriter.

Håll dig till fetter som olivolja, rapsolja och linfröolja.

Ät bra fett som finns i avokado och nötter.

Ät massor av fisk, gärna fet fisk som lax, makrill och strömming.

Ät alla typer av sojaprodukter, bönor, tofu och sojamjölk.

Frossa i alla sorters frukter och grönsaker.

Gör varje dag en stor sallad med "supermat: kål, blomkål och broccoli.

Ät massor av bärblåbäret är kungen.

Drick ayurveda-teer med kanel och ingefära, grönt, vitt eller roibooste.

Källa: amelia Vikt & Hälsa 2008.

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

6 nr av amelia + bäddset i fyra delar för bara 199 kr. Köp nu!