Jag och min man har varit tillsammans i drygt två år.

Under den tiden har jag eftersom fått veta mer och mer om hans förflutna som han inte är så stolt över. Saker han inte precis sa på första dejten.

Jag kommer själv från ett långt förhållande som startade när jag var väldigt ung vilket gör att jag egentligen är ganska "grön" när det gäller sexlivet. Har också varit väldigt pryd men min man har fått mig att våga leva ut och det är jag honom evigt tacksam för.

Men jag har alltid tyckt att sex är något fint som jag vill ha med den jag älskar och för mig är trohet något väldigt viktigt. Sex är också ett sätt för mig att visa ömhet för sin partner. Man kan ge upplopp för alla känslor man har för varandra och verkligen visa det och ge av det till den andra.

Jag vet att han haft väldigt många tjejer i sitt liv och det kan ibland kännas lite jobbigt men det är något som redan hänt och det måste jag ju självklart acceptera.

Nu har han berättat att han haft gruppsex. Inte bara en gång utan många gånger. Han har inte begärt att vi ska ha det. Absolut inte. Men ändå så vände sig min mage ut och in när han berättade det. Han gjorde det med stolthet i rösten dessutom.
Allt det jag berättat för honom om sex och vad det betyder för mig kändes som ett hån i ansiktet. Han har inte alls samma inställning om sex som jag. Det har jag insett. Jag kan inte låta bli att känna mig äcklad. Äcklad på det han gjort och faktiskt lite på honom också.
Min stolthet över att jag gillar sex är som bortblåst.

Jag vet att det är många som gillar det och tycker att jag är dum som reagerar så här. Men jag kan inte ens tänka tanken på att se honom med någon annan och att jag själv skulle vara med någon inför honom och att han gillar det känns som ett svek mot min inställning för sex.

Jag var tvungen att säga åt honom att jag tyckte det var äckligt, jag sa att jag inte tyckte han var det, men att jag aldrig själv skulle ställa upp på det. Nu är han sur på mig för att jag sagt att det är äckligt.

Jag måste väl få ha min åsikt om det. Nu går jag och har dåligt samvete för att jag inte tycker om det och för att jag "sårat" honom som han sa.

Jag vet inte vad jag ska göra. Jag kan inte rå för mina känslor och nu börjar min rädsla för smitta komma smygande också. Nu först har jag insett vad som kan hända av det han gjort tidigare.

Jag skulle vilja stryka ett streck över det gamla men för att jag ska kunna det så måste jag gå och testa mig och vill att han ska göra det också. Men hur säger man det till någon som blir sur för att man inte har samma åsikter om gruppsex. Han kommer att bli vansinnig och hävda att jag inte litar på honom. Jag är helt villrådig. Känner mig själv äcklig.