För ett halvår sen träffade jag en man på konferens. Vi hamnade i säng & efter de höll vi kontakten. De visade sej att han är gift. Jag hade blivit förälskad (ingen ursäkt - jag vet!) & vi fortsatte ses, trots detta & trots avståndet - han bor i Skåne, jag i Stockholm.
Efter många träffar, ett oändligt antal snusk-sms, mms med nakenbilder mm & ännu fler bittra tårar har jag nu brutit med honom. De va nog de svåraste jag har gjort.
Vändpunkten kom när han berättade i nedlåtande ordalag om sin fru. Han berättade att hennes pappa som va musiker i ett one-hit-wonder söp ihjäl sej när han va drygt 40. Hon har sex barn från ett tidigare äktenskap & pga dem hade hon ingen karriär, blev ständigt osams med folk på de tillfälliga anställningar hon hade & dålig ekonomi när hon träffade sin nuvarande. Enligt honom har hon nu, tack vare honom, ordning på sin ekonomi & ett eget företag som blomstrar, där hon sysslar med de enda intresse hon hade. Jag frågade varför han berättade detta för mej & hans svar va att "han vill att jag ska förstå vem han är"
Vissa hävdar att han pga sitt utländska ursprung beter sej som en buffel. Andra att han har svårt att lämna sin yrkesroll (han är mellanchef i ett stort företag & har ett antal hundra underställda). Jag har svårt att köpa dessa resonemang & tycker varken att de är förklaring eller alibi. Någon förklaring till otroheten öht har han aldrig presenterat, jag har å andra sidan inte heller frågat.
Jag har nu fattat sympatier för henne & har funderingar på att berätta för hans fru. Vad tycker ni? Hade ni velat veta i hennes situation? Är de bättre att hon slipper veta? Kanske var jag en engångsföreteelse? Frågan gnager i mej & jag kan inte släppa det. Snälla - ge mej råd!
Kommentera
TYPISKT KVINNOR ATT KRÅNGLA TILL ALLT – I ONÖDAN!
*/ Självklart ska Du inte berättat något för hans fru – och detta behöver inte ens motiveras!
*/ Varför ”bryta” med en älskare från Skåne? Om man träffar nån som bor så långt bort så MÅSTE man leva i nuet. Det är idiotiskt att tänka på framtiden. Om sexet är bra så fortsätter man att träffas nästa gång tillfälle ges, men man ska inte dagdrömma när man inte ses.
Dessutom ska man ALDRIG stänga dörren till en bra älskare, man vet ju inte när vägarna korsas nästa gång.
TYPISKT MAN ATT VARA OÄRLIG OCH OTROGEN SKULLE JAG VILJA SÄGA.....
Nej jag tycker inte att du ska berätta för hans fru...Det är hans ansvar inte ditt...Och "att du ska veta vem han är" Vad är det för trams??? Han kanske är en bra älskare men han verkar inte vara en bra människa... Bryt med honom är mitt råd, du förtjänar bättre!
En kvinna kan nog aldrig förstå hur det är att vara riktigt kåt, så kåt att man måste få ligga till nästan vilket pris som helst.
En Man...
Varför tror du de? Vilket århundrade kommer du ifrån?
Nu tror jag iofs att de va lite med komplicerat än så i just de här fallet... Spänning, erövring, bekräftelsebehov, maktdemonstration... Inte vet jag
patetiskt. krångla till? det är en kvinna som blir djupt sårad av sin otrogna man. är båda singlar och överens om bara sex är det en annan sak. kvinnan som är gift förtjänar bättre. fakta. hemsk jävla attityd, sådana som du ska förbli singlar. (vilket du antagligen är...)
Om jag vore i hans frus kläder skulle jag vilja få veta att han var otrogen. Jag vet att många anser att man inte ska lägga sig i sånt, utan att folk ska få upptäcka själva. Eftersom du ställer frågan så svarar jag vad jag hade velat om det var mig det gällde.
För övrigt verkar han ju vara en riktigt gräslig och egoistisk människa, så jag förstår inte varför du fortsätter träffa honom?
Tack för ditt svar! Jo de e så jag tänker oxå... Jag tror knappast jag är hans första snedsteg & lär inte vara den sista heller. Då har de ända bara varit gifta kanske 3-4 år...
Alltså, det gör jag inte. Jag har dumpat honom, vilket va bland de svåraste jag har gjort
Nej du ska inte berätta. Du har dåligt samvete för att du har gjort fel (ledsen men att gå efter andras killar är fel) men du ska inte försöka må bättre genom att lätta ditt hjärta för hans fru. Det finns inget att vinna på det. Lägg hela affären bakom dig och satsa på en singel man.
Jag hör dej, men de är inte jag som är gift & de va inte jag som tog initiativ till sex eller fortsatt umgänge... De är väl hans ansvar att hålla sej innanför skaklarna i sitt äktenskap? Dessutom visste jag inte att han va upptagen förrän efter en tid - när jag frågade.
Så varför ska jag ha dåligt samvete?
Jag tycker defenitivt att du är värd ngn bättre! Han har ju redan fått dig och kunnat ha kvar sin fru, säkert perfekt i hans ögon, så varför skulle han bryta det!? Och vem säger att han inte skulle göra så mot dig! Jag tycker du ska berätta sanningen för hans fru, lite kort och anonymt sen klippa m honom och hålla huvudet högt. En fegis är vad han är, verkar inte kunna vara själv utan vill ha kakan och fortf äta den.. känner igen det där!
Ja... håller med. Tror att han förbehåller sej rätten att hålla på såhär eftersom han delvis försörjer frugan & dessutom har "ordnat upp hennes liv". Bara spekulation - kanske va hon otrogen först? Har de en överenskommelse? Vem vet...
