Jag är en 44 årig kvinna som gärna vill höra vad andra kvinnor har för erfarenheter av "utebliven" orgasm vid sex. Jag har "bara" fått orgasm i min ensamhet när jag smekt mig själv. Jag har gärna sex och har inte sett det som något problem att inte få orgasm tillsammans med min man men jag har nu börjat fundera. Jag verkar vara rätt ensam om detta...eller finns det fler som känner igen sig med mina erfarenheter? Förstrå att det handlar det om mina inre spärrar. Vad kan min man göra, jag själv göra? Tacksam om ni vill dela med er av era erfarenheter! // Ninna
Kommentera
Har jättesvårt få orgasm överhuvudtaget,tar jättelång tid oftast,min kille kan smeka eller slicka mig-ibland i evigheter utan resultat,har det gått för länge är det kört för då börjar tankarna fara att det är jobbigt för honom. Ibland går det rätt fort. Samlag har jag aldrig lyckats få orgasm av hur gärna jag än önskar det. Slappna av säger alla,tycker att jag är avslappnad,låt det komma av sig själv sägs det,det gör det absolut inte. Minsta distraktion så är det kört. Min kille gillar att prata "snuskigt" bryr mig inte men om jag ska göra detsamma kan jag inte koncentrera mig alls o då är det enbart för hans skull. Är övre medelåldern och väntar fortfarande på att nå de himmelska höjder alla pratar om,fontänorgasmer osv. Känner mig knappt upphetsad alls förrän det faktiskt går för mig,dvs typ tre minuter kåthet,en minut orgasm. Känns oftast inte värt besväret ens! Tyvärr blir man stressad av det som skrivs o känner sig onormal. Min kille vill göra allt möjligt,ha trekant,analsex...inget känns lockande eftersom jag aldrig blir kåt. För hans skull vill jag göra det han vill men endast därför. Ett problem som bidrar är torrhet i slidan,det gör ofta ont,äter Membrasin,använder Vagifem,smörjer m östrogensalva o använder massor m glidmedel,inget hjälper.
Ja du det är tydligen bara du och jag som har dessa problem, konstigt för det tror jag inte. Allt som skrivs sätter en oerhörd press på hur man ska vara. Förr i tiden vad jag förstår fick kvinnorna sällan orgasm o det var inget problem för det fanns inga förväntningar på det varken hos mannen eller kvinnan. All upplysning sen dess har ökat kraven både på män och kvinnor sexuellt. Jag var ung när ingen människa rakade sig därnere, tanken fanns inte o männen var la kåta för det. Nu har alla sett porrfilmernas förljugna värld där kvinnor släta som barn uppfyller alla mäns fantasier men ytterst sällan verkar upphetsade själva förutom att de pratar snuskigt o berömmer mannen. Hur ofta ser man en kvinna få icke-fejkad orgasm i dessa filmer??
Tack för ditt inlägg. Jaa...vi verkar vara ensamma. Håller med om att det inte är så lätt att bara slappna av men samtidigt är det fint att din man verkligen vill ge dig njutningen. Min säger att han inte har tålamod och att han hinner tappa lusten om det ska ta allt för lång tid...Hm...lite knepig inställning men den är han nog ensam om. Jag får fortsätta "på egen hand" Är iallafall glad för att det funkar :)
Livets ironi, ni har män o är ständigt knullade, men kan inte njuta av det, har inte förmågan, jag har jättebra orgasmförmåga, jag föredrar vaginala orgasmer, o när jag kommer skriker jag , men det tragiska är att jag har ingen partner...
How sad, jag är så kåt ibland att jag funderar på att ta bort livmoder o äggstockar för det är en plåga det hela, sånt är livet, den dom inte kan njuta , får den som kan njuta får inget...
Annars orgasmförmågan är genetisk kodat, så det finns inget man kan göra, lusten likadant, vissa är jämnt kåta andra knullar bara vid jul, så det så...
Marie- vad har du fått det ifrån att orgasmförmåga och lust sitter i generna och inte kan ändras? Fråga vilken sexolog, gynekolog eller barnmorska som helst så får du veta att lusten kan variera väldigt mycket under livet hos en och samma person beroende på både fysiska (hormoner och andra saker) och psykiska faktorer. Så nej, jag måste protestera, för du har faktiskt fel i att det är som det är och inte kan ändras!
Jag tror, precis som trådstartaren själv antydde i början, att det här med orgasm till stor del "sitter i huvudet". Det gäller att kunna slappna av och ge sig hän, att tillåta sig att njuta. Det funkar inte om man ligger och änglas över om man ser ful eller tjock ut, om man låter konstigt o.s.v. Det gäller att njuta och att låta mannen få se och höra att man njuter. Sen är det ju också så att vissa kvinnor har mycket svårare att få orgasm av enbart vaginal stimulans, många behöver hjälpa till med att smeka klitoris med en hand eller vibrator under samlag. Ett annat tips är att onanera strax innan man har sex med mannen, men att stoppa just när det är på väg att gå. Då ökar chansen att lyckas nå ända fram tillsammans med mannen.
Själv är jag lyckligt lottad, har alltid haft lätt att få orgasm och behöver inte "hjälpa till", så det kanske känns lite dumt att en sån som jag försöker ge råd. Men till skillnad från Marie så förstår jag ert problem och vill inte göra mig löjlig över det, utan vill försöka uppmuntra er tjejer med att säga att det VISST går att förändra, och att man kan lära sig att få orgasm tillsammans med en man, även om det inte räcker med bara "in- och- ut" för alla.
Jag är 48 och har aldrig fått orgasm vid samlag om jag inte samtidigt smeker mig själv och även då kan det vara svårt.. Ändå gillar jag sex. Jag får orgasm enklast vid onani också. Tur det eftersom jag är singel sedan några år!!;D