Jag och min man har varit tillsammans i drygt två år.
Under den tiden har jag eftersom fått veta mer och mer om hans förflutna som han inte är så stolt över. Saker han inte precis sa på första dejten.
Jag kommer själv från ett långt förhållande som startade när jag var väldigt ung vilket gör att jag egentligen är ganska "grön" när det gäller sexlivet. Har också varit väldigt pryd men min man har fått mig att våga leva ut och det är jag honom evigt tacksam för.
Men jag har alltid tyckt att sex är något fint som jag vill ha med den jag älskar och för mig är trohet något väldigt viktigt. Sex är också ett sätt för mig att visa ömhet för sin partner. Man kan ge upplopp för alla känslor man har för varandra och verkligen visa det och ge av det till den andra.
Jag vet att han haft väldigt många tjejer i sitt liv och det kan ibland kännas lite jobbigt men det är något som redan hänt och det måste jag ju självklart acceptera.
Nu har han berättat att han haft gruppsex. Inte bara en gång utan många gånger. Han har inte begärt att vi ska ha det. Absolut inte. Men ändå så vände sig min mage ut och in när han berättade det. Han gjorde det med stolthet i rösten dessutom.
Allt det jag berättat för honom om sex och vad det betyder för mig kändes som ett hån i ansiktet. Han har inte alls samma inställning om sex som jag. Det har jag insett. Jag kan inte låta bli att känna mig äcklad. Äcklad på det han gjort och faktiskt lite på honom också.
Min stolthet över att jag gillar sex är som bortblåst.
Jag vet att det är många som gillar det och tycker att jag är dum som reagerar så här. Men jag kan inte ens tänka tanken på att se honom med någon annan och att jag själv skulle vara med någon inför honom och att han gillar det känns som ett svek mot min inställning för sex.
Jag var tvungen att säga åt honom att jag tyckte det var äckligt, jag sa att jag inte tyckte han var det, men att jag aldrig själv skulle ställa upp på det. Nu är han sur på mig för att jag sagt att det är äckligt.
Jag måste väl få ha min åsikt om det. Nu går jag och har dåligt samvete för att jag inte tycker om det och för att jag "sårat" honom som han sa.
Jag vet inte vad jag ska göra. Jag kan inte rå för mina känslor och nu börjar min rädsla för smitta komma smygande också. Nu först har jag insett vad som kan hända av det han gjort tidigare.
Jag skulle vilja stryka ett streck över det gamla men för att jag ska kunna det så måste jag gå och testa mig och vill att han ska göra det också. Men hur säger man det till någon som blir sur för att man inte har samma åsikter om gruppsex. Han kommer att bli vansinnig och hävda att jag inte litar på honom. Jag är helt villrådig. Känner mig själv äcklig.
Kommentera
och skulle själv reagera likadant. Jag skulle nog undra om jag var tillräcklig för hans sexuella begär. Pratar han om gruppsex med stolthet skulle jag nog fundera på hur länge det dröjer innan han vill introducera fler människor i vårt förhållande.
Jag skulle nog känna mig äcklig och fundera på hur jag vill ha mitt förhållande.
Ni har inte samma syn på sex. Har ni annars samma syn på livet? Är det mannen du vill leva med?
Fundera, ifrågasätt, det är bara du som kan bestämma över ditt liv, din kropp. Men jag försår din reaktion
När testade du dig senst?! över två årsedan, då är det ju verkligen på tiden. Varför ska du tvinga honom att gå och testa sig? när gjorde hand det senast? Mellan raderna tycker jag det låter som om att du inte litar på honom att det är något djupare än att han haft gruppsex...
Vad han har gjort tidigare är ju bara för dig att acceptera och respektera även om du själv inte tycker om det (om du nu vill ha ett fortsatt förhållande). Du skriver om att sex är något fint m.m. för dig, älskar han dig så accepterar och respekterar ju han ditt tycke, utan att kalla dig tråkig, torr och pryd ...
Till kommnetaren ovan: Det är väl klart att de båda bör testa sig? Jag har själv levt i min relation i över tio år men jag tog för givet att vuxna människor med ett sexliv bakom säger testar sig med med jämna mellanrum och att både gör det när man går in i en ny relation om det finns minsta, minsta risk. Att be någon testa sig för ngt man kan ha fått tidigare är väl inte kränkande? Om man däremot har testat sig i början av relationen och senare i relationen vill testa igen så antyder man ju otrohet och DET kan jag förstå är känsligt men för att garantera att man inte har fått en könssjukdom tidigare = självklart (oavsett om partnern haft gruppsex eller inte, t ex klamydia är ju jättevanligt!).
Till trådskaparen: Kanske var det inte så lyckat att säga att du tyckte det var äckligt, om min partner sa att ngt jag gjort sexuellt tidigare var äckligt skulle jag nog också ta åt mig. Samtidigt förstår jag absolut hur du känner. Kan du inte försöka förklara som du gjorde här att du faktiskt känner dig hotad i er relation av hans tidigare preferenser? Om du sen kan fortsätta med honom kan ju bara du avgöra. Jag tycker att det beror lite på, många som haft långa "singelperioder" när de är 20-nånting och kanske äldre ändå har nog provat mycket som de sedan inte är beroende av för att njuta av sex. Sex är ju ändå något som är specifikt mellan två personer. Behöver det han gjorde med någon/några andra förstöra det ni har tillsammans? Jag säger inte att varken det ena eller andra men tycker verkligen att ni ska försöka prata öppet om detta.
Lycka till!
Hej! När jag läser din text så vänder sig min mage ut och in. Att säga till din pojkvän att han har gjort, och gillar att göra, något äckligt är inte långt ifrån att säga att själv är äcklig. Jag vill inte ens föreställa mig hur han känner sig nu efter din reaktion. Att ha dåligt samvete efter att ha sårat någon som älskar en är naturligt, men ett sätt att gottgöra det skulle kunna vara att du gick med på att testa att besöka en gruppsexklubb bara för att titta på andra par som har gruppsex. Det kan göra din syn på sex lite sundare, och även minska dina fördomar du har om sexualitet och gruppsex. En sak som du måste lära sig är att sex och kärlek är två olika mänskliga behov, även om de många gånger överlappar. Att din pojkvän vill ha gruppsex behöver (självklart) inte betyda att han är beredd att vara otrogen mot dig. En del tycker om att resa jorden runt, andra att klättra i berg, och en del att ha gruppsex. Du förstorar upp en så oskyldig sak som gruppsex till enorma proportioner. Dessutom kanske han bara menade att han tycker om att titta på andra par som har sex, eller att han tycker om när andra par tittar på er när ni har sex, inte att han nödvändigtvis vill vara med om ett temporärt partnerbyte.
Du pratar om smitta, men det finns något som kallas för "kondom". Det finns att köpa i kiosker och mataffärer. Kondom är såklart att rekommendera vid gruppsex med främlingar. Men ack så härligt ett riktigt bra gruppsex kan vara!