Kommentera
.....klart att det finns sådana killar OCH TJEJER. Jag tror inte alls att de tänkt sig en framtid med sitt unga tillfälliga sällskap. Däremot så tror jag att självkänslan och manligheten får MYCKET näring när en ung pingla visar intresse - och då vise versa med lite äldre kvinnor och yngre män. Jag själv är 45 och ett par av mina polare har tillfälliga förbindelser med mycket yngre män (grabbar) - kan tydligt se även där att "pirret" och kvinnligheten får sig en skjuts i rätt riktning ..... bra eller dåligt ...... välj själv.
Klart som kristall är att killen inte har alla indianer i kanoten. Han vill ju bara henne för att hon är ung och vacker och lättsam. Har sett sådana exempel , bland vänner och skolkamrater. En vän till mig som vi kan kalla Johanna blev tillsammans med en 9 år äldre kille som vi kan kalla för Dennis, det hon behövde var bekräftelse inte en kille som är flera år mognare och mera erfaren , minns hennes Åh jag är så lycklig , han tar mig på allvar och förstår mig till skillnad från de jämnåriga killarna jag var tillsammans innan, kan glädja dig att Johannas förhållande är slut med Dennis och hon är tillbaka med en jämnårig eller lite yngre kille nu som vi kan kalla Mattias.
Tror att med tiden så kommer din arbetskollega och hans 18 åring också göra slut. Vad har de att prata om och tillslut kommer hon fatta att hans intentioner är inte är så renhjärtade tillslut. Lycka till ! Kram från Klumpinnan
Vad är det tragiska med att män tänder på yngre kvinnor? Är det att ni fula, manipulativa och skitsura häxor inget får?
Så är det även för män.
Fast då handlar det inte om det yttre. En arbetslös kille är inte mycket värd på köttmarknaden. En kille med ett lågstatusjobb får inte ofta vara ihop med en kvinna som uppfattar sig "högre" än honom.
En normalt funtad man väljer, medvetet eller omedvetet, en kvinna som är frisk och livsbejakande. Yttre skönhet är ett tecken på sundhet. Tänk nu efter:
Hur frisk och livsbejakande är du surkärring som läser detta?
När en 30 årig kvinna blir singel försöker hon hitta en annan kille, men faktum är att det är ganska kört, för sent, eftersom 30 åriga killar vill vara ihop med 22 åriga tjejer, så är det, en 30 årig kvinna har låga chanser att träffa ny man, endast om hon är rik, har bra jobb t. ex. har hon bättre chanser.
Biologin o gener styr mycket av människans beteende, precis som i djurvärlden, unga kvinnor anses mer attraktiva o fertila, mycket naiva oxå, de kan lätt manipuleras, tacksamma för ingenting, nöjer sig med lite, skrattar mycket o har ofta finare kropp än 30 åriga, så är det, men även en jättesexig äldre kvinna nobbas pga åldern 30 plus är inte sexig i mäns ögon, oavsett hur man ser ut.
Pia har rätt att män börjar många förhållanden o alla slutar likadant, de får många barn med olika kvinnor, som förstör deras ekonomi o hälsa, mycket stress, mycket bråk, o känner sig ingenstans hemma till slut.
Bäst för män oxå o bekvämast att hålla ihop livet ut med EN surkärring, de får bättre ekonomi, lugnare, tryggare liv, barnen blir lyckligast så, o på ålderns höst kan han tacka gud att han har en fredfull o lugn liv o ålderdom med en o samma kvinna...
Män har oxå mycket att vinna, när de stannar kvar i sina gamla tråkiga förhållanden, o anstränger sig lite för att det ska bli bättre, inte bara flyr ifrån alla problem...
Håller inte alls med Vicki!Det är inte alls kört för en 30 årig fräch kvinna att träffa en ny man ..inte en 40 åring eller 50 åring heller.Jag har flera singel väninnor som träffat nya trevliga män i samma ålder. De männen jagar inte unga vackra naiva flickor....Att stanna i ett trist förhållande där man växt ifrån varandra...herregid?? Man har bara ett lvi och det ska man ta vara på. Om man sköter sin kropp kan man åldras med värdighet. Det ger charm och utstrålning. Nej varje ålder har sin charm tycker jag och kan mer oroa mig över hur de unga silikonstinna tjejerna man ser allt för ofta idag kommer se ut om några år??? Huga mig...
hej
jag är en surkärring på 35 år, singelmamma med hängande bröst och 7 kg gravidkilon som stannade kvar från graviditeten och jag har just inlett ett förhållande men en 29-årig kille. det var han som tog initiativet...
Jag tänder bara på jämnåriga eller äldre kvinnor enda orsaken för mig att söka upp en yngre kvinna vore om jag ville fortplanta mig och skaffa fler barn men jag har två utflugna barn och är nöjd med det.
Hej igen!
Självklart så förstår jag att det är olika för alla, att en del självklart tänder på sådana i sin egen ålder också. Men jag kan helt ärligt säga att runt om mig så finns det massor av äldre killar som föredrar yngre tjejer. Och som någon skrev så är det ju så att yngre tejer är oftast mer naiva, bekymmerslösa och tycker att livet leker eftersom att dom inte hunnit dra på sig lån och annat son ska tas om hand om. Som 18-åringen på mitt jobb, hon har bara ett sommarjobb så hon ska snart tillbaka till gymnasiet och har då 1000 i månaden i studiebidrag och bor hemma. Ska då killen hon är ihop med som är en bit över 30 ta sin unge med sig och sova över hos hennes föräldrar i hennes flickrum? Äh ni hör ju själv hur det låter.. haha skrattaretande.. men det är väl så att han gillar hennes bekymmerslösa liv och fasta bröst..
...att män i mångt och mycket föredrar yngre tjejer. De ställer inte lika mycket krav, har fräscha kroppen i behåll, är ofta mer bekymmerslösa etc. de har med adnra ord inte hunnit förfalla. Och många killar runt 30 som träffar en jämnårig tjej känner garanterat press på att det ska skaffas barn. Inte konstigt att många 30-åriga killar föredrar tjejer runt 20.
Var finns kvinnorna som tänder på en yngre kille.
På alla kontaktsidor, sprayydate, vilda, mötesplatsen får man höra att man är för ung. Det gäller kvinnor runt 60 likaväl som kvinnor runt 45. jag är snart 40.
Intressant det här... Antag att en 35-årig man får en snygg 18-årig tjej att bli intresserad av honom. Att det handlar om kärlek har jag mycket svårt att tro. Att detta skulle kunna hända om inte mannen i fråga har tämligen god ekonomi har jag heller mycket svårt att tro (såvida mannen inte är en medioker rockstjärna). Kvinnan dras till en god ekonomi, mannen dras till en ung och oförstörd kropp och tillika ungdomligt bekymmersfritt sinnelag. Hans ego får sig antagligen en rejäl boost av att fortfarande kunna få en 18-åring intresserad (om vi antar att hon inte är ryska eller thailändska). För vissa män är denna egoboost så pass stark att han inte tvekar att lämna fru och barn för att få uppleva den, tyvärr, och onekligen något en kvinna bör förvissa sig om innan hon inleder ett förhållande och skaffar barn med en man.
För min del har jag aldrig varit intresserad av unga kvinnor. Ända sedan 20-årsåldern har jag föredragit äldre kvinnor och alla (med något undantag) har varit några år äldre än mig (jag är 41 år). Mitt absolut bästa förhållande inledde jag när jag var 37 tillsammans med en 9 år äldre kvinna. Tyvärr höll det inte av skäl som jag inte orkar gå in på. Nu lever jag med en kvinna som är fem år äldre. Unga tjejer lämnar mig helt kall.
En annan fråga som skulle vara intressant att få svar på är: varför är det så många högutbildade män som väljer lågutbildade kvinnor men inte tvärt om? Varför är det så oerhört sällsynt att t.ex. en kvinnlig läkare, advokat, lingvist, psykolog eller idéhistoriker lever ihop med en cykelreparatör, försäljare, expedit, sopåkare eller servitör? I min bekantskapskrets finns åtskilliga exempel på högutbildade män och högt uppsatta chefer som lever ihop med kvinnor med mycket enkla jobb.
Jag tror mig sitta inne med svaret men innan jag skriver något skulle det vara intressant att höra vad ni tror!
