Höstens stora träningstrender

Foto: ariwasabi

Maratonjympa, deadball, transformer och x-fit. Vi har snokat reda på de senaste träningstrenderna och var de finns.

Back to basic 



De nya busenkla passen är inspirerade av tiden före kettlebells och knivig koreografi. 

X-fit Express, World Class

Tanken med X-fit är att det ska passa alla – kvinnor, män, nybörjare och vältränade. Gemensamt har deltagarna att de alla vill maxa sin träning och ta ut sig rejält utan redskap eller koreografi. 



Puls Express, World Class

Det här är för dig som inte hänger med på dansklasserna och inte riktigt vågar gå all in på Zumban och Sh’bamen. Enkla steg, medelhög intensitet och mycket glädje är ledorden. 

För hela familjen



Slå två träningsflugor i en smäll – kom i form och umgås med familjen på samma gång! 

Yoga familj, Friskis och svettis

Yoga Familj är ett både lugnt och lekfullt yogapass där närhet och fokus, men också lite fniss, är känslan som ska förmedlas till både barn och vuxna. Passet vänder sig till barn mellan sex och tolv år tillsammans med vuxen.

Power baby, World Class

Det här är klassen för dig som precis har fått, eller väntar, barn. Med vikter, gummiband och stepbrädor tränas styrkan i bäcken och mage upp. Du får även hjälp att träna upp muskler inför förlossningen. Och det är fritt fram att ta med barn på passet.

Tuffa tag 



Blod, svett och tårar. Förhoppningsvis innehåller nya, tuffa träningen bara en av de ingredienserna. 

Deadball, SATS

Här används en tre kilo tung, stor och mjuk boll. Träningen utförs mestadels i par och de explosiva övningarna ger dig en stark core-muskulatur och utmanar din kondition, snabbhet och spänst. 

Transformer, SATS

Det här är passet för dig som oftast håller till i gymmet men som är trött på att träna ensam. Gruppen blir indelad i lag som med olika redskap får en riktigt tuff workout. 

Träna ute



Ta chansen att andas in lite frisk luft istället för gymmets svettångor när passen flyttar utomhus.

Maratonjympa, Friskis och svettis 

Känn gräset mellan tårna när du släpper loss i ett lite längre jympapass på 80 minuter. Flera ledare kör passet tillsammans och har hand om ett par låtar var. Garanterat fullt ös!

Intervall flex, Friskis och svettis 

Under första hälften av passet utmanar du din kondition och styrka i ett tufft intervallupplägg. Under andra hälften är det dynamisk rörlighet som gäller.

Bästa träningsapparna



Teknik?+?träning = sant! Nu kan tekniknörden förvandla sina extra minuter till ett träningsäventyr. 

Teemo

Med den senaste appen för ­iPhone kan du jaga juveltjuvar, uppträda på cirkus eller bestiga Mount Everest – allt i hemmets lugna vrå och det enda du behöver är ett par kvadratmeter fri yta! I verkligheten blir äventyren till svettiga övningar och som hjälpmedel får du en personlig tränare som peppar dig och ett gäng vänner som hejar på. Du kan även bjuda in dina Facebook-vänner men till skillnad från många andra appar så tävlar ni inte mot varandra utan kan istället göra äventyren tillsammans.

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

Gör som över 200 000 kvinnor – läs amelia! Se erbjudande!