ANNONS

Hålla glöden uppe

Hej,

Jag och min sambo har varit tillsammans i ca 2,5 år nu och i börjande var allt rosenrött och ny förälskelsen var underbara och jag trodde att denna känsla skulle vara för evigt. Nu har vardagen börjat komma ifatt, vi älskar fortfarande varandra men pirret i magen finns inte där hela tiden.

Jag tror att man kan känna sig nykär hela livet och jag vill så gärna det, jag har vänner som är väldigt duktiga på att hålla glöden varandra emellan uppe och jag tänker ofta på hur dem bär sig åt för att lyckas.

Jag skulle vilja ha tips utav alla ni kloka personer som är inne här och läser, vad gör du och din partner för att hålla kärleken vid liv? Dela gärna med er av era tankar och tips.

/Mia

Kommentarer

Om man ska hålla glöden vid liv tror jag det hänger på båda två, dvs. båda måste jobba på det, annars är det nog ganska svårt. Överraska varandra ibland och inte tro att det bara rullar på av sig självt, man får jobba på det. Jag brukar överraska med snygga underkläder ;-)

Sen är det ganska normalt att inte vara nykär och pirrig hela livet, lever man efter devisen att det alltid ska pirra tror jag tyvärr att man blir besviken på att ens förväntningar ideligen krossas. Lite hårt men sant.

ANNONS
ANNONS
ANNONS