ANNONS

Farligt och olagligt att köpa Reductil på nätet

Undertecknad arbetar som distriktsläkare som hamnade i den här diskussionstråden samband med att jag "googlade" Reductil som nu har stoppats av EU- pga biverkningar.

Intressant nog så ligger det högt upp i en tråd många inlägg angående Reductil, där folk både talar om brottslighet och uppmanar till brottslighet det vill säga uppmanar till att köpa Reductil via internetapotek och till och med själva försöker sälja illegala preparat.

Reductil är ett receptbelagt läkemedel som är förbjudet i Sverige att sälja på annat vis än via apotek och läkarrecept. Dessutom är det så att så kallade internetapotek speciellt från vissa länder utanför Sverige ofta är knutna till organiserad brottslighet.

I bästa fall blir det ingen effekt alls av läkemedlet och ni köparen förlorar pengar. I värsta fall blir det allvarliga biverkningar med insjuknande som följd.

Ni kan kontakta läkemedelsverket för att få mina påståenden bekräftade.

Jag tycker att det är rätt allvarligt att unga människor ser så lätt på att inta droger som de inte har någon som helst kontroll över.

Kommentarer

tack för din professionella information!
Här på Damrummet finns ingen egentlig kontroll över det som skrivs och många som kommenterar förstår inte att man sysslar med olagligheter.

Egentligen är det ju de ansvariga på redaktionen på Amelia som bör kontrollera innehållet i deras diskussionsforum.
Det finns t o m öppen försäljning av Reductil här vilket borde polisanmälas. Hur mycket Reductil har dessa personer som annonserar egentligen i sina lager???

Bantningspiller Thermacuts - http://track.thermacuts.se/product/ThermaCuts/?uid=2484&sid=516&pid=115&bid=advandec Jag förlorade 13 kg i mindre än 2 månader och övervikten kom aldrig tillbaka.

ANNONS
ANNONS
ANNONS