Jag känner mej så ensam med mitt problem, min man vill inte ha sex.
Vi har varit tillsammans 8 år, har barn tillsammans och lever ett tryggt och lugnt liv med helt ok ekonomi och utan lån.
Vårt första år tillsammans hade vi ett bra sexliv, efter det gick det hastigt ner och nu har vi sex var 4e månad och då bara på mitt initiativ. Han avvisar mej 99% av gångerna jag tar initiativet och det har lett till att jag inte vågar ta nåt initiativ.
Jag är normalviktig, söt, klär mej fint och (tyvärr) åtrådd av andra män förutom min man. Jag känner mej så vilsen och nere och på varje forum jag försökt fråga råd kommer det frågor/påståenden om att han är homosexuell eller har nån annan. Han är inte homosexuell och han har ingen annan.
Finns det andra kvinnor som lever i sexlösa relationer pga att mannen inte vill ha sex och hur tacklar ni det? Själv vill jag skiljas, men har ännu inte riktigt klarat av att ta det sista steget.
Kommentera
Jag skulle gärna få svar av personer med lite livserfarenhet, gärna av nån som har barn och passerat 25-30.
Huruvida han runkar eller ej och hur han gör det har ingen betydelse what so ever.
Du har redogjort för vad som INTE ledet fram till hans obefintliga intresse av att ha sex med dig. Den ende som vet det egentliga skälet är han själv. Det finns ju faktiskt de som är mer eller mindre asexuella, han kan ha problem med potensen eller hälsan i övrigt (kan ju vara både psykiskt och somatiskt) eller så kan det ju vara så att hans känslor för dig svalnat även om du i många andras ögon är attraktiv.
Vad det än är, har du rätt att få veta. Han har gift sig med dig och i ett äktenskap ingår sex. Vid problem är det båda parters ansvar att lösa det, oavsett om huset måste målas om eller sexet krånglar.
Min man och jag har oxå krisat och hade vi inte kunnat prata om det, kan jag säga att vi inte skulle ha levat ihop längre. Hur funkar egentligen kommunikationen er emellan?
Den sexuella lusten är säkert lika stor som innan men istället för vilja ha dig trånar han nu efter andra. Garanterat är det så. Biologer brukar hävda att efter 2,5 år avtar förälskelsen/byxkärleken. Då är det enligt naturen tänkt att ett par ska ha hunnit skaffa avkomma och tagit sig igenom den första krävande tiden som ett litet barn innebär. Enligt naturen är det dags för mannen att gå vidare. Hur hemskt det än kan låta så är mannens huvudsakliga uppgift här i livet att starta upp nya familjer. Det är väl kanske detta han undermedvetet känner.
Självklart det spelar roll om han runkar. Han föredrar att runka istället för att sätta på dig. Skulle han inte runka så kommer han ganska säkert till dig om inte han har fixat någon annan tjej.
Han tycker det är tråkigt att ha samma tjej hela tiden. Det är största anledningen här.
Du får göra något nytt. En kille måste nog vara kär för att kunna med samma tjej hela livet.
"Han föredrar att runka istället för att sätta på dig. Skulle han inte runka så kommer han ganska säkert till dig"
Det finns en "kyskhetskalsong" som man kan låsa med nyckel. Några dagar i den så kommer han garanterat vilja ha sex igen. Så länge alternativet runka finns så kommer han inte ändra sig. Förbjud honom att runka. Bort med den där toa-rullen som alltid står vid sängen..
Att tillfredsställa sej själv tar ingenting bort från en relation, inte i nån aspekt. Hos oss står ingen toarulle vid sängen heller...
Ni två killar verkar inte ha förstått min fråga, jag frågar inte efter vad ni fantiserar att min man gör eller vad ni tror är orsaken, jag frågar efter om andra kvinnor "råkat ut för" en manlig partner som har låg libido och hur dom tacklat det.
