Jag har träffat en helt underbar kille som jag blivit riktigt förälskad i. Det kan ju låta fantastiskt på alla vis, men är allt annat än helt enkelt. Min kille har adhd och medicineras för detta med preparatet "concerta".

Nu har vi varit tillsammans ett tag och jag har sett alla de variabler av diagnosen. Rastlösheten, oförmågan att fullfölja, ångesten, oron och överaktiviteten. Ibland är det ruskigt svårt att hänga med i kaoset trots att man försöker så mycket det bara går. Planerna är många, uppföljandet knappt märkbart.

Jag älskar verkligen den här mannen, och vill på alla vis orka att tackla de ständiga problem som dyker upp.

Just nu är han inne i en "anti-social" svacka och det sliter mer än något annat. Jag jobbar till hundra procent med mig själv för att INTE känna mig åtsidosatt, bortglömd, oälskad osv...men det går bara sådär. Jag brister nästan av ledsenhet när det känns som han drar sig undan mig. Detta trots att jag VET det är en del av hans funktionshinder.

Vi är fortfarande inte sambos, utan har varsin lägenhet, och nu har han varit hemma hos sig ett par dagar. Jag längtar mig sjuk efter honom och mår riktigt dåligt själv.

Finns det någon mer här, med liknande problem? Det hade varit helt kanon att ha någon att bolla problemen med, för just nu känner jag mig nog som den ensammaste stolle i hela världen:(

Hoppas hitta någon som vet hur det känns och som vet vilken press man faktiskt lever under.

Hälsningar