Hej alla! Jag är en kille i tidiga 20-års åldern som har en lika gammal tjej som för några månader sedan helt tappade sexlusten. Hon försöker tillsammans med mig leta efter en lösning och har varit på provtagning osv men alla värden var normala. Nu har vi, på grund av att vi tvingas leva isär över sommaren, en paus på några månader för att se om det kanske hjälper.

Givetvis mår jag väldigt, väldigt dåligt över det här. Har en relativt stor sexdrift som inte riktigt uppfylls i relationen men det är något som jag ändå normalt kan kompromissa med, känner mig dock nu väldigt oattraktiv och "osedd". Går runt och oroar mig för att hon har tappat attraktionen för mig, något som hon säger inte stämmer över huvudtaget.

Undrade nu om det är någon som varit i samma situation, att sexlusten helt dött utan synbar anledning (ingen stress, inget byte av p-piller, inga barn osv), men att det sedan ordnat sig? Läser runt en del på internet men där handlar alla trådar om folk som först har det här problemet och sedan tar relationen slut, har faktiskt inte hittat ett enda positivt exempel på när det bara ordnat sig igen...