40 bast: Vi har väldigt dålig kommunikation, egentligen borde vi gå i parterapi men jag är så trött på allting så jag bara orkar inte längre.
När man inte är kär så blir det tjatigt i längden att hela tiden ha sex med samma person.
Han kan visst vara sexmissbrukare framför datan. Det är ganska vanligt nuförtiden. Han hellre tittar på olika tjejer o runkar.
Varför kan du inte bara fråga honom? Varför vill du inte ha sex med mig. Hur svårt är det. Fråga med glimten i ögat, har du inte lust. Snacka så kanske det löser sig.
Nu har du ju tagit initiativ så man kan inte skylla på invanda roller. Du har blivit som en syster till honom?
Det betyder inte att du är oattraktiv.
Jag känner igen mig. Jag har en särbo sedan fyra år.
Jag vill ha närhet, kyssar, smekningar och sex. Han har inte alls samma behov. I bästa fall får vi till det varannan helg då vi oftast bägge två är barnfria. Men inte alltid blir det så. Mina barn bor alltid hos mig och reser till sin pappa varannan helg men jag har dem även hos mig månader i sträck. Hans barn bor varannan vecka hos honom men kommer och går även "mamma veckor" Det kan spela in, men han har sagt att han inte har samma behov. Som kvinna tror man lätt "männen vill ha sex jämt" och man känner sig lätt oattraktiv om man lever med en man som inte vill det. Min man har psoriasis och blir öm i penis vid sex och det påverkar mycket.
Jag lider av att han inte har lika stor sexlust. Vi har sex, men jag vill betydligt oftare. Känner att allt är mitt initiativ och jag är ledsen på att han ytters sällan spontankysser mig. Han känner mina "krav" och lider också. Han är inte heller bög, han har ingen annan, han har bara inte lika stor sexlust; och tyvärr inte lika stort närhetsbehov.
Jag älskar honom så oerhört mycket men tanken finns av att göra slut för jag känner mig inte älskad- Ändå vet jag att han älskar mig. Vi har pratat om detHan lider av att inte kunna tillfredsställa mig. Det blir en ond cirkel.Hur jag tacklar det? Vet inte. Är ledsen. Han var just här. Han bryr sig om. Men han är inte lika fysisk och inte lika sexuell. De finns. De killarn som skrivit här är bara löjliga. De vill hävda sig och visa sig matcho. En man som har sex sällan behöver absolut inte vara varken otrogen eller bög. Det är bara trams! Kram till dig Anja
Känner igen mig...Jag är 49 år och har ett förhållande sen ett år tillbaka med en man som jag älskar och som jag tror älskar mig också, åtminstone säger han det. Men vårt sexliv är helt åt skogen, och det har det varit från början. För ca en månad sen kände jag honom hård för första gången! Han har alltså inte haft erektion när vi haft sex tidigare, vilket blev högst en gång i månaden, trots att vi träffas varje dag, och det är bara jag som blivit tillfredsställd. Men jag tjatade på honom tills han gick till doktorn och fick tabletter. Men det var i mitten av juni och vi har bara använt tre, och första gången funkade det inte alls, andra gången blev han hård men ville plötsligt att jag skulle ha ett par sexiga skor på mig och då blev jag nästan chockad, har aldrig varit med om det förut. Men för en månad sen funkade det alltså som det ska, och då trodde jag att problemet var löst, nu skulle sexet komma igång! Men än har det inte blivit nåt sen dess...jag har sagt att jag kan ha skorna om det är det han vill, men han säger att det inte behövs. Jag vill ha sex minst en gång i veckan, vi har ju faktiskt bara varit ihop ett år, och jag känner mig oälskad och oattraktiv när han aldrig vill. Till saken hör att han haft annorlunda sex med den han var ihop med för några år sen, med ögonbindel, handbojor och "daskar" och jag tänker att han kanske inte är intresserad av "vanligt" sex. Jag kan väl kanske ställa upp på sånt också om så skulle vara. Men han säger att det inte beror på det, han är bara en sådan person som inte vill så ofta. Jag vet inte vad jag ska göra, tror inte att det kan hålla i längden, jag kommer nog att längta efter att bli bekräftad och få känna mig åtråvärd. För det gör jag inte tillräckligt nu, tyvärr.
