Annons
Annons

Relationer

sexlös

Finns det något jag kan göra...

...för att få tillbaka sexlusten? Har inte känt av någon sådan på månader, kanske till och med mer än ett år. Blev för några få månader tillsammans med min första kille, och jag blev rätt lätt kåt förr, men så jävla typiskt nog är sexlusten helt borta nu när jag har kille.

Vill så gärna, men kroppen har tydligen bestämt sig för att den inte ska hjälpa till, så finns det något överhuvudtaget jag kan göra? Har inga psykiska eller fysiska problem (förutom det här, uppenbarligen), är inte mer stressad än någon annan. Tar inga mediciner, förutom vitamin b5 mot hudproblem, vilket inte borde påverka mig på det här sättet alls, så kan väl utesluta det. Har precis börjat träna regelbundet, kan det hjälpa måntro?

Är extremt tacksam för svar, är redo att testa nästan vadsomhelst, för vägrar ha sex när jag inte ens är kåt, längre (vi hade sex för första gången för inte så länge sedan, det var min första gång, men var inte kåt då heller så det gick väl mindre bra. Funderar på att börja suga av honom ist, rätt nyfiken på det, hur gör man sån egentligen?).

tackar!
0 röst(er)
Annons
Annons

Svar

1. Muriel

Sv: Finns det något jag kan göra...

Som lekman kan bara att föreslå ett test, om du ensam tittar på sexfilm, porr alltså, och blir kåt så tyder det på att ett psykologiskt expertkunskap är det som behövs ?
    Skrivet: 28 januari 2012
    0 röst(er)
  2. Gullan

sluta inte helt

Jag tror det är dumt att ha inställningen "vägra ha sex när jag inte är kåt". Att smekas och vara hud mot hud väcker lust, du kan väl tala om för din kille att du inte känner dej så kåt denna perioden så han inte tror det är fel på honom. Om du vill ha lust så kramas mycket och ha lite sex ibland, du ska ju inte tvinga dej men om du tycker det är gosigt iallafall så kanske du kan glädjas åt din killes lust, utan att vara stenkåt själv? Använd glidmedel om du är torr. Är du inte trött eller sjuk för övrigt så är det säkert lite hormoner som är i obalans, jag är jättekänslig för olika faser i menscykeln så nog kan hormoner påverka lusten.Har du börjat med/bytt p-piller så kan det påverka.
    Skrivet: 9 februari 2012
    0 röst(er)
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons

Damrummets mest kommenterade

FR 15 JUNI 2007
Kär i två män
Mia