För att besvara din fråga enklast: snoppen mår inte bra av högutbildade kvinnor, filosofisnack, så även en läkare eller chef mår bäst med en grå enkel fågel, som bara ler o kan "INGINTIN" förutom DET...alla män söker en leende dammsugare, jag minns nu en gammal dammsugarreklam från Ungern "skaka inte den, monica suger ut allt".
Jag är utbildad specialpedagog,idag vore jag inte sambo med en dotter om jag hade stoltserat med mina kunskaper på första dejten, nej jag fick spela dööv stum o blind leken, för att snoppen ska må bra...kvinnan ska vara tyst på första dejten, mannen ska babbla, o löjligast är att han säger efteråt att "vi har dialogerat så bra ikväll", män märker inte att dem för en monolog...
Män får en egoboost av dumma kvinnor, vandrande könsorgan...
Idag skulle jag aldrig spela inför en man, för jag är dödstrött på män, kärlek, förhållanden, o games people play...sha la la
Jag uppskattar endast goda läsningar, promenader, lugn o ro, god mat, allt annat är LÖJLIGT.
Erik och vikcki,ta och kryp under någon sten. Vad har ni levt för liv egentligen? Det är sånt här skitsnack som skapar störda normer. Det är sådana förlegade puckon som ni som tvingar dessa skeva, stereotypiska bettenden på er själva och andra. Skrämmande och sorgligt. Det handlar mindre om ålder än man tror, är man ett pucko så är man. Jag skulle aldrig ta i sådana bakåtsträvande typer som er hur gamla eller unga ni än var och jag skulle råda andra att följa mitt exempel
Jag köper dina argument till viss del. Visst är skönhet för många män att föredra framför intelligens vid sex. Men faktum kvarstår att mer än 99 procent av tiden i ett förhållande så har man INTE sex. Hur står dessa män ut med sina kvinnor som inte matchar dem intellektuellt?
För egen del kan jag inte attraheras av en obegåvad kvinna, hur "snygg" och sexig hon än må vara. Om en kvinna ska förföra mig måste hon gå via huvudet (och hjärtat!). Jag ser bra ut och har många gånger avvisat kvinnor som kommit fram med sitt söta leende och trott att det har räckt för att jag ska bli intresserad.
Jag lever ihop med en fantastisk kvinna. Hon är en av de roligaste och intelligentaste människor jag över huvudtaget har träffat. Hon är, efter tio års förhållande, den jag helst umgås med och till och med på fester är hon den jag helst står och pratar med. Vi har fortfarande roligt tillsammans och har fortfarande fantastisk sex även om det ibland är svårt att få till det med våra tre barn.
Så underbart att höra att en riktig vuxen man uttalar sig här. Det finns massaor av män som du, men de brukar intte offentligt yppa sin ståndpunkt. Troligen för att hela diskussionen är idiotisk. Självklart är det som du säger. Dessa män som inte kan uppskatta en naturligt vacker kvinnokropp med en god intellektuell status bär naturligtvis själva på problemet.
Män söker inte en intellektuell match i en kvinna, eller en duell eller you name it. Jag beskrev vad dem söker. Även omedvetet.
Man läser på dejtingsajter att män skriver jag söker en intelligent kvinna(hahahha här brukar jag skratta), ja intelligent nog att sitta tyst o hålla med i mångt o mycket, sen annat nånsens , insidan räknas, ja visst, come on, dessa män har ingen självkännedom.
En man mår bäst i ett förhållande om han känner sig smartast, bäst på allt, o hans kvinna ska lyssna på honom med öppen mun, ska servera honom som hans morsa gjorde, städa, hålla tyst, klaga aldrig, bara finnas där som en bekväm möbel, o nobba aldrig sex, vara glad hela tiden, när hjälten kommer hem, allt ska vara fixad o klart, bara snåla män försöker klara sig själva.
Intellektuell match är mannens kompisar på jobbet, inte kvinnan, för om hon är en match då är hon en hot också mot mannens manlighet.
Sen, när en läkare eller chef hittar sin städerska o du frågar honom varför han valde henne, får du standard svaret, för hon är intelligent, varmhjärtad, o all trams, men det är farligt att leva med en primitiv person...
Vilken läskig inställning! och vilket tonläge...
håller med någon/några av dom som skrev att det ligger bitterhet och avundsjuka bakom. Jag är absolut ingen som gillar otrohet - i något förhållande. Men hallå! är det inte liiiiite förlegat och bakåtsträvande att kvinnor fortfarande gnäller om att män träffar yngre kvinnor... att kvinnor gör detsamma är tydligen ok...! Usch, ibland skäms man över sitt eget kön... vadå bitter...
Jag har varit gift med samma man i snart 20 år, han är dessutom 22 år äldre än jag!
och du, jag "sket inte i att skriva"
min röst får höras precis som din :)
Hej!
Har roat mig med att läsa alla inlägg i den här tråden och slås av hur mycket pessimism och trångsynthet det finns här. Har alltid upplevt att jag har attraherat män oavsett ålder och blir fortfarande uppvaktad (av vanliga friska normala karlar) trots att jag är 50 plus och rullstolsburen. Vad är orsaken? Kan verkligen ett jävlar anamma och en positiv livssyn vara attraktivt och sexigt?
Dom här unga tjejerna tänder ju inte på mannen för att han är äldre utan för att han antingen har god ekonomi eller makt/status i samhället. Det är oftast tjejer med dålig självkänsla/faderskomplex, som känner sig trygga med att få olika saker och personlig uppskattning. Vilken jämnårig (20-årsålder) har råd att bjuda på fina middagar, köpa dyrbara smycken/kläder och bjuda på resor?? Vill man ha det måste man välja en etablerad man i medelåldern och sedan hoppas vi andra att inte uppvaknandet blir för svårt!
Seriöst? Kan det verkligen vara så svårt att tro att bara för att man är ett x antal år yngre så har man automatiskt inget bakom pannbenet - att man är en svag och oerfaren människa? Snacka om åldersdiskriminering.
Sen att man inte har något att samtala om för att det skiljer si så där 10 år? - skitsnack. Man kan mycket väl gilla tex samma musik (jag vet, shockerande nyhet att alla under och runt 20 inte nödvändigvis behöver lyssna på nrj 24/7 eller att de, otroligt nog, känner till och uppskattar musik från 70- och 80-talisternas ungdom. )
Det samma gäller filmer, böcker, värderingar, moraliska ståndpunkter etc.
Jag är medveten om att många ungdomar beter sig ignorant och naivt, men det betyder inte att vi inte kan ta ett beslut baserat på annat än att det känns coolt och spännande eller att vi är ute efter pengar och gåvor. Kanske kan det vara så enkelt att killar i vår egen ålder inte uppfyller de förhoppningar vi har och att vi därför inte begränsar våra chanser till just jämnåriga. Eller, ännu mer logiskt, kan det vara så att det är just individen vi dras till och inte åldern...
Och nej jag "försvarar" inte förhållanden till äldre av personliga preferenser, jag är bara så jävla trött på att i alla sammanhang där förhållanden mellan äldre män och yngre kvinnor nämns så framställs alltid tjejen somnågot svagt, naivt offer som inte är kapabel att ta ett eget beslut.
(är medveten om att diskussionen är gammal vid det här laget, men detta behövde bli sagt.)
mer avtändade för en normal kvinna än en osäker, egoist man, jämnårig dock, som aldrig bjuder, käkar upp en hel pizza framför sin tjej utan att fråga vill du ha en bit, då hellre en äldre man som vet vad han vill o kan bete sig som en man, o gillar att vara man o uppvakta, bjuda på saker, det är inte tjejer med faderskomplex som tycker om det , utan nästan alla kvinnor.
Det tragiska är bara att bara unga kvinnor förtjänar detta behandling, o är älskvärda.
Om man är medelålders kvinna ärd et kört, o som sagt inte värd mycket i mäns ögon, ungefär som en sjuk häst, o jag frågar nu: whats nobel in this?
Därmed säger jag att kärleken har ingenting med altruism o nobless att göra, alltså vackra, unga kvinnor förtjänar allting, ser man ut som vakten från notre dame, får man inte ens en spott på pannan, då är man värd endast en eutanasia spruta, för släkt med människor är man inte längre.'
Är man 30 plus vågar man inte ens fråga vad är klockan från andra människor, för män blir vetteskrämda o tycker herrergud vad vill den kärringen, hoppas hon inte stöter på mig eller nått...