men nu blev det så att jag vill inte leva så och skaffat mig en älskare. En ung kille som vill ge mig sex. Jag älskar min man och vill leva med honom livet ut men vill inte vara utan sex. Låter det hämskt? ja kanske men det funkar för mig. Han älskar mig och vi har det mycket bra på alla andra sätt men sex vil jag inte vara utan.
Problem med sexlivet är egentligen bara ett symtom på att relationen inte är bra, men det vet du säkert redan. Skulle ni hitta tillbaka till varann så skulle sexet komma igång automatiskt, det är jag övertygad om, eftersom det en gång har varit bra. Frågan är hur mycket du vill satsa för att det ska bli bra igen? Vill han få ett lyckligt förhållande? Vad vill ni båda egentligen? Du säger själv att er kommunikation är dålig, så det är ju där ni måste börja. Men det är mycket jobb som krävs och det tar tid. Frågan är om ni båda två vill få det bra igen? Om bara en anstränger sej, kommer det inte att funka...Är han nöjd och lycklig i ert förhållande så är han inte heller motiverad att ändra på nåt. Då får du ta beslutet om du vill fortsätta leva som ni gör eller om du ska ta tag i ditt liv...
Kram
Mi
Skönt att slippa ungtupparna, som säkerligen var en och samma tupp, så tack för era svar!
Jag är inte Fredrik alls.
Varför är du upprörd? Du själv skrev att han inte vill ha sex. Inte haft sex på många år förutom var fjärde månad. Vad jag säger är att det är inte så att han inte vill ha sex. Han vill inte ha sex med dig. Han får sitt på annat sätt.
Mitt förslag och många andras vara att prata rakt ut om detta. Vad har du att förlora? Kanske har du sagt något som han är förbannad på.
Jag har faktist haft ett förhållande på nio år, min enda tjej. Vi träffades på gymet och hon gav signal tillbaka och därför gick jag fram. Vi hade jättebra sex i början och vi hade inga orgasmproblem som jag får höra här av tjejerna på trådarna. Både hon o jag kom i alla ställningar utan hjälp av händer och dildosar. Stark vänskap och bra sex. Men i efterhand så slutade vi ha sex. Jag hade ingen lust för jag var inte kär. När man inte är kär så blir det väldigt tjatigt i längden att bara ha sex med en tjej. Hon har idag en ny kille som ger passionerade kyssar och sex som jag inte kunde ge. Jag gav bara porrsex. Hon gjorde slut.
Vi är bästa vänner idag och träffas regelbundet.
Mitt ex jobbade som glamourmodell och mycket sexig. Ändå tappade jag lusten. Men lusten i början var äkta. Visst skulle jag kunna ha sex med henne men det blir falskt på något sätt.
Det finns många orsaker, alla individuella. I vissa fall är det säkert som Johannes skriver att mannen inte är kär, ibland har mannen svårt med potensen eller är deprimerad eller har mindre sexlust. Kvinnor och män är INDIVIDER och problemen är individuella. Min man är inte otrogen, han älskar mig men han har inte lika stark sexlust. Olika smärtor är ett bekymmer...
Vad vi måste komma ihåg är att en del män vill ofta, en del mer sällan, en del kvinnor vill ofta, en del mer sällan. Det sitter i PERSONEN och inte i könet!!
Jag vet inte hur ni definierar "kär". Min man älskar mej, han har inga problem med potensen utan låg libido. Men det spelar ju ingen roll hur många gånger jag skriver det hit, Johannes och hans 10 andra alter egon får det till nåt annat stup i kvarten.
