Annons
Annons

Tv-snack

Krister Berntsson, webbredaktör

Melodifestivalen 2010

Var det rätt låt som vann?
Hur sköter sig programledarna?
Vem har den fulaste outfitten?
Får man hata melodifestivalen?
Hur många gånger röstar du på din favoritlåt?

Släpp loss och tyck till om melodifestivalen 2010!
0 röst(er)
Annons
Annons

Svar

1. Emil

Bättre, mycket bättre!

Redan mycket bättre än 2009 års festival. Roligt men med klass. Det är en konst. Bra jobbat!
    Skrivet: 6 februari 2010
    0 röst(er)
  2. Muppan

Lite tyst

Dom 2 första bidragen var det för dåligt ljud på men dom var ej så värst bra ändå
    0 röst(er)
  3. Emil

Men Björkman, hur har du tänkt?

Nu förstår jag ingenting. Hur har herr Björkman tänkt när han satt ihop bidragen för deltävlingarna?
    Alla bidrag är jättebra på sitt eget lilla sätt, hur tusan ska man kunna välja?! Alla är värdiga en finalplats. Kan ej rösta!

Hur som helst, om Ola går vidare, se till att dra ner volymen på musiken, så hans röst hörs! Den kom liksom bakom.
    0 röst(er)
  4. Emil

Love it!

Love it!

Kom igen nu, är det bara jag som skriver kommentarer.
    0 röst(er)
  5. Louise

Det gjorde dom bra!

Måste säga att jag tyckte att årets melodifestival var den bästa på många år. Synd bara att många av bidragen var så himla bra! Det var verkligen svårt att välja. Men hellre så än att alla bidrag skulle var urusla.
    Ha en fortsatt trevlig kväll alla!
    0 röst(er)
  6. Eva A.

Hur röstar svenska folket??????

Det var bra låtar överlag, men hur kunde Ni rösta ut Linda o Anders, det var sååååååååååååååå
    bra låtar, och grymt framträdande, STOR ELOGE.
    Är det konstigt att Sverige kommer långt ner på listan i den stora tävlingen??????????????
    På tal om kläder, så var det mycket LITE,
    det är musik men nära mus i kant.(enl. min sambo)
    EVA i Malmö
    Skrivet: 7 februari 2010
    0 röst(er)
  7. Mariah

Festivaltyck!

Jag blev väldigt berörd av Pain of Salvations låt... Den var skör å lite ljuv på ngt vis... Frågan är hur den skulle stå sig i den stora festivalen?? Sånt vet man ju aldrig numera!
    0 röst(er)
  8. Annettan

Äntligen dags igen...

Nu börjar det igen,som min familj och jag har väntat! Första deltävlingen var väl ok men inget extra tyckte jag. Det var många som klagade på Petra Mede förra året men jag tycker att hon var bättre än årets programledare (iallafall så här långt). Jag hörde också att Dolph bara skulle vara med i Ö-vik. Det är verkligen synd tycker jag, det hade varit kul att få se honom live i de andra delfinalerna också! De bästa låtarna gick vidare iallafall tycker jag,Salem är ju i en klass för sig själv!
    0 röst(er)
  9. Sara

Dolph är bara bäst!

Tack Dolph för en super show här i från Örnsköldsvik!
    0 röst(er)
  10. Linus

Förvånande och mindre förvånande

Ja... Jag tycker att de som kom till andra chansen var något förvånande. De som gick direkt till final var ganska givna dock... :P Salem är en favorit med en glad och bra låt, och Ola är ju en så typisk melodifestival-människa med en så typisk (och ganska bra) melodifestival-låt.

Andersson hade inte mycket att säga till om i mina ögon, så jag är mycket förvånad att hon inte åkte ut... Frispråkarn och Linda var mycket bättre än hon, vad jag tycker!

