Jag har träffat massor av människor som av olika anledningar varit missnöjda med sitt sexliv men samtidigt saknat ambitionen att göra något åt det.

Att påstå att en relation som saknar fysisk åtrå skulle vara hållbar och långvarig betvivlar jag. (Med undantag för perioder i samband med graviditet, spädbarnstid, sjukdom och dyligt)

Mänder av väninnor och par jag känner startar det ena projektet efter det andra, de byter fönster, river ut kök, dränderar husgrunden och annat samtidigt som de helt saknar tid och ork för att ta hand om sin relation.

Kan det vara så att dessa projekt är ett substitut till att slänga sig i varandras armar och älska på köksbordet medan barnen är hos mormor?

Efter att ha levt i en relation som inte fungerade, inte praktiskt, emotionellt eller sexuellt har jag idag funnit en man som återuppväckt mig och min sexualitet.

Det var så illa, att jag trodde jag kommit i ett relativt tidigt klimakterie och att jag hade hormonobalans eftersom jag aldrig blev upphetsad.

Medan olyckliga vänner till mig svär över sina respektive och deras ointresse för sex, skaffar sig älskare eller älskarinnor så har jag och min man funnit en gemensam och stark gemensam sexualitet som hör och häpna involverar andra.

Vad som började med försiktiga avslöjanden om hemliga fantasier, ledde så småningom till besök på swingersklubbar där vi steg för steg flyttade våra gemensamma gränser. Vi börjde med att ha sex brevid andra par för några år sedan, och tycker idag att partnerbyten är bland det sexigaste som finns.

För oss finns ingen svartsjuka eller hemliga fantasier. Vi behöver inte vara otrogna, vi får ha sex med andra ändå. Jag har aldrig levt i en releation som varit så uppriktig och ärlig som den jag har lyckan att leva i idag. Det är han och jag för evigt, och snart gifter vi oss!

Vill ni läsa mer om vår resa från nyfikna till swingers får ni mer än gärna besöka vår blogg.
swingersliv.blogg.se