Jag vill inte ha nån älskare, jag vill ha ett fungerande samliv med min man. Vi har annars ett bra äktenskap, är ofta tillsammans, vårt hem är lugnt och tryggt och vi har inga problem med barnen eller pengar.
Jag har naturligtvis frågat honom och han svarar ärligt att han inte har så mycket lust, varför skulle jag tvivla på honom? Det finns ingen orsak av Johannes och hans 10 alter egon att hitta på osanningar om honom och hur han tänker, den som tror sej veta hur andra mänskor tänker och känner utan att dom ens träffat personen ska nog tänka till lite.
Tack för stödet, mitt deltagande i tråden och i det här forumet slutar nu pga Johannes och hans "vänner".
Allt är bra, det är bara det att han vill inte ha sex, bara var fjärde månad. Orsaken är att han har inte sexlust?
Inte en chans att han får orgasm bara var fjärde månad. Så man kan ju undra varför han väljer inte få de andra orgasmerna med dig.
Alltså Fredrik och Johannes eller johannes-Fredrik eller vem/vilka nu nu är: Dags att lära sig att fatta när man ska hålla käft? TS frågade inte efter en manlig åsikt. Varför tror ni att det heter "damrummet" här? Tror kvinnor har ganska många mer erfarenheter av mäns sexualitet än vad ni har, ialafall om ni inte även har sex med män. Tror det var Johannes som utgick från sitt enda förhållande, och därmed berättade för TS att hennes man e trött på att ha sex med henne och att han inte är kär. Tror du verkligen att det är så enkelt?
Och nu slutligen till Anja: Jag förstår dig. det blir så motstridigt när det inte stämmer för en - män "ska" vara dyngkåta och villa ha sex jämt och kvinnor skall vara lite svårbedda.
Man känner sig hemsk oxå som kräver ngt av ngn annans kropp... men det handlar ju inte bara om den kroppsliga kåtheten, att man vill komma, utan om så mycket mer. Det är roligt, skönt, mysigt och man känner samhörighet. Det är en del av kärleksrelationen, vad skiljer en annars från att bara vara vänner?
liten eller ingen sexlust kan ju bero på mkt.. Trötthet, depression, låga testosteronhalter, upplevelser tidigare i livet förknippat till sex, mindervärdeskänslor......
hoppas det ordnar sig för er! Prata, prata, prata!!!
Kram!
Trist att några enfaldiga män svarar okänsligt... Lever sedan många år lika... vi har haft ett underbart sexliv, men jag tror att män - precis som kvinnor - när deras hormoner . testoteron minskar. Får mindre lust. Och vardagen kanske blir tjatig.'
Vi kvinnor har ofta ett större behov av bekräftelse.
Många män har svårt att tala om detta.
Jag VET att jag är älskad men den heta lusten fr mannen är inte densamma tyvärr. Flera kvinnor i min omgivning säger samma.
Sååå sorgligt. Vad hjälper att prata????
Tänker tillbaka....
Kram alla kvinnor med samma problem'
Oj, vad jag känner igen mig i ditt inlägg.
Lever precis samma liv efter många år. Vi har alltid haft en fint sexliv med sedan några år obefintligt. Jag har frågat, försökt ta iniatiativ. Jag är oxå rätt fin, välklädd, fräsch... men får inget svar.
Sååå frusterande, jag längtar så efter honom...
Att bli avvisad o inte sedd är fruktanhsvärt. Vad tycker ni män...??? hellre få svar att man inte är äLSKAD. sJÄLVFÖRTROENDET SJUNKER,,,
Hej!
Du skriver inte hur gammal din man är.
Män och kvinnors "sexbehov" är dessvärre inte detsamma genom livet.
Män är som mest potenta från tonåren tills ca 45+
då det börjar avta. När det gäller kvinnor, så är det ofta tvärtom. Dvs. att sexdriften är mindre vid tonåren, för att istället öka vid 40+ ålder.
