Jag har märkt att en del vuxna (ålder 25+) bor kvar hemma hos sina föräldrar, oftare hos en ensamstående mamma än en ensam pappa. Undrar nu hur det kommer sig? Om det är temporärt, t ex vid en skilsmässa, mellan två jobb o liknande så går det att förstå det. Men de som bor kvar hemma år efter år, med eller utan jobb eller odiagnosticerade psykiska åkommor, varför får dom bo kvar? Vågar mamsen inte slänga ut dom? Varför tar dom inte kontakt med psykiatrin? Osv osv. Varför GÖR ni ingenting, ni kvinnor med hemmaboende vuxna barn, som låter det ske? Jag säger kvinnor därför att det verkar vara vanligast, bara på kort tid har jag snubblat över tre (3) fall där just sonen bor kvar hos mamma. Åldern har varit 25+, 30+ och 45+. Åren har gått o barnen bor kvar hemma. Och mamsen är utan annan man (får lite äckliga vibbar av att sonen blir nån slags ställföreträdande make eller bara nån dom kan sköta om, laga mat o tvätta åt i sin ensamhet).

Finns det nån kvinna i denna sits här som kan berätta lite om varför? På ett anonymt ställe som detta kan ni ju göra det helt ostört.