Annons
Annons

Relationer

Pia

Karlar tänder på unga tjejer, tragiskt men sant

Hej!

Vill bara göra ett inlägg om något som gör mig lite fundersam. Jag har märkt att det är många vuxna karlar som gillar unga tjejer. På mitt jobb tex så finns en kille som är några år över 30. Har har barn och en tjej. Där finns även en 18åring tjej som har en kille. Nu har dessa två börjar hålla på att kuckilura. Dom har gjort slut med sina respektive och sitter på jobbet och håller hand.. jag som är i killens ålder undrar hur han tänker? Ska en tjej som är typ 15 år yngre ha något att bidra med i deras disskutioner? Tjejen är en fjortis och väldigt barnslig, vilket är helt normalt när hon bara är 18 år. Men jag fattar inte att man vill ha en 18årig plastmorsa till sin unge på 4 år?

Och att han dumpade sin tjej i sin egen ålder för en så pass ung tjej måste kännas jobbigt för hans ex. Dom va ju också otrogna mot sina respektive innan dom gjorde slut. Det är också något jag reagerat på, att alla är otrogna till höger och vänster..

Jag vill även berätta lite om det här med att smörja en mans ego. Alltså en man och en kvinna som lever ihop och där gör kvinnan det mesta hushållsarbete och får ytterst lite hjälp av sin man. Detta resulterar i att kvinnan får noll sexlust eftersom att hon alltid är trött. Och vem fan blir kåt av att aldrig få hjälp hemma. Jag tex blir oerhört kär och tänd på min man om han spontant börjar dammtorka eller städa badrummet. Jaja iaf så blir det så att mannen som inte får sex av sin kvinna och alltid får höra hur dålig han är som aldrig hjälper till hemma, han blir smickrad som bara tusan när en kvinna på hans jobb smörjer hans ego. Denna kvinna ger honom uppskattande blickar, säger att han är fin och bra. Mannen blir smörjd och känner sig asbra! Ligger sedan med denna kvinna. Kanske lämnar han sin fru för denna nya. MEN vad händer sen då?? JO han är lika lat i deras nya hem och så är samma visa där igen.. lat - inget sex - otrohet igen...

Skulle vilja höra era åsikter om detta. Och snälla ni som bara vill skriva att åldern har ingen betydelse och att dom kanske älskar varann på riktigt bla bla, skit i att skriva hörrni.
0 röst(er)
Annons
Annons

Svar

1. Misa Mi

Javisst .....

.....klart att det finns sådana killar OCH TJEJER. Jag tror inte alls att de tänkt sig en framtid med sitt unga tillfälliga sällskap. Däremot så tror jag att självkänslan och manligheten får MYCKET näring när en ung pingla visar intresse - och då vise versa med lite äldre kvinnor och yngre män. Jag själv är 45 och ett par av mina polare har tillfälliga förbindelser med mycket yngre män (grabbar) - kan tydligt se även där att "pirret" och kvinnligheten får sig en skjuts i rätt riktning ..... bra eller dåligt ...... välj själv.
    Skrivet: 13 augusti 2010
    0 röst(er)
  2. Klumpinnan

Bra att fler reagerar!

Klart som kristall är att killen inte har alla indianer i kanoten. Han vill ju bara henne för att hon är ung och vacker och lättsam. Har sett sådana exempel , bland vänner och skolkamrater. En vän till mig som vi kan kalla Johanna blev tillsammans med en 9 år äldre kille som vi kan kalla för Dennis, det hon behövde var bekräftelse inte en kille som är flera år mognare och mera erfaren , minns hennes Åh jag är så lycklig , han tar mig på allvar och förstår mig till skillnad från de jämnåriga killarna jag var tillsammans innan, kan glädja dig att Johannas förhållande är slut med Dennis och hon är tillbaka med en jämnårig eller lite yngre kille nu som vi kan kalla Mattias.
    Tror att med tiden så kommer din arbetskollega och hans 18 åring också göra slut. Vad har de att prata om och tillslut kommer hon fatta att hans intentioner är inte är så renhjärtade tillslut. Lycka till ! Kram från Klumpinnan
    Skrivet: 13 augusti 2010
    0 röst(er)
  3. Embrasse Monderriere

Det stora mysteriet

Vad är det tragiska med att män tänder på yngre kvinnor? Är det att ni fula, manipulativa och skitsura häxor inget får?