Uppriktigt sagt vad har åldern med kärlek att göra? Själv har jag aldrig förälskat mig i en ålder och inte tänt till på den heller. För mig handlar det om personen, gemensamma intressen och attraktion. Jag behöver inte nån som bostar mitt ego, jag behöver ömsesidig omtänksamhet och tillit. Jag ser inte män som leksaker eller objekt oavsett om det handlar om "bara sex" eller förhållanden. Mognad har heller inte mycket med ålder att göra. Hur andra gör är för mig totalt ointressant och att min exman hittade en något yngre kvinna än mig efter skilsmässan är inget jag stör mig på, huvudsaken han är nöjd och lycklig. Och till er som slösar sån energi på att reta er på era svinaktiga ex...är de verkligen värda den uppmärksamhet ni ger???
Åldern spelar säkert stor roll, men ni unga tjejer som tror ni är älskade. Ifall mannen tycker att ni inte är tillräckligt promiskuösa eller avklädda tillsammans med hans kompisar, se upp!!!!
Jag är gift med en man som bara är några månader äldre är mig. Jag trodde nästan han älskade mig, lite iallafall. Omgivningen trodde jag var 16-17 år medan jag var 21, numera tror de jag är tio år yngre.
Tanken har slagit mig mer än en gång. Jag, är en galjonsfigur, som en rashäst eller Harley Davidson en statussymbol, likt våra barn är för honom, vill visa upp dem men bryr sig inte så mycket om dem. Jag då, Titta killar vad jag har, fin kukförlängare va, jag är bättre än dig för min tjej är snyggare än din.
Tjejer. Ifall er man ( äldre eller lika ung som er)inte reagerar negativt när hans bästa kompis säger, kom och sätt dig här bredvid mig så jag har något snyggt att titta på, så misstänker jag att ni blir dumpade vid 45 årsåldern om inte tidigare. Ifall ni inte får gå ut bland folk ensamma eller väldigt få gånger så kan det vara så att han är rädd att någon ska stjäla hans obevakade "Harley Davidson" er alltså, det vore ju trist för honom.
Några regler: Se till att gifta er, Först barn, sen hög utbildning, sen jobb, sen skiljsmässa med halva kungariket.
När man är hemma med barnen, eller utbildar sig till något lågavlönat men intressant jobb, arbetspraktik, och maken klättrar på statusstegen, hans lön höjs, är ni bara utnyttjade som uppvisningsföremål och hemhjälp. När han drar in massvis med pengar för att ni stod för all service, så lämnar han er för någon yngre som är intresserade av hans bankkonto.
Första hustrun ser till att mannen kan förskansa sig rikedomm men andra husrun får han för sin rikedoms skull.
Unga tjejer gräver sin egen grav, efter några år står ni där då, ni och era barn, utslängda och övergivna.
Jävligt tråkigt att folk spär på idén om att män bara vill ha yngre kvinnor.
Även om det i många fall ser ut så, absolut.
Men jag har väldigt svårt att tro att jag är ensam om att generellt intresseras av äldre kvinnor. När jag var 16 var de 20, 18-29, 21-38 när jag var 23 gifte jag mig med världens underbaraste kvinna som råkar vara 15 år äldre.
Att jag fungerar bättre med äldre människor överlag beror förmodligen på att jag alltid umgåtts med just folk som är äldre och jag skaffade ett jobb och flyttade till en egen lägenhet (under föräldrars protester) när jag var 15, vid 18-19 hade jag redan tröttnat på krogen, det var aldrig problem för mig att "komma in" då jag hade ett utseende som gjorde att jag kom undan som 18 långt innan jag var det, jag hade till exempel skägg vid 16.
Jag har aldrig sökt upp någon för att de är äldre det har bara varit så att det är de jag fallit för.
Att jag sen ser en enorm fördel i att jag träffade en kvinna som inte heller tycker om eller vill ha barn är bara ytterligare positivt, visst kan säkert en ung tjej på 27 säga det också men hon kan ju ändra sig, det verkar rätt vanligt.
Är du däremot kring 40 med samma inställning kan du säkerligen tro på det de säger.
Och helt fantastiskt vad många korkade kommentarer man hör.
Män vill inte ha en kvinna som är intelligent?
Min fru är bra mycket mer bildad än mig och tjänar lite mer också, vari ligger problemet?
Visst vill jag vara "mannen" i förhållandet och är den som betalar när vi går på restaurang osv men hennes inkomst tillsammans med min gör att vi har råd att lägga ihop till dyra resor, köpa fina kläder, äta god mat, dricka fint vin och wiskey m.m.
Det hade inte funkat med någon bimbo som står hemma vid spisen utan utbildning eller jobb, och jag skulle inte vilja försörja någon som inte försöker heller.
Intressant att det nästan aldrig hörs om män i 50+ åldern som inleder en relation med en 23åring... Då är det tydligen normalt? Så alltså är det fel av både mannen och kvinnan om det är hon som är äldre, då är det "äckligt" och "hon kunde ju varit hans morsa" Men på andra hållet är det ok? Borde det då inte vara så att han sätter på "sin dotter"?
Blev glatt överraskad när jag såg ditt inlägg då någon äntligen tog upp detta...
Nu säger inte jag att det är fel att en man träffar en yngre kvinna, de kan säkert ha precis lika mycket gemensamt som vi har om hon är mogen för sin ålder och han kanske beter sig lite yngre än sin.
Ni får tycka vad ni vill men vem fan tror att det är äkta kärlek när en pappa på 32 år är ihop med en tjej på 18 år som går i gymnasiet? Jaja kärleken har ingen ålder bla bla.. men hur många av er tjejer som är 32 skulle kära ner er i en 18 årig kille? Nää jag trodde väl det..
Jag tycker det är fel av många som bara ser män som vill ha yngre kvinnor, men det finns minst lika många kvinnor som vill ha äldre män också! Jag är en av de kvinnorna, men jag tänker inte låta mig bli nertrampad av människor som inte vet något om mig eller mina värderingar i det hela! Därför kommer jag bara säga så mycket som så att jag vill ha trygghet i mitt liv, har inget behov av en ung kille som måste ut och supa skallen av sig var och varannan helg, tänker inte vara den i förhållandet som ska städa och rusa omkring med dammsugaren medan den andre bara sitter som en slö säck potatis med händerna innanför byxorna och tittar på, jag vill inte ha en kille som inte vet något om vad ansvar är för något och som bara ser sig själv! För det finns lika många omogna unga killar därute som det finns tjejer! Jag har haft ett rent helvete i mitt liv och har fått ta ansvar redan från barnsben, om det nu är en fördel det vet jag inte, men jag har lärt mig en massa på vägen och varit tillsammans med både yngre, äldre och jämnåriga killar och genom mina livserfarenheter så vet jag vad jag söker hos en partner och då spelar mognad, kärlek och tillit större roll än ålder! Att alla äldre män är mognare är dock inte sant som många gärna vill tro, men i alla fall en av de som jag har träffat har varit det. Låt mig säga att vi möttes alltid på halva vägen oavsett vad det gällde. Jag var då 16 när jag träffade honom och han var 24. Det skillde alltså åtta år mellan oss, många var emot det men jag höll fast på att om de inte kunde acceptera honom så accepterade de inte mig! Så var det bara och varför ska man behöva bli tvungen att alltid försvara sig så fort det kommer till åldersskillnader?! Jag förstår om det vore en åldersskillnad på om jag var 16 och han 50, 60 eller 70, men snälla, om jag hade sagt att vi var 20 och 28 hade förmodligen ingen reagerat, men hade jag istället sagt 30 och 22 (eller som i detta fallet, 16 och 24) så hade folk hämtat andan! Varför? Oavsett så hade det ju fortfarande varit åtta års skillnad under alla dessa tre exemplen! Kan ni dessutom försöka gissa hur länge förhållandet höll? Jag lovar att ni skulle bli förvånade!
@Andreas: ALLA män vill inte ha yngre kvinnor. Det påståendet motbevisar både du och jag och undantagen är antagligen ganska många. Men... generellt kan man nog säga att det är ganska (!) sant. Många medelålders män lever ihop med hyfsat jämnåriga kvinnor men jag kan ge mig fan på att om de plötsligt började uppvaktas av en betydligt yngre snygg kvinna så skulle nog ganska många lämna den han lever med (alternativt "bara" vara otrogen med den yngre kvinnan).
