ANNONS

Hans kontrollbehov...

Hur ska man gå vidare i en relation om det hela tiden är tjafs och missförstånd med jämna rum? Jag och min kille vi tjafsar hela tiden och missförstånd vartannat. Det går som inte att prata med honom för han svarar med jag förstår inte hela tiden fastän jag förklarar och förklarar. Har tagit upp hans kontrollbehov att man behöver inte skicka tusen sms eller ringa tusen gånger om dagen. O sen få frågan vem man umgås med. Jag blir bara så irriterad när han vill ha kontroll över mig och vill veta allt. Man behöver väl få lite egen tid ibland och inte alltid behöva redovisa till en. Jag har tagit upp detta att han får skärpa sig och det har blivit lite bättre. Han skyller på att han har blivit sårad av så många tjejer när tre av dem har vart otrogna med andra. Då börjar ju mina funderingar gå varför har de lämnat honom är det för att de har blivit irriterade på att han är för mycket och letat efter en partner som inte är så mycket på. Han själv svarar med att han har vart snäll och velat deras bästa och de själva har varit med andra killar. Det är jobbigt när han kommer med giringar om att jaha ska du gå ut nu på krogen kankse du hittar någon kille där. jag går inte ut för att ragga jag går ut för att dansa och det har jag förklarat för honom tusen gånger. Sen om man vill göra något själv åka iväg själv eller umgås med vänner så verkar det som han blir lite stött för han vill ju oxå vara med. Hur ska jag göra för jag börjar allvarligt fundera på att lämna honom..

Kommentarer

Kanske ni ska testa med familjerådgivning. Lycka till

Jag tror att du själv har svaret. Du är på väg att lämna honom. Det viktigaste är att du tänker på dig själv och vad du vill i framtiden. Vill du leva i en trasig relation eller vill du ha chansen att hitta en person som passar dig mycket bättre. Och slippa bråk och missförstånd.

Tankar:intressant vore för dig få prata med hans ex-partners;Du får ju bara h a n s version.
Om han är en något äldre man,kanske han har svårt ändra sitt kontrollbehov."Svårt lära äldre hundar sitta".
Men som Du har det-ska Du inte fortsätta---det blir bara irritation,som successivt kommer färdärva ert förhållande.Ingen äger en annan människa."Ditt" är lika viktigt.Dina synpunkter,Din vilja och behov.
Lycka till
(Ta ev time-out...så Du får perspektiv....)

det tar tid lära känna en människa-dom svåra sidorna blundar man för först,förtränger...och dom kanske kommer fram först långt senare i ett förhållande.
Ömsesidigt lyssnande,ömsesidig respekt är väl det viktiga!
(har själv brutit upp fr liknande man)

Kan det ligga svartsjuka bakom hans kontrollbehov?
Svartsjuka kan ju vara svårt komma tillrätta med,eftersom orsaken ofta ligger långt bakåt i tiden.(inte har med nuet att göra)
Svartsjuka fördärvar helt ett förhållande.I så fall måste han själv inse han är det,och hitta annan "strategi" bemästra sitt "sjuka beteende.Sluta skada dig.

Hejsan,

när jag läser ditt inlägg så blir min första tanke: Svartsjuka och den är inget du kan göra något åt. Det är din partner som har problem och måste ta tag i det. Detta kontrollbehov som yttras i rena förhör och stalkerbetende att hela tiden veta var du är och gör kan mycket väl gå över styr helt och hållet. Att slänga gliringar gör inte saken bättre, kan även vara ett sätt att få dej att tycka synd om honom och att du ska bekräfta honom mer.....

Jag tror inte att det här förhållandet kommer att överleva eller att du kommer att må bra med tanke på hur det ser ut nu. Jag tycker nog att du ska gå innan du är totaltrasig. Familjerådgivning är inte lösningen på detta problem utan din pojkvän behöver både komma till insikt om sitt beteende och problem samt söka hjälp.

Jo, du får enbart hans version, men din magkänsla varnar dej redan nu att något är fel. Lita på den. Sedan kanske du kan få bra info av tidigare flickvänner.

Jag lever i samboförhållande och där äger vi inte varandra. Jag gör saker på mitt håll precis som min sambo, och det är bara bra. När vi väl ses hemma igen så har vi ännu mer att prata om och berätta. Man måste ha egentid i en relation. Vi litar på varandra och det finns respekt. Jag har både kill och tjejkompisar precis som min partner och det är inga problem med det. Ingen av oss skulle acceptera att bli uppringd konstant under dagen och få utstå ständiga förhör om vad vi gör eller vem som är med. Det är inte ett sunt agerande.

Lycka till!

Lever sedan 20 år tillbaka i ett liknande förhållande som dig. De senaste 10-15 åren har det bara blivit värre och värre. Min sambo får enligt honom prata med och umgås ned vem han vill. Men mig har han förbjudit att prata med vissa män. Skrattar jag när jag pratar med en man blir min sambo sur och svartsjuk för han tror att jag är intresserad av den jag pratar med. Har jag enligt honom "fel kläder" eller sminkar mig så anklagar han mig för att ha nån annan... Har jag inte sex rätt antal gånger i veckan så är han övertygad över att jag har minst en annan karl... Dumma frågor, ankagelser och hot från honom är vardag för mig... Själv så ska jag acceptera att han pratar med vem som helst och att han gör vad som helst, att han besöker singelchatter och porrsidor där han glor kvinnor mellan benen... Hade vi inte haft barn tillsammans så skulle jag utan tvekan ha lämnat min man för länge sedan. Med mina erfarenheter i bagaget kan jag nog råda dig att du bör avsluta ditt ohälsosamma förhållande så snart om möjligt, innan ni får barn... Jag ska gå så snart barnen flyttat ut... för jag har upptäckt att gräset faktiskt är grönare någon annan stans... Spöket som min sambo jagat i snart 15 år har under senaste året uppenbarat sig för mig... Vilken överraskning...?

Hoppas inte detta är någon ni känner..

Skön sex 15/5 sen kväll el. 16/5 på förmiddagen
Hej på dig

Skön sex med intensiva orgasmer..mycket smek, slick, sug...vill jag ha med dig.

Jag är på hotell i Umeå 15/5 på kvällen och åker den 16/5 på eftermiddagen.. så du kåta tjej/kvinna hör av dig om du
vill njuta en stund.

Ditt civilstånd är för mig ointressant...du får vara gift, singel osv...

Gillar det mesta. Men det ska vara rent, fräscht och respektfullt.

Även par kan höra av sig..ej intresseradd av ensamma män

Kram
Andy

Kolla närmre på Bodcontact.com bilder finnes, kan det vara någon ni känner... Ginna???

ANNONS
ANNONS
ANNONS