Tack för svar!
kanske det , men berätta allt , hur han pratar om henne också så hon kan sparka hempåven stark i arslet att det gör ont innan han landar utanför dörren som är löst för honom för gott
Hahaha, ja, jo. fast problemet är att han delvis försörjer henne & de skulle va en större förlust ör henne än för honom. Han verkar va typen som alltid landar på alla 4
Nej, det tycker jag inte. Jag tror bara att du skulle såra henne och hon skulle inte tro på dig. Så lägg ner det och koppla bort det han sa. Det är mitt förslag.
Jo, de e bättre att släppa
Om, OM, jag skulle berätta så skulle jag ange såna detaljer att hon slapp fundera på om jag bara bullshittar. Efter att ha umgåtts ganska flitigt i ett halvår vet jag tusen såna detaljer.
Tack för svar
SJÄLVKLART!!! Herregud om du har varit med en upptagen man är det din SKYLDIGHET att berätta. Lite ryggrad tack! Tänk dig in i hennes situation......vänd på det. Jag hade verkligen velat veta så jag kunde lämna svinet och vara med någon som älskade mig påriktigt!!!! VILKET VI ALLA FÖRTJÄNAR...förutom otrogna svin såklart. Tror hon dig inte kommer hennes misstankar mot honom iaf vakna, ta kort på hans snusk-sms osv, ring henne och maila bilderna om hon vill. Och framförallt, be om förlåtelse. Det där är väl inget du vill leva med heller? Du kan inte rätta till det som gjorts, men du kan ÅTMINSTONE försöka.
Jag har varit med en man som hade fru. Jag accepterade inte att han lurade mig och sade att han skulle lämna henne, vilket aldrig hände. Jag tänkte tänk om jag blir gravid med honom och abort är jag livrädd för och känns fel, kondomen krånglade till någon gång. Nästa gång han ringde på min dörr sade jag till honom att han får inte komma in, för nu ska min nye pojkvän (som var singel) komma (på riktigt alltså, som jag nu varit tillsammans med i 15 år)! Har inte hört från mannen som hade fru på 15 år nu och vill inte veta av honom. Men enligt honom så visste hans fru redan om, att han träffar någon.Frun tyckte att han skulle skydda sig med kondom så att han skulle ta hem könssjukdomar (inte för att jag var smittad) till henne!
Nä de gör dom nästan aldrig, lämnar sina fruar. Den här snubben har åtminstone varit såpass rakryggad att han aldrig har påstått att han tänker göra de.
Bra gjort att du bröt honom & grattis till ett långt, lyckligt förhållande med en vettif, monogam kille <3
Jaha.... Så va jag där igen... Vi hade varken träffats eller hörts på över två månader. Jag hade börjat repa mej & mådde lite bättre. Så hörde han av sej igen & jag blev jätteglad. Efter nån vecka föreslog han att vi skulle ses & jag mitt nöt kunde så klart inte stå emot.
Han va lite smådryg, t ex surrade han om en 24-årig kollega som "flörtade me honom" (han skickade mess till henne först när jag satt brevid....) Jag tror att han ville hävda sej eftersom jag inte hört av mej på hela denna tid & han va den som till slut tog kontakt OCH föreslog att vi skulle ses. Han sov över hos mej & efter det är de tyst. Knäpptyst. Bra för mej, för jag tror att de blir lättare att komma över honom när han beter sej som en idiot.
Kondom är bra - de har vi aldrig använt. Herregud va jag tycker synd om hans fru....
Hahaha, måste bara le åt den "välutrustade mannen" som givetvis inte tycker att något skall vara äkta eller ärligt..
Sex som kontaktsport, utan kläder men också utan både hjärna, hjärta och känslor. Helst.
Nej, håll ihop kvinnor. Jag hade aldrig velat ha ett sånt kräk i huset.
Låt männen komma och gå, men låt den kvinnliga vänskapen bestå.
Har med tiden lärt mig att sådana saker som att "frugan vet" brukar vara bluff. Det är för mig mannens sätt att försöka undvika just frågor. Hans sätt att tro att han är smartare.
Av vilken anledning ska oärlighet löna sig? Är ingenting heligt numera?
Nej, berätta du. Kanske vet hon redan inom sig, eller anar hur det ligger till. Din info kanske blir droppen som får henne att ta tag i sitt liv. Om inte annat så sår du ett frö, och får henne att börja fundera.
För ska vi vara ärliga så låter det ju inte som om det är hans första vänstrande - eller det sista .(
ja du ska berätta så kan hon ta ställning för om hon vill ha honom ändå eller leta efter äkta kärlek, en som vet.
JA JA JA, du ska berätta! Det sorgliga är dessvärre att hon kanske inte kommer att tro dig utan avfärdar dig som en "galen kvinna" och väljer att tro sin lögnaktiga och otrogna karl. Vi kvinnor borde hålla ihop bättre med sådant här och jag tycker att det är mycket synd att inte fler avslöjar otrogna karlar, både innan och efter något hänt! Oavsett om vi fattar tyckte för den bedragna kvinnan eller inte, tänk efter. Hur skulle DU vilja ha det? Skulle du vilja ha en karl som går bakom din rygg och är otrogen utan att du vet om det, eller skulle du vilja veta? Utgå från det och ta risken att kvinnan inte tror dig. Jag hörde av mig till en kvinna en gång. Jag hade inte legat med killen men tyckte att han var så vidrig och äcklig att tjejen borde veta. Hon blev påverkad av sin kille och det slutade med att hon var otrevlig mot mig, men det är hennes val. Det är inte att förstöra ett förhållande, för ett förhållande där otrohet existerar är en falsk lycka och enligt min mening ett redan försört förhållande. Lycka till.