För övrigt blir jag missantropisk av att läsa denna tråd. Män verkar uppskatta skönhet mer än en intellektuell match och att få en riktig livskamrat medan kvinnor attraheras av makt och pengar, mer än att få en livskamrat. Generellt alltså!! Men detta visste jag redan innan jag läste denna tråd!
Men att tillhöra undantagen har gjort mig till en mycket lycklig människa. Min sambo är både äldre, rikare, mer berest, mer framgångsrik och mer begåvad än vad jag är. Det enda jag bräcker henne i är att min utbildning är något högre. Men vem bryr sig...?
Jag är *blandmissbrukare* och sätter således gärna på kvinnor i olika åldrar. Varje ålder har sin tjusning. Och när det gäller skönhet så är det faktiskt betydligt svårare att få en femtioårig tiopoängare i säng än en trettiofemårig dito.
Jag tror att de män som bara vill ha lammkött har någon form av problem. Om de inte har det så kommer de ändå att få det när de blir äldre. De saknar ju erfarenhet av att knulla gamla kärringar.
Om man tidigt lär sig att knulla gamla kärringar så tror jag att man alltid är välkommen tillbaka. Kärringarna har ju också behov och de män som erbjuder dem sina tjänster är sällan några större älskare. Konkurrensen är således gynnsam.
Nej, man ska alternera. Min kompis och jag brukar tävla om att göra flest familjeknull. Man får en poäng om man har legat med mor och dotter; det behöver inte dock inte ske vid samma tillfälle. Om man lyckas med mormor, mor och dotter så är det fem poäng, vilket egentligen är för lite. En snygg mormor i sextioårsåldern är inte lätt att få i säng.
Hm, tycker inte man ska bry sig i åldern. Det viktigaste är väl att man passar ihop och har trevligt?
Jag har träffat män som har varit 15 år yngre och 15 år äldre, men inte känt någon nämnvärd skillnad. Det handlar om personkemi tycker jag.
Och att karlar bara vill ha yngre kvinnor tycker jag inte alls verkar stämma. Víssa är så, men vissa vill ha en äldre kvinna.
Nä, skit i åldern tycker jag och välj den ni har känslor för!
Men åh ibland är ni så tröga! vadå åldern spelar ingen roll?? Okej men ni skulle säkert bli glada om eran dotter som va 18 år skulle bli ihop med en man över 30. Oh ja! Äh åldern spelar visst roll, man har inte något gemensamt när det är så stor åldersskillnad.
Trevligt att jag inte är ensam i min situation.
Blev seriöst förvånad över hur många som har problem med att frugan är lite äldre...
Allt handlar ju om huruvida man är kompitabla med varandra och då spelar ju inte vad det står på passet någon roll..
"den riktiga Andreas" (visste inte att jag var på låtsas?)
Du verkar ha misstagit denna tråden för någon form av omklädningsrumssnack...
Kul för dig att du skiter i ålder!
Men behovet av att hävda sig genom att poängsätta vilka du ligger med är en smula omoget...
Åldern spelar väl ingen roll däremot är det väl värre om nån eller båda är gifta!?
Om 2 personer med stor åldersskillnad börjar träffas o båda är singlar så vad är problemet?
Jag tror inte män bara gillar yngre tjejer,känns som om det är lika mycket åt det andra hållet.
Det är väl personkemin det handlar om.
En mycket ung kille, 19 år kanske, stötte på mig i en järnaffär idag och jag är 33. Undras hur gammal han trodde jag var. Jag orkar inte ens berätta det åt min man, suck.
Om ni nu inte tycker att åldern spelar någon roll så undrar jag vad ni tycker om detta. Killen är 28 och tjejen 15. Men dom blev ihop när hon va 14. Jag känner killen men äcklas över honom och kan knappt heja på honom längre..
Men snälla Jenna, åldern spelar roll om hon bara var 14 när de träffades!
Men om man har fyllt 18 så är man faktiskt myndig.
Är man bara 14 så är det olämpligt på alla vis,hon är inte ens myndig att ha sex i lagens mening.(inte ens med en 15 åring)
Åldern spelar ingen roll om hon=40 han=25
eller tvärtom till exempel.
Det trodde jag alla vuxna förstod.
Vicki, du har rätt i alt du skriver!
hon 30 - han 55
han 18 - hon47
gammal och skrynklig - snygg och fin
pigg och 18 - trött 59
kåt 58 - frigid 27
intellekt - dum i huvudet
se världen - se Tv
resturang- hemma-makaroner
kläder - trasor
etc. etc. etc.
Förstår ni vad jag menar.
Jag tror personligen att det är grupptryck som styr allt d:o. Älskar man varann så ska man älska varann, men det skadar inte att ha en miniräknare i fickan med tanke på ekonomiska efterföljder.
Vad menar du med att ha en miniräknare i fickan? Ekonomiska följder? Förklara
FAttar inte varför folk vill argumentera emot utan att ha logiska argument. Bara för sportens skull, att babbla något osammanhängande är viktigt för vissa.
För det första varför skriver kvinnor här att ja, för MIG spelar åldern ingen roll...hallååå vilsna själar vi pratade om MÄN inte om kvinnor...
ALltså om ni kvinnor tycker att åldern spelar ingen roll, starta ny tråd, för denna tråd handlar om att för män åldern spelar roll, like it or not.
Skönt för er dock att leva i en drömvärld där ingenting spelar roll, endast romantiken.
Det finns så många kraschade förhållanden pga; låt oss kalla det kåtslag. Om hon/han hittar en äldre/yngre partner och blir tillsammans blir det ju garanterat strul med ev. hus bil, båt, sommarstuga etc etc.
Det var så jag menade med att ha en miniräknare i fickan.
En 14 årig tjej, som jag känner.. tyvärr.. Hon chattar på olika hemsidor, med perosner hon inte känner. Blir ihop med dom. En var 31ÅR GAMMAL, det mest targiska är att hon träffar dom i verkligheten. En dag i skolan väntade hon på en 17 år årig kille som skulle komma och hälsa på henne... NÄR HON VAR I SKOLAN!!efter skolan vet jag inte om han åkte hem eller inte. Det var när hon var 13. Tillslut kommer det att gå illa! :'(
Killen är 28 och tjejen 15, så va säger ni om det här då? Tjejen antas vara 16 år blir klassad som barnarbetare, en 27 årig kille blir intresserad. När han får reda på att hon är 21 är det mitt i allt helt naturligt. När hon är 23 blir poliser upprörda eftersom hon ( 17 åring, inte ens myndig) kan köra bil och det utan körkort. När hon visar körkortet tror de hon stulit sin systers, sen när de kollat personregistret att hon var myndig har hon en ölmagad trafikpolis nästan i famnen, i polisbilen,och den andra har blivit en klängväxt som vägrar lyfta bort sina ben och ihopslingrade armar...försök hota med att ringa polisen, allt man får tillbaka är två flin, - "oss då" ur en drägelsjuk gråhårig i förtid av allt nattarbete, ca 57 årig kyssjuk "konstapelspektakel" och en ölmagad 48 årig polis med flottigt hår och fläskröv. Hoppas de läser sånt här dagligen)Hon hotade sticka ögonen ur dem och elda upp deras hus, så slapp hon loss utan böter med försäkran om att ifall de inte gjorde det skulle hon anse det där vara sexuella trakasserier ( de hade ju förstås stangt av inspelaren.)för något som hon knappt var skyldig till. ( En bovlik långhårig ung man hade kört i henne på flit, i en nästan osynbar högerkorsning, han erbjöd sig lappa till bucklan och skicka räkning, hans svärande rasande fyllekompis som blivit halt gick det inte att få ett vettigt ord ur honom.) Så den där antagna 19 åriga killen hade säkert blivit chockad om han visste hur gammal tant han ville stöka om med.
