ANNONS

Älskar nog fel person

Tänker på mitt ex hela tiden. Jag har försökt se alla hans fel och brister och försöker tänka på vad ont han gjorde mig när han lämnade mig, men inget fungerar. Jag är omgift med en underbar man, men som jag aldrig varit riktigt kär i. Men han är så snäll och underbar mot mig och vi har roligt ihop. Men jag kan ändå inte glömma min ex-man. Vi var gifta i 25 år när han fick någon sort ålderskris och träffade en annan kvinna, så adjöss med mig. Vi är bra vänner idag. och för varje gång vi pratar kommer känslorna över mig. Tror faktiskt att jag älskar honom än. Jag vet inte hur jag ska göra. Skulle aldrig våga tala om för mitt ex hur jag känner det. Och barnen skulle gå i taket om dom visste hur jag känner. Dom tycker vi har det så bra på varsina håll. Dom gillar verkligen min nya man och har jätte mycket gemensamt med honom och mitt ex har ingen ny, som gör saken mycket svårare för mig.
Hjälp mig någon att göra det rätta

Kommentarer

På grunden måste Du alltså välja och sedan är kanske handlingssättet ett problem.
I din valsituation har du goda sidor där och här och kanske dåliga också.
Man kan inte plocka russinen ur kakorna och måste också nöja sig att avvara något.
Inte vet jag om Du skulle ha nytta av en terapeutkontakt, det är så lätt för en utomstående att säga så.

Känner själv igen mig i det där och man kan få känslor som kan förknippas med kärlekskänslor. Det var du som vart lämnad och du vet vad man säger, man vill ha det man inte kan få. Du måste ta reda på om det verkligen är kärlek du känner för ditt ex och även kanske sluta träffa honom under en tid för att sortera dina känslor och ta reda på hur du egentligen känner.

Det är inte så enkelt att glömma en person som du har haft ett helt liv tillsammans med. För att kunna fatta ett beslut behöver du väl veta hur din exman tänker. Om jag var du, skulle jag börja där.
Att dina barn skulle gå i taket gör ingenting. Det är ditt liv och dina känslor, vilket de får respektera.

ANNONS
ANNONS
ANNONS