Orsaker till att mäns sexdrift minskar är flera.
T.ex
Vid ökat ålder, och/elle i kombination med stort alkoholintag (Öl). Detta gör att produktionen av manligt könshormon minskar, medans det kvinnliga hormonet östrogen i stället ökar.
En annan orsak kan vara stress, prestationsånger att kunna tillfredställa sin kvinna. Även tidigare misslyckande kan göra att det blir en "ond cirkel" att genomföra ett samlag.
Mitt råd är att ni pratar igenom er situation.
Lycka till.
Vi är nog lite i samma situation.När jag läste ditt brev så bestämmde jag mej för att ta tag i detta och pratade med min man.Han sa att han inte mår bra just nu.Han har ju flyttat ifrån sin familj mor och systrar och sin son som han hade varannan helg,det är 50 mil ganska långt och annat också som spelar in,sonens mamma har fått reda på att hon fått cancer vilket också känns svårt för min man,men jag har funderat och funderat på hur jag ska göra.Jag älskar ju honom och han älskar mej,men vi måste nog bryta för att han ska må bra.
Testa att få in nåt nytt i sexet! Köp några roliga/sköna sexleksaker till er BÅDA! Det kanske är något nytt han vill ha in i sexet. Även om inte du tycker det, så kanske han tycket det blivit lite avslaget i sängen. Säger inte att det är så, men det är en tanke som man ofta läser om ligger tillgrund för sånt. Vi köper lite sexleksaker så o då. Behöver inte vara nåt stort, men vara något ibland så det blir lite nytt. Vi brukar köpa sexleksaker här http://www.tengasverige.se som jag kan tipsa om. Men glöm inte att köpa något till honom också. Ofta är det att sexleksaker ska vara dildo, vibrator etc för henne, men det finns ju sexleksaker för honom också. Kan det vara något kanske att test?
Hej!
Bry dig inte om alla kommentarer att han får sex från annat håll eller har det med någon annan. Det vore ju enkelt om det var så. Jag vet av egen erfarenhet att det kan bero på så mycket. Impontens är vanligare än vad man tror och även hormonrubbningar (som det finns medicin för). Om han hade någon annan eller inte älskade dig så skulle du nog veta det. Jag vill tillsist säga att det är viktigt att ni pratar om det. Det är ert problem och inte bara ditt :) Jag förstår att du känner dig oattraktiv men till din tröst så känner bara jag en hanfull kvinnor som har samma problem.
Önskar dig all lycka och hoppas att ni finner en lösning!
jag känner igen allt det där du gått genom med din man, min kille älskar mig och är inte gay, och han ligger inte me andra kvinnor MEN, han är tillfrisknad porrmissbrukare, till o från skulle vilja säga..
Hej Anja!
JAg skulle gärna vilja veta hur det har gått för er sedan 2010? själv har jag samma problem. Jag är så jäkla kär i min kille så när jag är bredvid honom så vill jag inget hellre än att vara honom nära, med sex. Det är jättejobbigt att bara mysa hela tiden. Sen gör det ju inte saken bättre att han en gång sa att han i sitt tidigare förhållande alltid kom för fort, medan han med mig inte ens vill ha sex. Och när vi ändå haft det så hade han då absolut inga sådana problem-snarare tvärtom. Det tar jätteont i hjärtat att bli avvisad. Självkänslan får sig dessutom en rejäl törn. Nästan så jag funderar på att söka mig till en annan man, för bekräftelse. När det gäller att komma nära så är det ju just min man jag vill ha, men inte kan få. Jag är gravid nu, kors i taket- trots riktigt lite sex. Så nu säger han att det beror på att han inte vill skada bebisen(?)...men problemet har ju funnits redan sedan innan jag blev gravid. Dessutom är det nu mer än någonsin som jag behöver honom, nu när min kropp förändras behöver jag få känna att han älskar mig och åtrår mig ändå. Men det gör han ju tydligen inte.