Jag skriver hon, men ni vet vad jag menar och av vilken orsak om ni tänker till lite. Nu kan ju inte jag beskyllas för personliga påhopp, så det så. Av sånt här att döma så tycker endel bara att ålder spelar roll, iallafall vad gäller myndig eller icke myndig. En klasskompis från förr var 13 år och serverade alkoholhaltiga drycker åt en 35 åring (familjeägd restaurang) han började hänga efter henne och trodde hon var över 18 år. Hon trodde han var ca nästan trettio. Hon fick reda på hans ålder, han trodde hon ljög. Han började följa henne till höstadiet daaa!!! och väntade på henne när hon var på väg därifrån. Nu ville hon inte vara med längre och fick kliva ut genom fönstret när hon skulle hem, kan nämnas att han hade andra tjejer på lager och hittade nya när det passade. Ålder spelar roll och äldre män som gör närmanden upplevs som väldigt äckliga av 13 åringar. Så vet ni det alla gubbslem, haha, förlora aldrig humorn.
Embrasse Monderriere: Du är en idiot.
Jag är 49 år och föredrar tjejer under 35. Kram
Jag är 40. och under de senaste 6 åren
har jag haft 5 olika korta förhållanden.
och de som varit mest mogna och fungerat bäst.
är de varit 20-25
vi har haft MEST saker gemensamt också,
så skit snack av de som skriver att man har inget gemensamt om tjejjen är yngre.
GUUD så tragiska liv vissa verkar leva.
snacka om bittra människor.
Mitt intresse för krogen är minimalt.
och de tjejer som jag träffat som varit över 30,
har i princip bott på krogen.
och alla är inte så..jag fattar.. men detta är min erfarenhet.
De yngre tjejerna jag träffat, har varit, mycket mera på min nivå, och faktiskt mognare.
Jag är fattig som fan..
men väldigt ödmjuk och ärlig som person.
så pengar är det inte de fastnat för utan mig som människa. Har inte ens bil.
Dock så är mitt liv så, att jag vill inte ha barn.
och de vill de flesta kvinnor ha..samt jag vill hellre vara särbo. och därav så har jag haft svårt att hitta någon som vill leva så oavsett ålder.
trots detta, så har jag aldrig upplevt gräl eller bitterhet när relation tagit slut pga olika livs val.. klart det varit Sorg , tårar. från bådas sida när man märker att man vill olika
och detta oavsett åldern.
kanske det kan vara att jag är brutalt ärlig från början, men man har ändå levt för stunden.
Då man är kär så bryr man inte sig så mycket om
ev framtida saker..just då.
och leva i stunden på rosa moln gör jag ändå hellre
än att sitta och bli bitter sur gubbe. och klaga på fan och alla och vara fast i tragiska förhållanden där man är fast i nått som inte funkar.
Det är så lyckligt på det sättet att jag är väldigt god vän med mina ex tjejer.
många har gått vidare i livet, sambo osv.
men de har en fin vänskaplig kontakt med mig.
Nu vart de massa annat ovidkommande här...SÅ
Hursomhelst är min erfarenhet, att äldre kvinnor
också kan vara "fjortisar" många gånger mer än en tjej i 20-25 års åldern.
Så det är RENT strunt prat att
ålderskillnad skall vara ett bekymmer.
Det är nog bara de bittra som själv är fast i nått olyckligt de inte kan ta sig ur, och blir upprörd.. med snack som "OMG..kolla hon e 15 år yngre"
vad kan dom ha gemensamt..osv
Jag kan säga..
:Hur mycket bra gemensamt som helst.
När jag var 40 träffade jag en kille som var 23. PANG, bättre sex än med min hormonstinne yngling fanns inte. Och vet ni VAD? Nu är jag 53 och han är 36 och vi är fortfarande tillsammans. Underbart, skulle aldrig se åt en gubbig karl i min egen ålder!
Ska bli intressant att se om han klarar 40-års krisen tillsammans med mig! Gör han inte det så har jag i alla fall fått hans bästa år och njutit för fullt. Så ta för Er tjejer så länge det varar!
Kul det någon skrev om ryskor och thailändskor...alla vet ju att dessa kvinnor inte gifter sig av kärlek. Fula män som inte kan få en tjej som älskar dem, och inte bara ser en biljett till ett liv med högre materiell och ekonomisk standard. Samma fenomen här, med män som väljer kvinnor med lägre utbildning (eller ingen alls). Har en tragisk bekant som nyligen varit i Filippinerna, inget mer att säga där inte. Ha ha ha!
tjejer gör ju likadant, unga eller vältränade egoister istället för omtänksam och snäll kille som min :)
Om du frågar männen som gifter sig med ryskor och thailändskor så tror jag dom har en annan uppfattning än din. Jag tror inte att "kärlek" är en nödvändig ingrediens eller särskilt viktig i ett äktenskap. För dom allra flesta vanliga män räcker det med sexuell attraktion och för tjejerna att dom får en man som är beredd att gifta sig.
Jag är ingen surkärring men frisk och livsbejakande nog för att tänka att jag ALDRIG skulle reflektera ens över att titta åt en man som är så proppfull med fördomar, kvinnoförakt och korkade åsikter som författaren till dessa rader är.
Man kan undra över hur "vacker" du själv är, surgubbe där. Oavsett din ålder. För även om du vore ung och fast i köttet, stark och axelbred och med muskulös kropp o platt mage, så skulle det inte uppväga bristen på så väl förstånd som kärlek, ömhet och respekt. Sådant som surtuppen med sin gubbsjuka knappast ens kan stava till.
var jag ihop med en som var 33 år och det var inte för pengar. Tyvärr hitta han en ännu yngre brud som han har förhållande än idag med. Men jag är glad att deras kärlek blomstrar :D
Min kompis är 36 år och hennes kille är 25 år. De har till och med köpt hus i hop nyss. Min killes faster är 51 år och hennes kille är 36 år.
Min andra kompis är 40 år och hennes gubbe är 57 år. Kärleken blomstrar än efter 10år. Så var inte så åldersfixerade. För mig och min pojkvän är det bara 3 månader i mellan.. :D Ingen ålderskillnad alls. Mer än att i viss ålder är vi inte mogna på samma stadie.
som har bra potens, det gör mig lycklig att veta och se att en kvinna är äldre än sin kille , go for it
När gamla gubbar är ihop med unga tjejer det äcklar mig, jah är själv en man på 57 år och är bara intresserade av kvinnor över 40 år.
Atttså alla vi män är inte intresserade av unga kvinnor sexuellt bara som människor.
majoriteten är ju ändå tillsammans med någon i sin egen ålder? de flesta människor vill ju vara tillsammans med någon som de kan bli gamla med och det kan man ju inte ifall åldersskillnaden blir för stor, dvs uppleva pensionsåldern med. är en man/kvinna tillsammans med en yngre person så är det ju inte så kul när den personen ska jobba 10-20 år till och man får vara själv under pensionen! sen är det klart att ibland kan man inte rå för sina känslor, jag är tillsammans med en man som är 10 år äldre och vi har träffats genom jobbet, hade vi inte jobbat på samma ställe hade det aldrig hänt, men man umgås och lär känna varandra och jag tror inte det är många som blir tillsammans med någon bara för en snygg yttre fasad, vem står ut med det i längden? jag är 36 år nu och har aldrig fått så mkt komplimanger som jag får nu! det spelar ingen roll i vilken ålder man är i, tar man hand om sig själv så syns det och det kommer alltid finnas män/kvinnor som vill ha en attraktiv parner som är i en egen ålder=)det är min mamma ett levande bevis för, hon är 56 år o är och har alltid varit omsvärmad av karlar!
/Linda
/Linda
Vad har det egentligen med dig att göra? Om de nu tycker om varandra borde inte det störa dig och inte heller deras ålder. Låter som om du är avundsjuk och bitter på yngre tjejer, faktiskt. Och hur killen och hans ex haft det vet du ju inte. Jag är 38 år, tjej visserligen, men skulle mycket väl kunna falla för en yngre kille. Kalla det vad du vill. Visst har du delvis rätt i hushållsarbetet, men utgår från att män helt enkelt inte är lika observanta när det gäller hushåll som kvinnor är. De "tror" att de gör tillräckligt när de i själva verket inte alls gör lika mycket som kvinnan i hemmet (ofta är det så men inte alltid). Och i det stora hela är svenska killar väldigt jämlika och både diskar och dammsuger och annat. Jag har inga problem med yngre killar och tycker att du fördömer ganska hårt. Man kan faktiskt älska någon yngre, det du :)
Helt ok att en 33 årig kille träffar en 20-årig tjej. Det är väl personligheten som räknas, inte ålder.
