ANNONS

Långsint

Jag och min sambo har varit tillsammans i 10 år, varit upp och ner, men har verkligen haft ett ömt och kärt förhållande. Tills nu. Jag har varit nere en period, käkar piller som också påverkar humöret. Vi tjaffsade om en sak, jag slänger till slut ur mig du kan dra åt helvete, hjälp - vad säger jag, det bara flög ur mig, har bett och åter bett om ursäkt. Men han är som ett trotsigt barn.....hjälper inte vad jag säger. Detta hände i går, i dag när jag lagat mat åkte han och hämtade pizza.... Hjälp, vad ska jag göra??

Kommentarer

Ta det lugnt! Ett bra 10-årigt förhållande går inte i kras för några förflugna ord. Ge honom någon dag till (jag vet, det är superjobbigt), tjurar han fortfarande så säg till honom att du verkligen vill prata med honom. Du behöver inte be om ursäkt mer, det har du ju gjort. Viktigare är att reda ut varför han reagerade så starkt. Vad ligger bakom? Hur har din deppighet påverkat honom? Hur mår han egentligen? Låt detta bli ett tillfälle att tala ut om hur ni har det. Och hetsa inte upp dig för mycket för det här, jag tror att de flesta som haft ett 10-årigt förhållande har upplevt en eller annan dag av tjurighet och långsinthet. Lycka till!

ANNONS
ANNONS
ANNONS