Pain of Salvation var en av mina favoriter sedan innan... men låten förvånade mig genom att vara lite tråkig. Såhär tycker jag om den: En fantastiskt bra låt, men inte riktigt vad man väntar sig i en sådan show-festival som melodifestivalen. Hade den dragit på lite mer en bit in hade den nog kommit till final direkt.

Som som en sidonotering... har ni sett att alla artister finns på snowfish.com? Riktigt coolt.
    Skrivet: 8 februari 2010
    0 röst(er)
  11. Eva-Lotta-Kenneth

Får man hata?

En frågeställning i trådens inledning lyder: Får man hata Melodifestivalen?
    Hat är väl ett starkt ord, men nog är det ju lite sorgligt att en musiktävling – en rätt usel sådan dessutom – håller en hel nation under armarna under vinterns mörkaste veckor.

Tack vare "Mello" får svensken äntligen luta sig tillbaka i soffan och stänga av hjärnan en hel månad. Vi har någon form av tv-evenemangspanik i det här landet. Vi är sjukligt beroende av att det ska hända något "spännande" på tv varje helg, något brett och folkligt och lagom lättsmält som vi kan koncentrera oss på – så att vi slipper ta itu med oss själva, våra relationer, omvärlden...

"Religion är folkets opium" sa väl Karl Marx någon gång i tiden, men numera har tv:n tagit religionens plats. Lite Let's Dance, Idol eller Melodifestival är allt som krävs för att hålla svensken nöjd. Det är riktigt äckligt.
    Skrivet: 8 februari 2010
    0 röst(er)
  12. Krisse

Linda var bäst!!!!!!!!

Linda var absolut den bästa! Hörde låten idag och blev så glad!
    Skrivet: 9 februari 2010
    0 röst(er)
  13. Millisen

Twitter

Inte så värst bra låtar...Dolph rockar. Måns är ok och fnittermajan är lite för mycket med sitt flams. Största behållningen var utan tvekan Annika och Ebba som twittrade på texttv s.198 under programmet, gav upphov till många skratt!!!
    Skrivet: 11 februari 2010
    0 röst(er)
  14. Lexy

Fina bilder

http://mvt.se/kulturnoje/ovriga/tv/1.734024-schlagerfesten-i-bilder
    Skrivet: 13 februari 2010
    0 röst(er)
  15. cessan

Programledare

Ta bort Christine Meltzer som grimaserar och beter sig som en Duracellkanin på speed. Hennes agerande passar möjligen i Bolibompa. Dolph var bäst, och Salem vann rättvist.
    Skrivet: 13 februari 2010
    0 röst(er)
  16. 19/2 2010

Sista låten!!

Sista låten var ju klart bäst!
    Annars tycker jag nog att det var den sämsta festival på länge!
    Usch...
    Skrivet: 23 februari 2010
    0 röst(er)
  17. Marcus

Stil är en sak men streetuniform är en sak i usa.

Varför måste programledaren se ut som en prostituerad knarkare ifrån cops på tv6 i varje program!!!!!!!!!!!
    Skrivet: 27 februari 2010
    0 röst(er)
  18. mimmi

Salem al Fakir eller Anna Bergendahl

De är mina klara favoriter!!
    Skrivet: 27 februari 2010
    0 röst(er)
  19. muuzik

men Pernilla...

finns det inga bättre låtar att ge till dennna härliga person. Jag ryser, men tyvärr inte av välbehag. Det här var inte kul....
    Skrivet: 28 februari 2010
    0 röst(er)
  20. Missnöjd!

Anna och Jöback? Vafan?

Jöbacks låt var den segaste hittills och Anna sjunger ju så mycket med näsan det går... Klarar inte av hennes röst, låten var dessutom ganska skitdålig.

Neos låt däremot, FULLTRÄFF.
    Skrivet: 28 februari 2010
    0 röst(er)
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons

Damrummets mest kommenterade

FR 15 JUNI 2007
Kär i två män