Jag hade allt!! Den perfekte mannen, två fantastiska barn, ett jättefint hus, god ekonomi, massa vänner, en superbästis och en hemlig älskare… Ni läste rätt! Den stod något där på slutet som inte borde stått där. Att ha allt inkluderar inte en hemlig älskare. Särskilt inte min hemlige älskare eftersom det var min bästis man.
Förstår att de flesta av er som läser här tänker att vilken hemsk person det här måste vara. Och det förstår jag. Att vara superförälskad gör också att man blir superegoistisk och hemsk. Eller, alla kanske inte blir det, men jag blev det. Jag blev helt blind, slog av allt runt omkring mig förutom min nya kärlek. Det var nästan som en drog.

Nu är jag på avvänjning.

Om vi backar bandet lite så har jag varit tillsammans med min man i tolv år. Vi har alltid haft det bra och ingen av oss har haft andra under tiden, inte vad jag tror i alla fall. Vi flyttade för sex år sedan till vårt drömhus i ett mysigt område och började snabbt umgås väldigt mycket med de andra som också bodde där, särskilt en familj.
På vardagarna brukade jag och min bästis som bor på samma gata träna ihop, promenera, dricka te och prata om livet. På helgerna umgicks hela familjerna, fixade middagar, spelade spel, badade bubbelpool och annat roligt. Dessutom hade jag flera hemliga träffar i veckan med mannen i den andra familjen. Jag upplevde att vi, jag och den andre mannen, kom varandra otroligt nära och så en dag bestämde vi oss för att bryta upp från våra familjer och satsa på varandra istället. Allt blev kaos – minst sagt… Efter många vändor backade vi, beslöt vi oss för att göra ett sista försök med våra ursprungsfamiljer. Den andra familjen lyckades rätt så bra, eller ja, med tanke på att jag vet att han fortsatt att ljuga där och vad hon har offrat i och med att hon stannar hos honom tycker kanske inte jag är så bra, men de är i alla fall tillsammans.

Jag klarade inte av att stanna hos min man efter allt som hänt och vi har nu precis skaffat varsin bostad, men flyttlasset går först om en månad. Vi har ändå en bra relation, och har nästa kommit varandra närmare i och med vår gemensamma sorg över vårt kraschade förhållande.

Här står jag nu! 39 år gammal. Jag hade allt och lite till. Nu spricker familjen, ekonomin, huset och inte minst vännerna som tagit avstånd. Nu ska jag börja bygga upp mitt eget liv. Är väldigt orolig hur det här ska bli, sover väldigt lite och har svårt att varva ner och koppla av. Idag är sista dagen som jag är helt sjukskriven, och på måndag ska jag ge mig ut och möta verkligheten igen. Min nya verklighet.

Jag vet att många har gjort det här förut, men just nu är det så många saker som snurrar i mitt huvud. Vem är jag mitt i allt detta, och vem kommer jag att vara när flyttlasset gått och lugnet börjat lägga sig? Tiden kommer ju såklart ge många svar, men det är ändå jag som ska vara med och skapa formerna.

Jag hoppas så innerligt att jag kommer bli riktigt lycklig egen.