Så är det även för män.
    Fast då handlar det inte om det yttre. En arbetslös kille är inte mycket värd på köttmarknaden. En kille med ett lågstatusjobb får inte ofta vara ihop med en kvinna som uppfattar sig "högre" än honom.

En normalt funtad man väljer, medvetet eller omedvetet, en kvinna som är frisk och livsbejakande. Yttre skönhet är ett tecken på sundhet. Tänk nu efter:

Hur frisk och livsbejakande är du surkärring som läser detta?
    Skrivet: 14 augusti 2010
    0 röst(er)
  4. Vicki

Pia har rätt

När en 30 årig kvinna blir singel försöker hon hitta en annan kille, men faktum är att det är ganska kört, för sent, eftersom 30 åriga killar vill vara ihop med 22 åriga tjejer, så är det, en 30 årig kvinna har låga chanser att träffa ny man, endast om hon är rik, har bra jobb t. ex. har hon bättre chanser.
    Biologin o gener styr mycket av människans beteende, precis som i djurvärlden, unga kvinnor anses mer attraktiva o fertila, mycket naiva oxå, de kan lätt manipuleras, tacksamma för ingenting, nöjer sig med lite, skrattar mycket o har ofta finare kropp än 30 åriga, så är det, men även en jättesexig äldre kvinna nobbas pga åldern 30 plus är inte sexig i mäns ögon, oavsett hur man ser ut.
    Pia har rätt att män börjar många förhållanden o alla slutar likadant, de får många barn med olika kvinnor, som förstör deras ekonomi o hälsa, mycket stress, mycket bråk, o känner sig ingenstans hemma till slut.
    Bäst för män oxå o bekvämast att hålla ihop livet ut med EN surkärring, de får bättre ekonomi, lugnare, tryggare liv, barnen blir lyckligast så, o på ålderns höst kan han tacka gud att han har en fredfull o lugn liv o ålderdom med en o samma kvinna...
    Män har oxå mycket att vinna, när de stannar kvar i sina gamla tråkiga förhållanden, o anstränger sig lite för att det ska bli bättre, inte bara flyr ifrån alla problem...
    0 röst(er)
  5. 45 år och nöjd med livet!

Hej!

Håller inte alls med Vicki!Det är inte alls kört för en 30 årig fräch kvinna att träffa en ny man ..inte en 40 åring eller 50 åring heller.Jag har flera singel väninnor som träffat nya trevliga män i samma ålder. De männen jagar inte unga vackra naiva flickor....Att stanna i ett trist förhållande där man växt ifrån varandra...herregid?? Man har bara ett lvi och det ska man ta vara på. Om man sköter sin kropp kan man åldras med värdighet. Det ger charm och utstrålning. Nej varje ålder har sin charm tycker jag och kan mer oroa mig över hur de unga silikonstinna tjejerna man ser allt för ofta idag kommer se ut om några år??? Huga mig...
    0 röst(er)
  6. srukärringen

surkärringar över 30 tänder på unga karlar också..

hej

jag är en surkärring på 35 år, singelmamma med hängande bröst och 7 kg gravidkilon som stannade kvar från graviditeten och jag har just inlett ett förhållande men en 29-årig kille. det var han som tog initiativet...
    0 röst(er)
  7. Kille 50+

Inte jag

Jag tänder bara på jämnåriga eller äldre kvinnor enda orsaken för mig att söka upp en yngre kvinna vore om jag ville fortplanta mig och skaffa fler barn men jag har två utflugna barn och är nöjd med det.
    Skrivet: 15 augusti 2010
    0 röst(er)
  8. Pia

olika

Hej igen!

Självklart så förstår jag att det är olika för alla, att en del självklart tänder på sådana i sin egen ålder också. Men jag kan helt ärligt säga att runt om mig så finns det massor av äldre killar som föredrar yngre tjejer. Och som någon skrev så är det ju så att yngre tejer är oftast mer naiva, bekymmerslösa och tycker att livet leker eftersom att dom inte hunnit dra på sig lån och annat son ska tas om hand om. Som 18-åringen på mitt jobb, hon har bara ett sommarjobb så hon ska snart tillbaka till gymnasiet och har då 1000 i månaden i studiebidrag och bor hemma. Ska då killen hon är ihop med som är en bit över 30 ta sin unge med sig och sova över hos hennes föräldrar i hennes flickrum? Äh ni hör ju själv hur det låter.. haha skrattaretande.. men det är väl så att han gillar hennes bekymmerslösa liv och fasta bröst..
    Skrivet: 15 augusti 2010
    0 röst(er)
  9. Sara

Klart som tusan...

