ANNONS

Lättare gravid? Tips?

Hej!

Jag undrar om det är någon där ute som har något/några tips om hur man lättare blir gravid?

Jag är bara 22 år och trodde att det skulle "gå fort" men så lätt var de inte...

Tacksam för svar!!

Kommentarer

HEJ!!

Det finns en Australiensisk metod som går ut på att du lär känna igen dina flytningar för att se när du har ägglossning. Alla har inte ägglossning varje månad och vissa är bara fertila under ca 12 timmar. Då är det inte alltid så lätt... Om du ätit p-piller kan det även ta lite tid innan ägglossningen kommer igång igen.Metoden att lära sig känna igen tecken på ägglossning kallas för Billingsmetoden. Slå på nätet på Billingsmetoden! Jag lovar att detta inte är något humbug!! Köp inte dyra tester!! Om inget funkar så tala med en gynekolog. Det finns vissa vanliga, botbara sjukdomar och brister som försvårar att bli gravid. Det vanligaste är dock att man ovanstående, få ägglossningar med kort fertilt intervall!!Önskar dig stort Lycka till!! Har själv 3 barn och har nu under 5 år undvikit att bli gravid med samma metod!!
Kram

Hej. Vet inte om det är medicinskt bevisat på något sätt men jag har hört talas om att när man äter naturläkemedlet " Rosenrot" så kan det öka fertiliteten. Fråga mej inte hur ...? Kan bara konstatera att när jag själv började äta det(för att bli piggare och gladare) så blev jag gravid. Hade försökt i flera år och påbörjat utredning om barnlöshet då.
Kanske värt att pröva....det enda som händer annars är väl att du blir piggare;-)
Kram S

Hej Nila !
det är inte lätt när man vill och försöker så är det svårt ! Det kan vara så att du täncker på deta för mycket för sök att slapna av och försö !
och en bra samlag stälnig som jag fick reomderad av min gyneklog är att du står på knä med huvudet i kunden och sen tar manen som skall göra dig med barn dig backi från ! Deta skall tydligen vara en säker metod ficj jag för klarat för mig!
Efter en tid vart jag lyckligt gravid !
Lycka till ! Skriv gärna hur det går ?
Många kramar!

Fick tipset att nära mina (och mannens) hormoner med mineraler och ägg gula,gick också under en period på zonterapi för att slappna av få igång flöde och cirkulation och stimulera kroppens hormon produktion,fungera för mig

varann dag är mitt tips, att mannen får utlösning i dig är det viktiga. Satsen skall sprutas så långt in i kvinnan som möjligt.

Jag är 35 och har 8 barn.FÖr mig var det aldrig svårt att bli gravid även om jag märkt skillnader beroende på hur jag mått,vad jag ätit och så vidare.Är du stressad eller väger lite(eller för all del har övervikt),röker osv kan det ta tid.Man kan aldrig förvänta sig en träff på första försöket.För många lär det ta minst fyra månader och upp till ett år.Har det inte tagit sig då kanske det är läge att söka läkare,men tills dess är det helt normalt att det tar tid.Tänk på annat under tiden.
Det kan ju självklart även bero på din partner om det inte går i den takt du vill.
Fixering är aldrig bra hur som helst.FÖrsök leva livet utan för mycket tanke på när du blir gravid.Förr eller senare blir de flesta som vill gravida.

Om du använder tex Ipren,Ibumetin,Treo och liknande så gör inte det medan du försöker bli gravid.De minskar chanserna.

Orgasm lär öka chansen eftersom den hjälper spermierna upp genom livmoderhalsen.Ha gärna sex på kvällen så sperman stannar i dig under natten och inte rinner ut direkt.
Tänk inte för mycket på när du blir gravid,ha sex ofta utan att fixera dig vid att "nu måste jag bli gravid!"Ha sex för att det är kul helt enkelt.
Spermiekvaliteten blir dessutom bättre om man har sex ofta.
Lycka till!

Hej!

Är själv nu 26 år och vi jag och min pojck vän har försökt i rre år utan resultad !deta är inte den bästa vägen ! Var hema en vnlig vardag och var ner i tvättstugan ! Och det var även vår granne han fru var på jobbet som min man och han hadae fåt uppgigften att tvätta ! Utan för varnig när jag ståt där vi tvätt maskinen komer han upp bakom mig
och han ger mig en ordetlig om gång ! Nu är jag med barn!

Hej!

Är själv nu 26 år och vi jag och min pojck vän har försökt i rre år utan resultad !deta är inte den bästa vägen ! Var hema en vnlig vardag och var ner i tvättstugan ! Och det var även vår granne han fru var på jobbet som min man och han hadae fåt uppgigften att tvätta ! Utan för varnig när jag ståt där vi tvätt maskinen komer han upp bakom mig
och han ger mig en ordetlig om gång ! Nu är jag med barn!

finns en hormonkrem. hormoni.se lycka till!

Hej Nilla hur har det gott föt dig er ?
Är själv nu 28 år och två barns mor vårt första barn var inte så svårt men vårt andra tog tid !Men så fan jag av en slump en bok på lopis som handlar om en metod som heter Billings Metoden den går ut på att man lär sig hur sekretet i under livet har för konsitens! Metoden är till 97 % säker ! Jag läste boken in gående och sen skred jag till verket och efter ca 6 månader visste jag så mycket att jag viste när jag var mest fertill för befruknig och då hade vi sex morgon midda kväll ! Efter tre månader var jag åter lyckligt GRAVID! Mitt råd för sök att finna boken den är till stor hjälp !
Stort lycka till Malin !

ANNONS
ANNONS
ANNONS