Hur ska man gå vidare i en relation om det hela tiden är tjafs och missförstånd med jämna rum? Jag och min kille vi tjafsar hela tiden och missförstånd vartannat. Det går som inte att prata med honom för han svarar med jag förstår inte hela tiden fastän jag förklarar och förklarar. Har tagit upp hans kontrollbehov att man behöver inte skicka tusen sms eller ringa tusen gånger om dagen. O sen få frågan vem man umgås med. Jag blir bara så irriterad när han vill ha kontroll över mig och vill veta allt. Man behöver väl få lite egen tid ibland och inte alltid behöva redovisa till en. Jag har tagit upp detta att han får skärpa sig och det har blivit lite bättre. Han skyller på att han har blivit sårad av så många tjejer när tre av dem har vart otrogna med andra. Då börjar ju mina funderingar gå varför har de lämnat honom är det för att de har blivit irriterade på att han är för mycket och letat efter en partner som inte är så mycket på. Han själv svarar med att han har vart snäll och velat deras bästa och de själva har varit med andra killar. Det är jobbigt när han kommer med giringar om att jaha ska du gå ut nu på krogen kankse du hittar någon kille där. jag går inte ut för att ragga jag går ut för att dansa och det har jag förklarat för honom tusen gånger. Sen om man vill göra något själv åka iväg själv eller umgås med vänner så verkar det som han blir lite stött för han vill ju oxå vara med. Hur ska jag göra för jag börjar allvarligt fundera på att lämna honom..