...att män i mångt och mycket föredrar yngre tjejer. De ställer inte lika mycket krav, har fräscha kroppen i behåll, är ofta mer bekymmerslösa etc. de har med adnra ord inte hunnit förfalla. Och många killar runt 30 som träffar en jämnårig tjej känner garanterat press på att det ska skaffas barn. Inte konstigt att många 30-åriga killar föredrar tjejer runt 20.
    Skrivet: 16 augusti 2010
    0 röst(er)
  10. Åldersdiskriminerad man

och

Var finns kvinnorna som tänder på en yngre kille.
    På alla kontaktsidor, sprayydate, vilda, mötesplatsen får man höra att man är för ung. Det gäller kvinnor runt 60 likaväl som kvinnor runt 45. jag är snart 40.
    0 röst(er)
  11. Erik

Intressant

Intressant det här... Antag att en 35-årig man får en snygg 18-årig tjej att bli intresserad av honom. Att det handlar om kärlek har jag mycket svårt att tro. Att detta skulle kunna hända om inte mannen i fråga har tämligen god ekonomi har jag heller mycket svårt att tro (såvida mannen inte är en medioker rockstjärna). Kvinnan dras till en god ekonomi, mannen dras till en ung och oförstörd kropp och tillika ungdomligt bekymmersfritt sinnelag. Hans ego får sig antagligen en rejäl boost av att fortfarande kunna få en 18-åring intresserad (om vi antar att hon inte är ryska eller thailändska). För vissa män är denna egoboost så pass stark att han inte tvekar att lämna fru och barn för att få uppleva den, tyvärr, och onekligen något en kvinna bör förvissa sig om innan hon inleder ett förhållande och skaffar barn med en man.

För min del har jag aldrig varit intresserad av unga kvinnor. Ända sedan 20-årsåldern har jag föredragit äldre kvinnor och alla (med något undantag) har varit några år äldre än mig (jag är 41 år). Mitt absolut bästa förhållande inledde jag när jag var 37 tillsammans med en 9 år äldre kvinna. Tyvärr höll det inte av skäl som jag inte orkar gå in på. Nu lever jag med en kvinna som är fem år äldre. Unga tjejer lämnar mig helt kall.

En annan fråga som skulle vara intressant att få svar på är: varför är det så många högutbildade män som väljer lågutbildade kvinnor men inte tvärt om? Varför är det så oerhört sällsynt att t.ex. en kvinnlig läkare, advokat, lingvist, psykolog eller idéhistoriker lever ihop med en cykelreparatör, försäljare, expedit, sopåkare eller servitör? I min bekantskapskrets finns åtskilliga exempel på högutbildade män och högt uppsatta chefer som lever ihop med kvinnor med mycket enkla jobb.

Jag tror mig sitta inne med svaret men innan jag skriver något skulle det vara intressant att höra vad ni tror!
    0 röst(er)
  12. Vicki

Erik

För att besvara din fråga enklast: snoppen mår inte bra av högutbildade kvinnor, filosofisnack, så även en läkare eller chef mår bäst med en grå enkel fågel, som bara ler o kan "INGINTIN" förutom DET...alla män söker en leende dammsugare, jag minns nu en gammal dammsugarreklam från Ungern "skaka inte den, monica suger ut allt".
    Jag är utbildad specialpedagog,idag vore jag inte sambo med en dotter om jag hade stoltserat med mina kunskaper på första dejten, nej jag fick spela dööv stum o blind leken, för att snoppen ska må bra...kvinnan ska vara tyst på första dejten, mannen ska babbla, o löjligast är att han säger efteråt att "vi har dialogerat så bra ikväll", män märker inte att dem för en monolog...
    Män får en egoboost av dumma kvinnor, vandrande könsorgan...
    Idag skulle jag aldrig spela inför en man, för jag är dödstrött på män, kärlek, förhållanden, o games people play...sha la la
    Jag uppskattar endast goda läsningar, promenader, lugn o ro, god mat, allt annat är LÖJLIGT.
    0 röst(er)
  13. Erik

Vicki

Jag köper dina argument till viss del. Visst är skönhet för många män att föredra framför intelligens vid sex. Men faktum kvarstår att mer än 99 procent av tiden i ett förhållande så har man INTE sex. Hur står dessa män ut med sina kvinnor som inte matchar dem intellektuellt?