Det här åldersfixeringen är löjlig. Det är ingen större skillnad mellan en 25- åring och 38-åring. I mitt fall inget har hänt sen jag blivit äldre. Jag har samma personlighet, lika smart, samma utseende. Det enda som hänt är att huden åldrats lite.
Jag gör exakt samma saker nu som 25-åring. Samma intressen, osv. Klär mig exakt samma.
Jag blir rätt förbannad när ja läser detta ja kan förstå det hela oxå men min nya karl som då är 36år och jag 18år, vi träffades lite konstigt och deusstom han sa till mej på en gång att han tyckte bättre om äldre kvinnor!(kändes vell sådär för mej)
Men endå så vart han fast vid mej märkligt?!.
Jag lämande min dåvarande kille som va 22 för denna man!Vi hade vart tsm i 4år.. Han har 3 barn sen innan varit gift 1 gång för några år sedan ..
Men det som stör mej är vad har ni med det att göra!? Det är vell upp till var och en!
Fan man lever bara en gång endå låt andra göra sina tabbar!
Fan vad ni kvinnor ska ha synpunkter på allt som har med äldre män som dom gör fel!? om en kvinna gör samma sak är det en helt annan grej!
Lev för fan livet innan de tar slut!
Och ni som säger att de aldrig kommer hålla mellan oss kan ja bara säga det här är första gången i mitt liv jag verkligen är kär!
Fula män som inte kan få en tjej som älskar dem, och inte bara ser en biljett till ett liv med högre materiell och ekonomisk standard.
Min mans bror gjorde slut med sin tjej efter 7 års förhållande. Han förtjänar bra och inte ser så stilig ut. Han tänker nu gifta sig med en ryska som han haft ihop det med i ca 4 månader. Hon är inte snygg och klär sig osmakligt, luktar fitta, sorry men skinkorna syns mer än väl under minikjolens slits. Brrr. Hon verkar gilla att umgås på tumanhand med min man också, medans min mans bror får passa våra barn ( min man. småbarnsfar som inte har lika hög lön, jämt kåt i mig)så nu har jag roligt åt min man också, som dessutom försvarar hennes klädval. Röven bar alla dar bort i fjärran land. Jag borde vara svartsjuk, avundsjuk på något men allt är så skrattretande, ful ryska med hög lön, hon kan ganska bra engelska och min mans bror säger att hon arbetat på en belgisk advokatfirma...det tror jag på så mycket jag vill.
Hej
Alla män tänder på unga tjejer, har altid vart så genom historien och kommer alltid vara så i framtiden.
Promblemet är att får dem, de som kan få dem i Sverige är oftast kända personer, vi har ju hur många kända män som helst i sverige och utomlands som är ihop med unga flickor
Jag reser världen runt i mitt jobb och alla män pratar om en sak; unga flickor, oberoende hur gamla det är och om det har familj etc. De är vackra, attraktiva o sexiga.
Det är naturen som har skapat det så pga att de är reproduktiva, dvs de kan få barn, i naturvärlden är det samma sak. Ligger i varje gen hos mannen.
Alla män tänkder på detta men få säger det pga man ska klassas som gubbsjuk, men alla är det. Sedan är det en annan sak om man går ngt eller kan göra ngt åt det.
Alla män är inte gubbsjuka, Ok om jag inte hade barn kanske jag skulle försöka att hitta en som var reproduktiv men är man 57 år är det synd om barnen att ha en så gammal pappa man kan inte bara tänka på sig själv. Maxålder på småbarnsföräldrar är 40 år eventuellt kan jag gå med på 45 om man inte har några barn annars tycker jag man skall låta bli att reproducera sig. För övrigt är jag inte ett dugg intresserad av unga tjejer, tycker bättre om mogna kvinnor. Robban du får prata för dig men blanda inte in mig.
tänkder, Den var tänkvärd Robban, jag hoppades jag skulle få lite lugn och ro nu när jag är 33 det är väl gammalt, påklädd, men ack nej, kanske när jag är 40. Tänder män på 40 åringar också?
att sådana som Robban bara försöker hitta på en vetenskaplig regel "så här är det-basta".
Du tycker så-det står för din egen åsikt och säkert för en del av dina medbröder.
Men det är som om man skulle säga att ALLA män gillar blondiner (det kanske du i och för sig hävdar).
Naturen är skapad så att den kan fortgå på flera plan. Någon gillar ungt, någon tycker jämngammalt, någon uppskattar den som är äldre. Någon gillar det motsatta könet, en annan tycker om en av sammma sort som en själv. Någon gillar kanske bara sig själv.
Mänskligheten handlar inte bara om fortplantning. Dessutom så är en kvinna fertil upp i äldre åldrar än tonåren så det resonemanget faller då.
Naturen behöver vara mångfacetterad- annars skulle mänskligheten inte kunna överleva.
Däremot så verkar en del män allmänt tända på unga människor- lite halvpedofiler. Såg ett program från Afganistan om s k danspojkar. Karlarna dreglade över dessa unga pojkar som dansade. Tror dock inte att det vetenskapligt betydde att de trodde sig kunna fortplanta sig med dem.
Nej en del män dreglar över ungt och det säger mer om dessa män än om något annat.
hur funkar ditt "logiska" resonemang på att män (kända eller okända- dock ingen nämnd här)tänder på unga män/killar och har förhållanden med dem.
Menar du att det helt enkelt är naturlagar och att männen vill göra killarna med barn???
Att det helt enkelt handlar om reproduktivitet....
Älskar naturen, men kom ihåg det blir höst och många blommor dör. Ettåringar. Fleråringar blommar upp igen förstås, unga och fräscha som jag faktiskt.
...sedan 10 år, han är go, smart, snäll, snygg, trevlig och KÅT. Har jättebra sex ihop, så jaaa, kvinnor tänder ibland också på yngre män. Skulle ha svårt att tänka mig det omvända förhållandet, min förra man var 12 år äldre än mig och det tog slut när han blev gubbe (inte vårdade sitt yttre, drack för mycket, blev helt enkelt skittråkig)
Livet är för kort för att umgås med människor som väljer att leva så.
Det är nog så här att män vill ha unga kvinnor/tjejer. Och kvinnor vill ha män med stora kukar. Det är väl inte så konstigt?
JAHA, NU SÅ SITTER HAN PÅ SKOLBÄNKEN IGEN (ELLER HÖNSHUSET SOM HAN SÄGER)DET FINNS MEST 22 ÅRIGA TJEJER DÄR SÅ FAST HAN HA STÅN PÅ MIG JÄMT OCH STÄNDIGT VARJE DAG OCH TYCKER JAG ÄR SNYGG SEXIG TILL OCH MED MED SVART POLICEJEANS TOP OCH JEANS KJOL OCH GLITTRIG KLOCKA OCH VRÅLSNYGGA HÅR, SÅ FÅR JAG VÄL HITTA MIG EN 40 ÅRIG MAN. SMÅGLINA TYCKER HAN INTE ÄR SEXIGA....ÄN. UNDRAS OM VI HÅLLER IHOP I TVÅ ÅR TILL.
Mångra relationer hamnar i sk städ-bråk - jag har ett råd; lägg pengar på städhjälp. Ta upp diskussionen därhemma och jag lovar att han kommer anse att det är en investering i ert förhållande. Ni får mer kvalitetstid tillsammans! Några hundringar varannan fredag - klockrent!
Jag köpte mig fritid - och det är värt varenda öre!
Jag tror nog att det kan finnas "osunda" fall där det bara handlar om "fasta fina bröst" i det manliga fallet eller om "action i sänghalmen" för kvinnor. Men ärligt - jag har varit tillsammans med kvinnor i de flesta "relativa" åldrar, från nästan 30 år yngre till 10 år äldre - och det handlar om helt andra saker som styr attraktionen. Visuellt dras jag oftast till kvinnor mellan 35 och 55, dvs -19 till +1. Det är också dessa kvinnor som ger mig mest också utanför utseende och vad som händer mellan lakanen. Men undantag finns långt utanför intervallet även om jag inte aktivt söker mig till dem. Så jag tycker artikeln andas fördomar och unken åldersfixering.
