Hej! Jag vill ha tips på hur man som tjej i 35-årsåldern kan hitta en tjej för dejt/förhållande. Jag är bisexuell, men har levt med killar sen över 10 år tillbaka. Den senaste tjejen jag var tillsammans med var något som bara hände, utan att jag sökte efter det. Hur gör man när man bor i ett litet samhälle om man vill hitta andra homosexuella eller bisexuella tjejer?
Kommentera
Hej! Min erfarenhet (som 30+) är att det kan vara rätt så svårt. Det beror nog på hur öppen man är och så, men som boende i småstad nu tror jag det är svårare. Har även bott i storstad och det är ju en väsentlig skillnad, finns fler mötesplatser osv. Mötesplatser på internet tror jag nog är det enklaste/vanligaste och enklare från någon som kommer från en småstad, för att träffa någon.
Hej!
Testa nätet!
Det finns rena nätdejting sidor som fokuerar ganska mycket på sex. Bodycontact.com, och lite mer "rumsrena" sidor som match.com, e-darling etc.
Skapa en profil och börja dejta genast!
Lycka till!
Hej! Jag är i en liknande sits och har funderat på att prova nätdejting. Känner mig inte riktigt hemma i "Queer-världen", jag är en ganska kvinnlig tjej som söker en likasinnad, men det verkar lite svårare. Eller också kanske jag inte riktigt har gett det en chans än. Har nog inget riktigt bra råd att ge dig tyvärr, men jag tror också att nätdejting kan vara ett steg i rätt riktning. I vilken del av Sverige finns du?
hej jag är en kille om vill du skriva
Hej!
Gå ut och börja häng med flator/queers/bin i ett större samhälle eller där du bor! Tex på klubbar eller organisationer. Ta kontakt med RFSL och häng med dom på någon av deras träffar,/aktiviteter, åk på Pride och på olika HBTQ-festivaler i landet.
Våga PRATA med andra ute. Dejtandet kommer väl. Men viktigast av allt: gå INTE ut på dejtingsajter!!! Där händer inte det verkliga livet och det är lätt att "fastna" och tillslut inte komma ur det, eller att en börja känna sej dålig för att det är en sån slit-och-slängmarknad där. Dessutom är det supermånga där som BARA har nätliv och det är svårt att gallra och leta efter guldkorn i mängden desperata. Lägg inte fler år på att INTE vara ute och umgås med oss brudar! // Vera 36 år och lycklig flatsingel ;)
(Hur har det gått förresten? Var ju rätt länge sedan du skrev det här.)
Hej!
Jag läste nyss ditt inlägg, och jag är likadan, bor i ett litet samhälle, har varit med en tjej, som också bara typ hände, och jag känner inga bisexuella eller lesbiska, och jag vill också hitta andra bisexuella (som jag) eller homosexuella, jag själv är 26 och du får jätte gärna skriva till mig :)
Kram
Hej, jag e ung drygt 20 och smågillar tjejer med. Skriv jättegärna. :)