För egen del kan jag inte attraheras av en obegåvad kvinna, hur "snygg" och sexig hon än må vara. Om en kvinna ska förföra mig måste hon gå via huvudet (och hjärtat!). Jag ser bra ut och har många gånger avvisat kvinnor som kommit fram med sitt söta leende och trott att det har räckt för att jag ska bli intresserad.

Jag lever ihop med en fantastisk kvinna. Hon är en av de roligaste och intelligentaste människor jag över huvudtaget har träffat. Hon är, efter tio års förhållande, den jag helst umgås med och till och med på fester är hon den jag helst står och pratar med. Vi har fortfarande roligt tillsammans och har fortfarande fantastisk sex även om det ibland är svårt att få till det med våra tre barn.
    0 röst(er)
  14. Vicki

Erik

Män söker inte en intellektuell match i en kvinna, eller en duell eller you name it. Jag beskrev vad dem söker. Även omedvetet.
    Man läser på dejtingsajter att män skriver jag söker en intelligent kvinna(hahahha här brukar jag skratta), ja intelligent nog att sitta tyst o hålla med i mångt o mycket, sen annat nånsens , insidan räknas, ja visst, come on, dessa män har ingen självkännedom.
    En man mår bäst i ett förhållande om han känner sig smartast, bäst på allt, o hans kvinna ska lyssna på honom med öppen mun, ska servera honom som hans morsa gjorde, städa, hålla tyst, klaga aldrig, bara finnas där som en bekväm möbel, o nobba aldrig sex, vara glad hela tiden, när hjälten kommer hem, allt ska vara fixad o klart, bara snåla män försöker klara sig själva.
    Intellektuell match är mannens kompisar på jobbet, inte kvinnan, för om hon är en match då är hon en hot också mot mannens manlighet.
    Sen, när en läkare eller chef hittar sin städerska o du frågar honom varför han valde henne, får du standard svaret, för hon är intelligent, varmhjärtad, o all trams, men det är farligt att leva med en primitiv person...
    0 röst(er)
  15. Valet är fritt

Nämen hallå!

Vilken läskig inställning! och vilket tonläge...
    håller med någon/några av dom som skrev att det ligger bitterhet och avundsjuka bakom. Jag är absolut ingen som gillar otrohet - i något förhållande. Men hallå! är det inte liiiiite förlegat och bakåtsträvande att kvinnor fortfarande gnäller om att män träffar yngre kvinnor... att kvinnor gör detsamma är tydligen ok...! Usch, ibland skäms man över sitt eget kön... vadå bitter...

Jag har varit gift med samma man i snart 20 år, han är dessutom 22 år äldre än jag!

och du, jag "sket inte i att skriva"
    min röst får höras precis som din :)

Skrivet: 17 augusti 2010
    0 röst(er)
  16. Njuter av livet!!!

Har jag tur eller vad?

Hej!

Har roat mig med att läsa alla inlägg i den här tråden och slås av hur mycket pessimism och trångsynthet det finns här. Har alltid upplevt att jag har attraherat män oavsett ålder och blir fortfarande uppvaktad (av vanliga friska normala karlar) trots att jag är 50 plus och rullstolsburen. Vad är orsaken? Kan verkligen ett jävlar anamma och en positiv livssyn vara attraktivt och sexigt?
    0 röst(er)
  17. Syrran

Tjejerna har väl också ansvar

Dom här unga tjejerna tänder ju inte på mannen för att han är äldre utan för att han antingen har god ekonomi eller makt/status i samhället. Det är oftast tjejer med dålig självkänsla/faderskomplex, som känner sig trygga med att få olika saker och personlig uppskattning. Vilken jämnårig (20-årsålder) har råd att bjuda på fina middagar, köpa dyrbara smycken/kläder och bjuda på resor?? Vill man ha det måste man välja en etablerad man i medelåldern och sedan hoppas vi andra att inte uppvaknandet blir för svårt!
    0 röst(er)
  18. Vicki