Är du riktigt desperat? Den otäcka kvinnan från socialen är 36, kan du ta henne? Berätta hur hon är i sängen, hon har hängbröst jag vill bli av med henne. Hoppas du är snygg, rik och renlig. Hon tycker om Elvis, hatar katter, lagar smaklös mat med för mycket salt i, använder inga rotsaker är duktig på att vika kläder,
dålig lögnare,
Tråkig, osympatisk, förstår sig inte på konst,luktar fränt som om hon behövde få ryggen riktigt skrapad av en mans stäva tunga. Överviktig, Kan inte tvätta kläder,lite dåligt omdöme,hon använder fel blonderingskräm har vita trosor. Igår la hon en babyvinterdräkt på en militärjacka och slaktarförkläde som jag användt vid oljebyten. Nu är det nedfallna äppelbitar, nässelblad och våt av regn, aningen smink, parfym, brunkräm och hår på den. Få se om hon lägger dit det jag planerat ha på golvet nära till i lite damm nästa gång hon är här.
Leriga skor lägger hon på hallgolvet bredvid rena mockastövlar, min mans lortiga skor bredvid festliga sandaler, eller får man säga hon drämmer ner giftstövlarna som användts vid biologisk bekämpning med microoranismer rakt bredvid vår ettårige sons sportskor. Självklart mår barnen bra av det. Hon gillar att leka med barnen i skit, men tvätta badkaret som har lite såpfläckar går inte. Hon gillar kanelbullar. Hon borde peppras, ursäkta peppas, jag har hennes telefon nummer du kan få det här om du vill.
SMS kan du skicka:
"Denna sexiga, rika fotomodellman vill bli din älskare ring inom 24 timmar så får du gratis rum på Sunset Hotel De 200 snabbaste överviktiga blondinerna får en hitta din drömkille gratis på nätet manual ( värd 8900,-) utan extra kostnad" Skriv din e-mail adress för att få vårt fantastiska nyhetsbrev fyllt med skönhetsråd gratistester och rabatter från våra samarbetspartners. Ring nu för att få träffa din hotta dejt på nummer (din då)
Snäääääälllla.
Om de inte har det så kommer de ändå att få det när de blir äldre.
Menar du då lammkött eller problem?
Lammkött ställer väl bara till problem för gamla bockar.
Nu har jag hjärnsläpp men....
Någon ölmagad tunnhårig man med potatisnäsa och slickepinne hade en åsikt om slappfittor och döda möss i en annan tråd. Han sa något i stil med; om jag inte får sex av henne så går jag till andra, då blir det fart på dödköttet.
En ung svensk blondin på 18 år som gifter sig med barnlösa 90 åringar och knullar livet ur dem blir efter 20 år och 3650 män så rik att hon har råd med en 20 år yngre hoppande hästkuk. Om ni hittar en elefantkuk till salu på
www.secretsearchenginelabs.com så är ni lyckliga hjärnlösa tjejer.
Ni kan ju skriva dit Harry så vet jag att ni varit där
Har inte läst alla inläggen i tråden men självklart vill "karlar2 ha unga tjejer. Det som förvånar mig är att vissa inte verkar vilja förstå eller kanske acceptera att det är så.
allt har med fortplantning att göra,killar har hela livet på sig,de flesta kvinnor vill nog ha kärlek snarare än bara sex, därför kan en äldre kvinna nobba unga killar/yngre män-de vet att killen sticker till ngn yngre när han börjar vilja ha barn -och då är det alltså ingen kärlek som håller samman längre bara sex
Mycket olika åsikter.. eftersom människor är väldigt olika. Jag har gillat både yngre och mkt äldre killar/män, det ligger i personligheten och utstrålningen. Mina pojkvänner har endast varit i min egen ålder. Men jag har bestämt mig för att jag inte tänker bli hindrad av utseende eller ålder när jag blir kär i en man utan bara följas med av strömmen. Men det är annorlunda om det blir seriöst..det känns roligast att vara tillsammans med en man i min egen ålder när det handlar om giftemål, önskar jag kunde tänka annorlunda. Känner ni igen er i det? Men jag respekterar och förstår att många tycker åldern inte har betydelse även vid seriösa förhållanden. Tycker folk här verkar fördomsfria och härliga många iallafall, modiga människor! Jag tror inte jag skulle våga dejta någon som är 40 år gud va jag skulle känna mig i underläge pga att den personen har så mkt mer erfarenhet. Jag skulle inte kunna tänka mig att ha en pojkvän som är mer än 5 år yngre eller 5 år äldre då har man upplevt så olika saker..men men. När det gäller kvinnor som är 40+ handlar det nog mkt hur väl de tagit hand om sig själva , min mamma tex som är i 50-års åldern har inte några problem att träffa män pga hon är mkt fräsch för sin ålder (männen har trott hon varit 20 år yngre).
Förstår inte att ni skriver att tjejer/kvinnor som är 30 år skulle vara mkt de är ju fortfarande unga människor iallafall de jag sett. Får väl se själv hur det blir om 5 år I guess haha.
När man läser alla spalter här förstår man att killar/män tänker väldigt olika vissa gillar äldre andra gillar yngre och att det är likadant hos kvinnorna. Alltså verkar inte det första påståendet stämma om det inte är så att männen vill ha barn dvs. Jag skulle inte vilja ha barn med en som var 20 år äldre men det är bara min åsikt pga barnet får en gammal pappa sedan.
Smaken är som baken jag föredrar mindre kukar stora gör ont, storleken har inte betydelse nog många som håller med.
Hon är ju 18 år (inte 14 eller så...). Dessutom är han bara 30. Vad menar egentligen skribenten? Måste man vara i samma ålder eller vaddå? Vad är det för konstig människosyn? Så länge man är vuxen så spelar det väl ingen roll hur gammal man är i ett förhållande om man själv gillar det. Vilket trams! Om han så vore 80 år och hon 18 så spelar väl inte det någon roll. Jag menar, det måste väl paret själva få avgöra. Det ska väl inte ANDRA avgöra! Vad är det för fel på folk som retar sig på andra pars ålder? Skaffa er ett eget liv...
Självklart tänder karlar på unga tjejer! (Nyhet? Verkligen?) Vad är det för "tragiskt" med det? Den biologiska förklaringen är att graden av attraktion har en tendens att följa kvinnors fertilitet, som har ett maximum vid 21 för kvinnor. Det borde inte vara någon nyhet för någon att de hetaste kvinnorna är mellan, säg, 17 och 30. Fråga vilken man som helst i vilket land som helst och genomsnittligt kommer det att vara ungefär det svaret ni får.
Varför tror ni att snygga och rika äldre män gärna håller sig med unga kvinnor? Varför tror ni att unga kvinnor vinner alla "sexigaste"-tävlingar i kvällspressen, i magasin osv.? Varför tror ni att s.k. herrtidningar frossar just i kvinnor i dessa åldrar?
Dock handlar relationer inte bara om rent sexuell attraktion, men eftersom frågan gällde vad män "tänder" på så det var det jag svarade på. (Men vilken 45-åring orkar vara med en omogen ung kvinna utan intressanta perspektiv på livet?)
Det kan ju hända att män på kvinnoforum råkat vilse och inte representerar alla mäns åsikter men vad vet jag. Jag skulle knappast gå in på något herrforum men kan tänka mig att de kvinnor som är där har andra åsikter än mig.
vill inte ha nån yngre, näää självsäker, snygg och med stil vill jag ha, ingen jävla ungtupp
Förstår inte riktigt vad det är att diskutera egentligen. Visst är det trist om en man inte hjälper till hemma ! Visst verkar det korkat om en man är otrogen för att en kvinna säger "Gud vad duktig du var nu när du diskade" och visst är det där med åldern svårt. Men mindre begåvade personer kommer alltid finnas, oavsett om de är män eller kvinnor. Kanske finns det andra orsaker till varför kvinnan inte släpper till, kanske finns det andra orsaker att mannen inte hjälper till och det finns säkert olika anledningar för en äldre man/kvinna att träffa en yngre man/kvinna.
Jag har själv träffat en mycket yngre tjej, varför gjorde jag det kan man ju undra ! Finns kanske någon utbildad psykolog som kan svara på det men jag fann henne spännande och attraktiv ! Normalt eller onormal ? Ingen aning !
Fann jag henne fjantig ? Njaä, inte direkt men visst, vi pratade inte om Kubakrisen direkt. Tycker jag att det är ett problem för andra att vi inte pratade om Kubakrisen? Nä, vad vi pratar om är väl mellan oss kan jag känna.
