ANNONS

orgasm vid samlag?

Hur många av er tjejer kommer vid samlag om man inte smeker sej själv samtidigt? Har själv aldrig upplevt det.

Kommentarer

Det är ovanligt att en tjej kan komma av bara samlag. Kanske 20% får orgasm. Anledningen är oftast att tjejen är helt enkelt inte tillräckligt upphetsad eller saknar skicklighet.

Bästa sättet att komma är att rida. Då måste tjejen tänka bara på sin egen njutning och orgasm. Istället för upp o ner så gnider man sidledes med kuken inne. På detta sätt stimulerar man klitoris. När man lärt sig det så blir det lättare av få orgasm även i andra ställningar. Alla ansvarar för sin egen orgasm. Att få orgasm handlar om skicklighet. Att lära sig utnyttja en annan kropp för sin egen orgasm.

Ofta låser det sig för tjejen om hon måste tvinga fram orgasmen. Istället så kan man fantisera om något tabubelagt mitt under samlaget och få lite spänning på det sättet. Ofta kan man fantisera ihop. Men då måste man lita på varandra. Fantasier kan ofta vara ganska grova. Får man orgasm kombinerat av fantasi och samlag så blir det lättare sen att få även få orgasm utan fantasier. Man har lärt sig att helt slappna av och njuta. Och kom ihåg, om du delger era fantasier så får man inte hålla på att moralisera. En vanlig killfantasi är att suga kuk. Hur skulle du som kvinna ställas inför sådan situation.

Jag kan få orgasm i vissa ställningar vid samlag men då handlar det om att man är så nära varandra att klitoris stimuleras som till exempel när man rider eller vid missionären.

Men tror att det är ganska ovanligt med slidorgasm... Om det ens finns. :)

Jag får orgasmer vid samlag utan stimulans av (yttre) klitoris. Kan även få många orgasmer efter varandra. Med min första pojkvän (18- 23 år) hände det dock inte... senare enstaka gångar och först med min nuvarande man som jag träffade då jag var 30 tog det riktigt trevligt fart med detta :-) För mig handlar det om att dels ge sig hän helt o hållet och dels att jag känner efter på ett "aktivt sätt" där slidan inte är "ett passivt hål" utan jag använder musklerna och "smaker" under samlaget. Håller inte med ovanstående om att det bästa skulle vara att rida, för mig är det något av det sämre. Absolut bäst är olika varianter av bakifrån.

jag har upplevt det några gånger men det är svårt, En gång av en kille första gången vi hade sex, konstigt nog, men han gned sig inom mig på ett sätt som gjorde att jag bara kunde ligga å njuta... å tjuta. min nuvarande pojkvän har också lyckats ge mig det när vi gör missionären. Han har hållit på länge å jag har knipit med mina "kärleksmuskler" å då har det funkat. Men det e inte så lätt, jag anser att jag har tur, ibland när jag e riktigt kåt och hänger mig totalt till känslan å slappnar av så kan jag komma utan att gnida klitta... :)

Jag tror att det beror både på kvinnan själv och på partnern om hon kan få orgasm vid samlag. Min fru fick "slidorgasm" med sin första pojkvän när hon var 23, oftast i missonärsställning. Med mig kommer hon närmast när hon rider, dock utan att nå ända fram. Med tillfälliga partners har hon fått orgasm någon gång, men oftast inte. Hon upplever själv att förutsättningen för orgasm är att partnern kan hålla ut länge, eller fortsätta genast efter att det har gått för honom. Men det beror också på hennes egna känslor, att hon är tänd men ändå avslappnad.

Användning av kondom har också betydelse enligt min fru. För henne har det varit svårare att få orgasm när partnern har använt kondom. Inte omöjligt men svårare. Också i vår relation tycker hon att det är skönare utan kondom, dock utan att nå orgasm.

