ANNONS

Budgetbröllop

Har någon något bra förslag om ett bra budgetbröllop?
Vi ska gifta oss augusti -07 och håller nu på att planera. Vi har gått igenom gästlistan och kommer inte lägga energi på släkt vi inte umgås med. Vi har kommit fram till att vi kommer bli ca 50 personer och jag har tänkt att laga maten själv och min kusin äger ett bageri så tårtan gör han. Men resten vad kan man spara in på? Någon som vet? Hur har ni gjort?

TACKSAM FÖR ALLA TIPS!!

Kommentarer

Hej!

Först och främst, grattis! Det är så härligt med bröllop.

För att få bröllopet att gå ihop gjorde vi så här:

Klänningen: köpte tyg, lät en vän sy klänningen, den blev jättefin.

Hår och makeup: Det finns säkert någon i din omgivning som är duktig på detta.

Blommor: Sommarblommor du kan plocka själv, det blir den absolut vackraste buketten. Det behöver inte vara pråliga buketter överallt, låt vänner och bekanta hjälpa till och plocka. Låt grönt (t.ex. gräs pryda borden).

Porslin och glas: Låna, det är roligt när det är udda, eller köp billigt från Ikea.

Foto och film: Föreviga allt på foto och film, idag äger många en digitalkamera, låt dem fota, bränna ner korten och skicka till er. MYCKET billigare än en fotograf. Utomhusbilder blir mycket finare än inomhusbilder.

Önska er festen i bröllopspresent.

Det finns mycket att spara in på, men tänk bara på att det är er dag, gör den till något minnesvärt. Tänk ut ett bra tema och håll er till det. Amelias bröllopstidning hade många bra tips, likaså de många siterna som finns på nätet.

Lycka till!

Hej tjejen!
Jag tycker att ni ska strunta i att göra en riktigt fancy trerätters på er stora dag. Ha ett riktigt, riktigt kul party i stället med enklare mat. Kanske lite picknick, med filtplacering i stället för bordsplacering. Jättegoda mackor eller paj, vin o kalasbra musik är mycke mycke roligare! Sen lite mingel i aftonen med drinkar o massor av levande ljus.
Musik fixar man ju billigt och enkelt från internet. Låt någon som är lite busig göra i ordning ett kul lekprogram så att alla blir varma i kläderna. Gärna lagvis, alltid skoj. Om det finns ett stort område utomhus ni ska hålla till på, sätt upp lite blandade tält så att folk kan sova över-Och därmed har ni både efterfest och städhjälp klar!

för era inlägg. Vi har kommit en bit på vägen och det blir inte alls så dyrt som folk säger att det kan bli.
Det där med foto har vi fixat min syster hon är en glad amatör, men jätteduktig tycker jag. Min teatertokiga son ska få stå för underhållning, lekar och så. Min kusin spelar i ett coverband och dom är kanon så dom ska få spela. Min andra kusin äger ett bageri så han ska hjälpa oss med tårtan. Ja, det går nog att få ihop om man tar hjälp av släkt och vänner. Men lite tips från era inlägg har jag tagit i beslag : )

Tack åter en gång

Hej och STORT GRATTIS
Allt jag kan säga är att njut av dagen! Försök att njuta och ta in varje sekund för det är så att denna dag går fort förbi!
När det gäller klänning så köpte jag min för halva rea priset på en affär som skulle lägga ner! Det är bara att hålla ögonen öppna! Ett annat sätt är att hitta klänningen på blocket.se eller tradera.se där kan du göra riktiga fynd.
Som bröllops present kan du fråga om gästerna har lust att betala för sitt kuvert istället för present till er och på så vis bjuda de du vill ska komma och de som vill komma kan bidra till att bröllopet blir av. Ni kan då även ha tre rätters eller ha buffé.
Lycka till och NJUT av er speciella dag.

PS. Se till också att om det skulle uppstå något problem eller oväntat så har du någon som tar hand om det t ex en brudtärna. DS.
Hälsningar,

Grattis! Vad kul!

För något år sedan var jag på ett av de roligaste bröllop jag varit på, någonsin. Det var verkligen mycket enkelt med en italienskbuffé ( dvs mycket pastasallader och dylikt = gott och BILLIGT). Festen var i en lada som brudpaet hade fått låna av några vänner (tror säkert att det finns att hyra för billig penning av "vanligt folk"). I kyrkan sjöng en kompis ackomponierad av en annan kompis På festen fick alla deltagarna ställ upp som DJ på en musikanläggning som någon av gästerna hade lånat ut

ANNONS
ANNONS
ANNONS