...missförstå mig rätt. Jag gillar Amelia, det är lite av en förankring till omvärlden för mig. Jag jobbar natt i skift och bär uniform på jobbet, så när Amelia kommer i brevlådan blir jag glad. Det är lite av ett sätt för mig att "hänga med" på vad som händer och få lite nytändning. Men det finns en nackdel och det är att tidningen känns som att den ibland enbart riktar sig till människor med dagtidsjobb och familj. På Amelia nr8 omslag står det med feta bokstäver: Äntligen långledig! Känns lite som ett hån, då jag har och kommer jobba hela långa påskhelgen. Jag kan förstå att majoriteten av Amelias läsare är dagtidsjobbare - men jag vill ändå höja en röst för oss nattarbetare som sliter när andra ni sover och jobbar när ni andra är lediga!
Glad påsk alla Amelia läsare :)
Kommentera
Sitter just nu på nattjobbet och ler åt din kommentar! You are not alone ;)
Ja fast när du sover pa dagen efter att ha jobbat natt sa sliter vi. Och semester har väl alla rätt att ta ut, eller?!
Vad jag menade var att tidningen i första hand riktar sig till människor med dagjobb - ta till exempel artikeln som var i början på året som handlade om var man skulle lägga sina semesterdagar för att få ut så mycket som möjligt av de lediga helgerna... helt värdelös för min del! Ja jag kan ta semester precis som alla andra, men det funkar inte riktigt så. Anledningen att jag skrev mitt inlägg var just för att jag satt där på jobbet och hade tidningen precis framför näsan. Jag tycker bara att det vore trevligt om det fanns lite mer artiklar och tips i tidningen som även riktar sig till oss som jobbar natt, det skulle göra en bra tidning mycket bättre för min del.
Ha en bra dag på jobbet Lisa - nu ska jag hem och sova! ;)
Ja kan förstå det. Jag jobabr inom vården, vi är inte lediga röda dagar, helger,nätter