Jag skulle vilja ha lite synpunkter från er angående att vara oskuld. Jag är snart 22 och tycker att det länge varit dags för mig att förlora oskulden. Men det blir aldrig som man tänkt sig o här har inget förlorats än. Mina vänner och dom som får veta hur det ligger till brukar säga "Det är ju bara att knulla !" Och javisst, såklart att det är så, men jag vill inte ha sex med vem som helst första gången.

Först ville jag, som troligen alla vill, förlora min oskuld i ett förhållande med en kille som jag gillar väldigt mkt. När jag märkte att den planen inte riktigt verkade slå in, så tänkte jag, jamen, huvudsaken är ju att jag gillar honom och han mig. Nu har jag inga krav alls snart. Jag är nog kräsen och ingen har ritkigt lyckats övertyga mig att han är värd att vara med. Och har troligen också fått "nej" till att bli ett rutinsvar. Jag har aldrig haft ett förhållande, då jag alltid lyckats sysselsätta mig med annat än killar och relationer. Jag överanalyser saker alldeles för mkt för det mesta och tänker för mkt och befinner mig i känslor alldeles för lite. I grund och botten har jag nog en osäkerhet i relationer och i mig själv och har länge flytt från situationer där jag behövt rannsaka mig själv och vara ärlig mot mig själv. Nu känner jag mig redo, men det är inte så lätt alltid.

Så, nu sitter jag här o känner mig belastad av att vara oskuld då det på något sätt känns med som en börda än något fint. Jag vet inte alls vad jag vill med detta inlägg, jag vill troligen bara skriva av mig lite o på något sätt få hjälp så att jag själv ska kunna sluta hetsa upp mig kring detta och ta det med ro... Vad jag bör göra o agera vet jag själv, men jag känner mig i stort behov av andras synpunkter. Jag vill höra något annat än "Det är ju bara att knulla!" lr "Vad är problemet, du har säkert haft många chanser att förlora oskulden." När detta med oskuld för mig handlar om så mkt annat än bara sex så ser jag inte ngn lösning i att "bara knulla".