Finns inget

mer avtändade för en normal kvinna än en osäker, egoist man, jämnårig dock, som aldrig bjuder, käkar upp en hel pizza framför sin tjej utan att fråga vill du ha en bit, då hellre en äldre man som vet vad han vill o kan bete sig som en man, o gillar att vara man o uppvakta, bjuda på saker, det är inte tjejer med faderskomplex som tycker om det , utan nästan alla kvinnor.
    Det tragiska är bara att bara unga kvinnor förtjänar detta behandling, o är älskvärda.
    Om man är medelålders kvinna ärd et kört, o som sagt inte värd mycket i mäns ögon, ungefär som en sjuk häst, o jag frågar nu: whats nobel in this?
    Därmed säger jag att kärleken har ingenting med altruism o nobless att göra, alltså vackra, unga kvinnor förtjänar allting, ser man ut som vakten från notre dame, får man inte ens en spott på pannan, då är man värd endast en eutanasia spruta, för släkt med människor är man inte längre.'
    Är man 30 plus vågar man inte ens fråga vad är klockan från andra människor, för män blir vetteskrämda o tycker herrergud vad vill den kärringen, hoppas hon inte stöter på mig eller nått...
    0 röst(er)
  19. Sanne

Ålder???

Uppriktigt sagt vad har åldern med kärlek att göra? Själv har jag aldrig förälskat mig i en ålder och inte tänt till på den heller. För mig handlar det om personen, gemensamma intressen och attraktion. Jag behöver inte nån som bostar mitt ego, jag behöver ömsesidig omtänksamhet och tillit. Jag ser inte män som leksaker eller objekt oavsett om det handlar om "bara sex" eller förhållanden. Mognad har heller inte mycket med ålder att göra. Hur andra gör är för mig totalt ointressant och att min exman hittade en något yngre kvinna än mig efter skilsmässan är inget jag stör mig på, huvudsaken han är nöjd och lycklig. Och till er som slösar sån energi på att reta er på era svinaktiga ex...är de verkligen värda den uppmärksamhet ni ger???
    0 röst(er)
  20. en tanke bara

Nåt att visa upp för grabbarna

Åldern spelar säkert stor roll, men ni unga tjejer som tror ni är älskade. Ifall mannen tycker att ni inte är tillräckligt promiskuösa eller avklädda tillsammans med hans kompisar, se upp!!!!

Jag är gift med en man som bara är några månader äldre är mig. Jag trodde nästan han älskade mig, lite iallafall. Omgivningen trodde jag var 16-17 år medan jag var 21, numera tror de jag är tio år yngre.

Tanken har slagit mig mer än en gång. Jag, är en galjonsfigur, som en rashäst eller Harley Davidson en statussymbol, likt våra barn är för honom, vill visa upp dem men bryr sig inte så mycket om dem. Jag då, Titta killar vad jag har, fin kukförlängare va, jag är bättre än dig för min tjej är snyggare än din.

Tjejer. Ifall er man ( äldre eller lika ung som er)inte reagerar negativt när hans bästa kompis säger, kom och sätt dig här bredvid mig så jag har något snyggt att titta på, så misstänker jag att ni blir dumpade vid 45 årsåldern om inte tidigare. Ifall ni inte får gå ut bland folk ensamma eller väldigt få gånger så kan det vara så att han är rädd att någon ska stjäla hans obevakade "Harley Davidson" er alltså, det vore ju trist för honom.

Några regler: Se till att gifta er, Först barn, sen hög utbildning, sen jobb, sen skiljsmässa med halva kungariket.
    När man är hemma med barnen, eller utbildar sig till något lågavlönat men intressant jobb, arbetspraktik, och maken klättrar på statusstegen, hans lön höjs, är ni bara utnyttjade som uppvisningsföremål och hemhjälp. När han drar in massvis med pengar för att ni stod för all service, så lämnar han er för någon yngre som är intresserade av hans bankkonto.
    Första hustrun ser till att mannen kan förskansa sig rikedomm men andra husrun får han för sin rikedoms skull.
    Unga tjejer gräver sin egen grav, efter några år står ni där då, ni och era barn, utslängda och övergivna.

Skrivet: 18 augusti 2010
    0 röst(er)
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons

Damrummets mest kommenterade

FR 15 JUNI 2007
Kär i två män
Mia