Annons
Annons

Relationer

fullavkärlek

Alla otrogna

Varit singel nu i 1½ år. Fundera på att ge mig ut för att söka den stora kärleken. Tyvärr har jag med mina tidigare längre rellationer alltid funnit män som varit otrogna mot mig. Alla av dem har erkänt. De har sedan velat behålla en vännskapsrellation. Som jag har tackat nej till. Jag vet att ja är en lätt kvinna att ha omkring sig och att detta uppskattas. Däremot har jag som många andra rädslan att bli lämnad. Efter att alltid hitta fel gör att man kanske inte är så lätta att komma in på livet. Så hur ska jag nu göra för att bryta denna cirkeln. Jag vet det finns män där ute som inte är otrogna. Hur ska jag hitta en kärlek som stanna och inte betar på andra sidan staketet.
0 röst(er)
Annons
Annons

Svar

1. De finns inte...

Sv: Alla otrogna

Hej.
    Jag vill bara lyckönska dig i ditt letande efter den trogna mannen. Jag tror tyvärr inte att han finns. Från att ha trott stenhårt på trohet och äktenskap har jag blivit mer och mer överbevisad, så jag tror tyvärr inte längre att det finns en enda man som verkligen vill och kan vara trogen. Det verkar inte spela någon roll om de har vackra, kärleksfulla kvinnor som kan ge dem allt de behöver och lite till, de verkar ändå ha ett behov av att krydda till livet med det där förbjudna som görs bakom ryggen. Ja, jag vet att jag låter bitter, tyvärr har mina erfarenheter gjort mig sån. Hoppas du har bättre tur!
    Skrivet: 8 februari 2012
    0 röst(er)
  2. Trogen man

Det finns visst trogna män! Man kan inte dra generella slutsatser om hälften av världens befolkning utifrån de begränsade erfarenheter man själv har.

För i så fall skulle jag aldrig våga tro på en kvinna igen. Eftersom min erfarenhet är att deras vackra ord inte har någon substans alls, att de är mycket bekräftelsetörstande och lättförledda och när de väl varit otrogna lägger de sedan hela skulden på den bedragne och ser sig själva som offer för omständigheterna.

Som tur är så förstår jag intellektuellt att inte alla är sådana och jag skulle aldrig tillåta att mina dåliga erfarenheter gör mig allmänt misstänksam och felsökande. För ju mer kontrollerande man är och ju mindre man litar på den man är tillsammans med desto större är risken att man driver den andre in i någon annans armar.

Man kan så att säga hjälpa till att skapa precis den situation som man är som mest rädd för.
    0 röst(er)
  3. FULLAVKÄRLEK

Tack men jag kan känna att jag står mitt emellan vad ni tycker. Ena halvan vill inget annat tro att denna extra finns även förmig. Samtidigt gör jag mig nog svår eftersom jag är känner denna rädsla.
    Jag vill och tror att livslång kärlek finns.
    Så här går man ut i en värld med öppet hjärta som är något särgat för att jag sluta inte hoppas.
    Men när ska man ta upp detta. Utan att dom tror att man är världens mest kontrollerande och osäker för det är jag inte. Man är ju bara rädd för att bli sårad igen.
    0 röst(er)
  4. Trogen man

Jag tycker att du ska berätta att du bär på den rädslan så snabbt som möjligt... och även varför du bär på den. Då kommer han att vara förberedd och mycket mer förstående när du reagerar kraftigt över något.

Om du berättar först när du börjar känna dig osäker på något kan det kanske kännas som att du bara försöker bortförklara ett kontrollerande beteende... och då känner han irritation snarare än omtanke.

Har man ett öppet hjärta och vill uppleva djup och innerlig kärlek så finns alltid risken att man kan bli sårad. Alternativet är att hålla andra lite på avstånd och aldrig låta dem komma riktigt nära. Men hur roligt är det?

Jag tycker att du ska fortsätta att tro på kärleken, för den finns där ute... men samtidigt måste du hitta ett sätt att kunna hantera de svårigheter och motgångar du kan möta.

Lika lite som man kan förhindra att man drabbas av sjukdom, lika lite kan man förhindra att man någonsin blir sårad. Det är en del av livet helt enkelt.
    0 röst(er)
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons

Damrummets mest kommenterade

FR 15 JUNI 2007
Kär i två män
Mia