10 saker alla som yogar mår bra av att äta

En så kallad "yoga-diet" kan förbättra både kropp och sinne. Yoga-utövare anser att mat skapar livskraften som underhåller våra kroppar och ger oss vitalitet och hälsa, och förespråkar en ren, etisk, vegetarisk diet på mat som vuxit i harmoni med naturen, dvs skördats och vuxit naturligt. En riktig yogi ser också helst att maten hen äter är lagad med kärlek.

Ämnen i artikel:

Bra mat att äta om du följer en yoga-diet

1. Alla typer av frukter, särskilt de som är naturligt söta.

2. Alla grönsaker förutom lök och vitlök.

3. Fullkorn, särskilt havre, vete och ris.

4. Tofu, mung- och adukibönor.

5. Växtbaserade oljor, som sesam-, solros- och olivolja.

6. Nötter och frön, undvik dock saltade och rostade varianter.

7. Råsocker, lönnsirap och molasses.

8. Örtteer och vatten med citron och/eller lime.

9. Söta kryddor, som kanel, kardemumma, mynta, basilka, gurkmeja, ingefära, kummin och fänkål.

10. Mat som tillagats med kärlek och välsignats innan konsumtion.

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

Gör som över 200 000 kvinnor – läs amelia! Se erbjudande!