Jag både städar, diskar, tvättar och handlar utan att förvänta mig en klapp på axeln och ett skjut som tack just för att jag är man.
Klart man ser eventuella problem med ålderskillnaden, som att man går i pension 15 år tidigare, som att jag är "gammal" när hon vill skaffa barn, som att vad ska omvärlden tycka. Har ja känslor för henne ? Absolut, en fantastisk kvinna som jag mycket väl skulle kunna älska.
Så vad vill jag då ha sagt, att jag inte riktigt tycker det du nämner har med ålder mellan man/kvinna att göra eller att män över lag är otrogna och förväntar sig sex när de diskat. Men visst, utan att veta bakgrunderna i dessa fallen låter det ju korkat !
Jag tror faktiskt inte att det existerar något herrforum. Risken är stor att ett sådant skulle klassas som diskriminering.
Hej Pia
På samma sätt som många tjejer/kvinnor (inte alla dock) föredrar långa, erfarna och välutrustade killar med attityd, så föredrar många killar (inte alla) - ofta oavsett egen ålder & utseende - unga feminina tjejer med vackra kroppar men framför allt; med all sexuell äventyrslust kvar och mycket kvar att upptäcka!
Jag har förstås själv en instinktiv dragning till dessa tjejer, MEN jag är lyckligt gift med en underbar tjej i min egen ålder och skulle ALDRIG svika henne efter allt vi upplevt tillsammans i över femton år. Även om hon inte längre har smal midja, lika fasta tuttar eller lika slät fräsch ... så är det bara henne jag vill ha!!
Att "dumpa" någon bara för att hitta någon "fysiskt bättre" är inget jag skulle kunna tänka mig. Sådant ägnar sig bara psykopater åt. Kanske är en del av förklaringen till att jag tycker så att jag själv blivit "dumpad" av mina ex flera gånger av just det skälet.
Hoppas du finner det vara ett tillräckligt ärligt svar.
Jag fullkomligt älskade ditt inlägg - asgarvade faktiskt. Du har helt rätt tjejen. Män älskar dumma kvinnor som stärker deras ego. Jag har varit med på olika dejtingsajter ett tag nu och alla män i min ålder (jag är 32) och äldre söker på kvinnor som är från 20 till 30. Vissa män i 30 till 40 års åldern söker på tjejer som är 18 år gamla. Hallå eller!!!
18 år gamla!! När jag var 18 så gick jag på gymnasiet, bodde hos mamma och pappa och hängde på Mcdonalds med polarna. Men vad bryr sig män om det så länge dom kan stoltsera med en ung, snygg själv vid sin sida. Det enda han behöver tänka på är att se till att tjejen är hemma före midnatt så att tjejens mamma och pappa inte blir oroliga, annars kanske hon för utegångsförbud :))
Män är extreeeeemtt ytliga!! Om dom träffar en tjej som råkar vara några år yngre en flickvännen, kanske ser bättre ut och har större lökar så är det adjöss med flickvännen, sambon eller frun. Jag tror på fullt allvar att kvinnor (generellt sett), är mer utvecklade varelser som har förmågan att älska människor för hur dom är som personer och inte för hur dom ser ut. Jag tror helt enkelt inte att män har förmågan att älska en kvinna på djupet utan hans referensramar sträcker sig till hennes utseende och hennes förmåga att tillfredsställa honom i sängen. Och säg nu inte gubbar att det bara är fula, bittra kvinnor som blir svikna och bedragna av sina respektive för det finns säkert gott om vackra kvinnor som blir utbytta när respektive hittar någon med större bröst, blondare hår, mindre midja osv - titta bara på vår egen prinsessa Madeleine - en jätte vacker kvinna som har allt, ändå kunde exet Jonas inte hålla Pillesnoppen i styr. Haa!!!!!
Tack för ett gott skratt. Jag kissade nästan på mig av skratt när jag läste ditt inlägg! Det är märkligt hur många män faller för kvinnor som ser billga ut. Dom borde se det fina dom redan har inte inte kolla in slöddret i minikjol upp till troskanten.
Varför bryr ni er så mycket om åldersskillnader? Inga konkreta faror belyses som motiverar upprördheten. Bara känslor av rädsla, mindervärde eller egoism. Generaliseringar. Naturligt beteende men inga argument, bättre att hålla tyst och se om sig själv kanske? Blev grovt förolämpad av en kvinna idag och försöker förstå varför.
/Tjej 21 med sambo sedan tre år, 40, fullt normala liv.
Det är inte sant jag är snart 59 år och tänder bara på mogna kvinnor minst 40 skall de vara, mina två kvinnor jag har haft sex med har varit 6 repektive 2 år äldre än mig. min fru är 2 år äldre än mig. Jag tycker inte om charkongen när killar i min ålder snackar om unga tjejer, jag håller inte med men är bekväm många gånger på jobbet i fikarummet, nu för tiden kan man inte sticka ut för då kan man få sparken vid nästa nerdragning. Men som sagt var jag tänder inte på unga tjejer dra inte alla över en kamm.
Vad är det för fel att yngre män tänder på äldre kvinnor det fattar jag inte? Det kan jag kalla ren kärlek
Hej, jag förstår att det är jobbigt för äldre kvinnor att killar vill ha unga tjejer. Jag älskar unga tjejer och jag är 52 och har är tillsammans med en tjej som 27. Det funkar hu bra som helst. Vadå pratar om, vi pratar om det som händer här och nu. Så att man har inget gemensamt att prata om är bara skitsnack och avundsjuka. Min fina tjej är som en 16 åring i kroppen och jag njuter varje sekund av henne.
Kåt gubbe
En 52 årig kåt gubbe inne på damrummet! bara det säger vem du är..sen tycker jag att det är pedofilvarning om det du skriver. Att du är 52 och hon 27 är kanske okej, men sen när du skriver att hennes kropp är som en 16 åring undrar jag lite hur du känner inför dina egna barn. Hur f-n kan man tända på en barnkropp när man är 52?? Äckligt.
Jag är 49 år och föredrar tjejer under 35. Jag tycker att det är sjukare att tjejer vill ha män med makt och pengar än att män vill ha unga tjejer. Kvinnor vill i regel båda ha kakan och äta den - när inte detta går så gnäller dom på män. DET är tragiskt.
Pia - du är bara bitter och ett typexempel på det jag skrev ovan - din formulering på slutet att du bara vill ha de svar som passar dej, visar på det. Typiskt kvinna. Jag är 49 och skulle varje dag föredra en 18-åring framför dej av ren trots över att det finns kvinnor som du i hopp om att din sort hinner dö ut obefruktade. Du är tragisk och efter det att jag läst ditt inlägg kommer jag inte ens att kuna tända på en ung kropp på ett år, så avtändande gnällig är du - du skulle inte kunna bidra med något i mitt liv hur mycket du än smorde både dej (torr?) och mej (behöver ej bli smord). Gå i ide.
Jag förstår vad du går igenom. För några år sen träffade jag en svensk man , han är och jag . Har märkt att han tittar på porr med mycket unga tjejer ( kan vara min dotter) . Det har blivit ett probem för mig med och vet inte hur jag ska ta mig ur detta. Annars han är en bra karl men hans svarta sida är att är porr beroende.. Är alla killar likadana? Jag ser bra ut men känner mig tråkig och osexig.. vet ej vart jag ska vända mig. Känner fustratin och är bittert på honom.. känns jobbigt det här..
Jo ...jag är den mannen som just nu har en kk som är 20 år yngre.
Vi har det jättefint i sängen, träffas då o då.
Vad hon ser hos mej?
-erfarenhet
-vi kan prata om stort o smått
-hon ser mej som ngt extra i hennes annars liv som är fyllt av jobb o familjeplikter
Det är till och med vetenskapligt bevisat att det är normalt för män att vilja ha yngre kvinnor och till och med mycket yngre kvinnor. Ni som inte kan acceptera det utkämpar ett slag som varit förlorat sedan mänsklighetens gryning. Vad ni än tycker om Robbans uttalande så är det faktiskt så det är. Lustigt nog visar studien länken går till att yngre kvinnor i stor utsträckning vill ha äldre män. Det verkar som naturen konstruerat oss människor så att yngre kvinna/äldre man är lika naturligt som två jämnåriga.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/man-vill-ha-yngre-kvinnor-nu-ar-det-bevisat_2142445.svd