Å men det är ju så olika! Mina kompisar brukar säga att de tror att alla kan få orgasm när de har sex. Jag sa tvärtemot men jag börjar tro det jag också. Det gäller att testa många ställningar, och ta tid på sig - killen måste träna så han inte kommer för fort! Nu efter två år med min kille börjar jag få orgasmer, än så länge bara i ridställningen där killen sitter upp han också. Men det tar en bra stund. Han får kämpa för att inte komma, men han vill så gärna att jag också ska få det extra skönt och tycker det är orättvist annars.
Alla kan nog, om man övar. Däremot har jag väldigt svårt att få orgasm när jag blir smekt, men vi får nog öva på det också. :)

Jag behöver hjälp. Det är så att jag har haft samlag med 2 olika killar. Då vi har haft relation så det har alltså inte varit en gångs grej. Men mitt problem är att jag aldrig kommer. Med min första kille trodde jag att jag skulle komma men nope. Aldrig vid samlag eller när jag blir pullad. Jag kommer när jag blir slickad, det är allt. Men killen jag är tillsammans nu har inte haft problem med sina tidigare tjejer och har lyckats få de att komma och det gör honom ledsen att jag inte gör. Jag har provat allt med att smeka mig själv samtidigt, olika ställningar och har slapnat av. Jag vill verkligen att det ska gå. Jag blir så ledsen varenda gång och känner mig dålig. Märker också att han känner sig likadan för att han inte kan få mig att komma. Snälla hjälp mig. Jag är bara 18 men ändå :(

Jag glömde också att skriva att. När min pojkvän kör in den hårt bakifrån alltså i slidan(om man ligger på mage eller doggiestyle) så gör det typ ont långt in i mig. Eller obehaglit. Kan inte beskriva känslan men jag vet inte riktigt vad det är? kommer han åt g-punkten då eller vad är det

Om det gör ont beror det troligen på att du inte är tillräckligt kåt för att bli tagen hårt bakifrån (eller om du vet med dig att du varit superkåt och det ändå gjort ont kanske han är lite stor för dig.)
Funderar på om det kan vara så (för kvinnor som inte upplevt vaginal orgasm än) att kvinnan vet så väl hur en klitorisorgasm är att hon på något sätt fokuserar på att få uppleva den känslan/ fokuserar på hur det känns vid klittan under samlaget,och där lär ju sällan hända något..(om inte man som någon skrev lyckas gnugga sig mot mannen). Strunt i klittan ett tag! Försök hjälpas åt att du blir kåtare, kåtare,kåtare än någonsin. Du och partnern får hjälpas åt med detta. Och under samlaget försök använda dom inre musklerna till att riktigt "nypa och smeka och suga" så du inte är ett passivt hål utan en aktiv njutare. Och stäng av hjärnan och låt kroppen bestämma, den vet hur det går till!

skit tråkgt att så många tror att kvinnor nte kan komma om de inte smeker klittan samtidigt.

Jag kommer inte i många ställningaar, har aldrig kommit av oralsex, aldrig av att bli pullad, kan inte, det är skönt men nej, kan bara få klitoris orgasm av en vibrator.

Annars kommer jag vaginalt varje gång jag har sex när jag rider min man, inte upp och ner typ porrfilm style, tycker det är värdelöst, utan framåtlutad med överkroppen vilande på honom och gnider fram och tillbaka, visst det stimulerar klitoris samtidigt, men han kommer åt g punkten också som gör att jag kommer vaginalt, man känner skillnad på de två orgasmerna.

till den unga tjejen, han kommer åt din livmoder förmodligen, det händer mig också ibland om man inte är tillräckligt upphetsad eller om han är lite för lång.

Kommer oftast 2 gånger, första gången efter yttre stimulering i olika ställningar, men ett ganska ihärdigt gnidande behövs. Om Vi omedelbart övergår till missionären kommer jag direkt vaginalt...

Det är väldigt ovanligt att tjejer kan få orgasm utan att klittan stimuleras. De där vaginala orgasmerna är jätte-ovanliga. De allra flesta tjejer behöver alltså klitorisstimulans för att få orgasm. Det finns vissa ställningar, om en kille vill penetrera en, som gör att det blir lättare för tjejen att gnugga klittan. Annars får hon göra det själv, be killen göra det eller köpa en klitorisstimulator.

ANNONS
ANNONS
ANNONS