ANNONS

Oskuld och desperat

Hej! Jo det är så jag är oskuld och 24 år. Suck. Och jag vet inte riktigt vart jag ska vända mig. Det är inte alltid roligt direkt att vara osklud. Känns som om alla pratar killar, sex och preventivmedel. och vad har jag att säga?? Inget.... jag sitter tyst... är så trött på det. Åh vad jag längtar efter kärlek och sex. jag har nog inte varit redo förrut, jag har liksom inte varit mottaglig för det.... Men jag känner att nu är jag verkligen redo. Jag längtar väldigt efter fysisk närhet och passion. På ett sätt glad att jag väntat. Men jag undrar OM/när jag träffar någon jag ska ha sex med (oavsett om det är one night stand eller en relation) ska man då berätta för killen att man är oskuld?? Skrämmer man iväg dem då? Vad kommer dem tänka? att man är konstig? Eller ska man inte säga något?? Hur tänker ni? KAnske är det individuellt från kille till kille...

Kommentarer

Jag tycker att du kan berätta om du blir i en relation. men om det bara är en "one-night" så är det kanske inte så viktigt?

Jag skulle absolut inte tycka det var konstigt och ska man tro de olika diskussioner jag deltagit i på nätet verkar det mest vara vissa kvinnor som skräms av att någon är oskuld. Antagligen för att han då inte motsvarar myten om hur en "riktig man" ska vara eller för att de drar slutsatsen att det måste vara något fel på honom. Män analyserar som regel inte lika mycket, så du kan nog vara helt lugn :-)

Jag förstår självklart din längtan efter närhet, men att ha sex för att kunna vara delaktig i vännernas samtalsämnen låter för mig lika märkligt som om man skulle köpa ett hus av den anledning. Själv var jag förresten också sen. Jag tackade nej till flera erbjudanden om one night stand för att jag ville ha mer än så och jag har aldrig ångrat att jag väntade.

Lagen har åldergräns, för att sex skall hända pga rätta orsaker. Alltså att man inte skall ångra efteråt att man tog misstag.
Du behöver bara skaffa dig säkerhet att t.ex. i livet måste man uppleva ett och annat...eller i alla fall...Varm, givande, långvarig personrelation vore det bästa för sex, men säg, om det är ens några som orkar tro på det, för att spara sex menar jag.
I allmänhet beror det på familjebakgrunden hur man förhåller sig, om det känns allvarligt eller annars liksom värt det, finns det terapeuter.
Pojkarna är antingen ivriga eller ivrigare

Har du någonsin en röd tråd i dina tankebanor?
Och de få gånger du kommer i närheten av ämnet så har du fel. Pojkar är inte ivrigare än flickor.

Den röda tråden var en åsikt att jag inte kunde ge råd som utomstående, men ge olika synvinklar som kan klargöra ärendet funderar man bara.
Starka känslor kan svåra problemet när som helst, vare sig förbylleri, depression, skyldighet...
Jag glömde beklaga om jag inte kunde köra till ens lite klarare vatten med synpunkterna.
Jag har trott att manliga hormoner är mer pådrivande än kvinnliga, men tänkte också ha en glimt i ögat.

Hej! om du vill får du gärna prata med mig. du når mig via: marcus_lundquist@hotmail.se.

och här är nån att ha sex med.:-) nordic_viking_prince@hotmail.com

är rätt säker på det inte kommer att bli några problem för dig att hitta nån som vill ha det med dig. de flesta män vill nog det om du bara frågar. fråga nån du litar på.

Micke's svar var klockrent.
Också haft den erfarenheten, att tjejer drar öronen åt sig om en kille är oskuld. Tror inte vi killar dömer ut en tjej på samma sätt. Jag fick nobben av en tjej när hon fick veta att jag var oskuld.
Själv blev jag av med oskulden när jag var 35. Var hur jobbigt som helst under de åren. Man känner sig konstig, utanför. Mitt enda råd är att du ska ha sex när du träffar nån som det känns rätt med. Vare sig det bara är engångs, eller pojkvänsmaterial.

ANNONS
ANNONS
ANNONS