ANNONS

Vad tycker ni om Tarot-annonserna?

Hej!

Jag undrar vad ni andra tycker om alla annonser om tarot- och spådamer, som återkommer i varje nummer av Amelia, ofta en hel sida?

Jag har fått intrycket att Amelia är en tidning med en moralisk kompass som tar upp viktiga ämnen och problem och aktivt arbetar för ett bättre samhälle! Men i just detta enda avseende, där de kontinuerligt stöder en bluffbransch som utnyttjar personer som inte vet bättre eller kanske är i ett psykiskt utsatt läge, agerar de moraliskt förkastligt.

Jag mailade chefredaktör Ann för ett år sedan ungefär, där hon i stort höll med mig om min kritik och skulle "ta upp detta" och kanske "göra en artikel om denna skumma värld". Men jag har inte sett någon ändring..?

Att det skulle vara en ekonomisk fråga har jag svårt att se, eftersom det säkert skulle gå att fylla upp samma annonsplatser med seriösa annonser.

Hur ställer ni damer er till detta? Kanske kan vi starta ett upprop för att få bort detta vidskepliga och ologiska otyg ur tidningen?

MVH
Erik, en "tjuvläsare" av Amelia.

Kommentarer

Jag vet inte om Amelia är så "upplysande" precis, de hade en artikel om ett medium förra året där han presenterades som om det vore vetenskapligt belagt att man kan prata med döda släktingar genom medium... detta samt en del andra saker, bl.a alla spådamsannonser, gör att jag har slutat läsa tidningen.

Jo, jag tror på medium till viss del. Jag tror det finns de som verkligen vet vad de gör då jag själv haft en bra erfarenhet medium men det finns säkert lika många som utger sig för att vara det, fast som inte kan någonting. Inga riktiga medium tar betalt för att man ringer till de, utan enbart för det de uträttar. Annonserna är bara lurendrejare och borde istället bytas ut till klädsajter på internet eller liknande, något som alla kan köpa ifrån och inte bara stockholmare som många andra tidningar gör reklam för.

Har funderat många år varför dessa annonser finns i nästan varje veckotidning, säljer själv o tjuvläser förståss nästan alla,finns det folk som ringer på dessa? När dom fått svar kan dom vara uppe i 200 kr = 10 min, hur dum får man bli som tror på spåkärringar o en del spågubbar, borde vara kriminellt att lura folk på det viset, samma sak att tro på GUD, är GUD hon, han, den, det, vem vet, vem vet, bibeln måste ju vara världens största sagobok likaså koranen, tror människor vad som står i dessa böcker kan dom lika gärna tro på spådomar, ingen större skillnad.

men vad lustigt??!! vad skulle det spela för roll?? :) jag tycker inte om att om sjuka människor, och är vansingt trött på repotager om bantning, dieter och mirakelkurer så då behöver jag INTE läsa det :) om deras annonser stör dig? sluta läs dem eller sluta tjuvläsa tidningen som inte är din!

ANNONS
ANNONS
ANNONS