ANNONS

Jag vill ha saker och ting så som det alltid varit!!

Världen i dag är helt upplyst av elektronik, iphone och ja gud vet vad. Vi lever i ett samhälle där man ska vidareutbilda sig, man ska ha ett bra jobb. Man ska ha man och barn, villa, följa minst 5serier på tv och göra minst en utomlandsresa varje år.Man ska prata minst ett språk till förutom sitt modersmål. Man ska vara allmänbildad och ha lätt för sig. Man ska vara intresserad av att lära sig mer...om i princip allting.
Så när man inte lever upp riktigt till det, så blir man en aningen dumförklarad.
Jag lever ihop med min sambo, vi har ett barn, villa och katter. Vi har jobb, som vi inte stortrivs med. Men vi har dom allafall. Jag har pluggat 5.5år efter gymnasiet, (3år av dom på högskolan). Min sambo har inte pluggat något efter gymnasiet. Vi reser aldrig utomlands utan har lagt våra pengar på att renovera huset vi bor i. Vi har inte många vänner, men tillräckligt. Vi går inte på fester utan trivs bäst hemma med familjen och de närmaste. Någon mer som har det som vi och ändå känner sig en aningen dumförklarade för att de tycker att de lever ett liv som de är nöjda med?

Kommentarer

Jag får lite intrycket att det är snarare du själv som anser dessa saker du radar upp, inte några specifika personer? Du jämför dig troligtvis av majoriteten där du inte hamnar långt efter alls. Själv har jag sambo, lght, katt, barnfri och nöjd. har inte så många vänner kvar men bryr mig inte så mycket längre, reser mer sällan men än sen? har även bojkottat facebook, iphone etc du ser, alla är olika.

ANNONS
ANNONS
ANNONS