Jag bor i Malmö och är 37 år ung, sitter här och saknar roliga väninnor att prata skit med, ta ett glas vin eller hitta på något annat kul med.
Jag har flera goda vänner, men har förlorat mina riktigt nära väninnor pga. flytt etc och känner ett stort tom rum efter dem.
Hur hittar man vänner när man blivit vuxen? Någon som har några bra förslag?
Det måste finnas massor i samma sitution, konstigt att det ska vara så svårt att hitta något vänskapsforum....
Kommentera
Hej Livsgnistan! Jag har själv fått nya vänner här igenom Damrummet och tycker det är ett bra sätt i brist på andra när man vill träffa nya människor!
Malmö är inte så lätt att träffa nytt folk i, men om du vill får du gärna maila mig på rabarberte@hotmail.com om du vill hitta på något någon gång! Jag är 30 år, bor mitt i Malmö med sambo och hund och jobbar som jurist på en liten byrå i Lund.
Vänner kan man aldrig få för många av, och många av mina gamla kompisar har också flyttat, skaffat barn eller så har man helt enkelt bara tappat kontakten.
Ha det så gott!
Anja
Jag kan bara hålla med om att det är riktigt svårt att hitta nya vänner när man är vuxen ! Jag frågar mig varje dag hur i hela friden man gör ??? Jag har jobb och ett ordnat liv. Visst har jag vänner men de bor i andra städer så det blir mest en helg då och då som man kan ses. Det jag saknar är det där vardagliga ta en kaffe, dricka vin och prata om allt och inget. Jag har ju arbetskamrater som är toppen men vi är i olka skeden i livet så det vi har gemensamt är jobbet.
Jag kan uppleva att det är lite tabu att prata om bristen på vänner så jag måste säga att jag känner mig lättad när jag ser att det är fler än jag som har dessa funderingar.
Jag har också letat efter vänskapsforum här på nätet men det har inte gett så stor utdelning. Det mesta handlar ju om dating och det är inte det jag är ute efter. Jag längtar efter en tjejkompis som bor i dalarna som man kan hitta på lite saker med !
Jag sitter i samma sits som du, har bott här nere i Dalarna i 5 år och har inga vänner, alla mina vänner bor i Norrland där ifrån jag kommer. Den enda jag har här nere är min make och dotter, jag är 45 år och ensam, önskar att jag kunde finna någon väninna som jag kan shoppa med, umgås med och snacka ,pladdra och ha förtroligheter med. En vän .. Snälla ge mig råd om hur man gör , 5år i ensamhet börjar tära hårt på självkänslan ..
Det var jag som skrev tidigare svar men jag upptäckte att min mail adress blev fel
Hej! samma här jag vill också ha vänner att umgås med. När helgen kommer sitter jag ensam och undrar hur gick det här till. Jag försöker vara aktiv med olika saker, men känner att jag har tappat vänner. Några har flyttat och andra har jag tappat.... Eftersom det är skämmit att berätta att man är ensam så vill jag vara anonym. men hur får jag då kontakt med nya vänner från samma område?
skriver igen om det finns någon i norra västmanland/södra Dalarna som vill ha en vän så vill jag vara din vän. Jag är snart 50 år. Om du har wordfeud så kan du kontakta mig där. sök på lrkw...
Hej, intressant att läsa att vi är så många som "sitter i samma båt" Jag saknar också vänner! De fina vänner jag har (hade) bor ju kvar i Norrland och då hinner man inte träffas så ofta.
Jag är en kvinna på 42, som flyttade från Norrland till Skinnskatteberg för drygt 2 år sedan pga kärleken :) Vilket i sig är underbart, men har väldigt svårt att hitta nya vänner trots många försök :)
Tycker att det skulle vara jättekul och träffa nya vänner, som man kan prata med, ta en fika tillsammans med, osv.
Så om Du bor i närheten får Du gärna mejla mig: cina_71@hotmail.com
Hälsningar Carina
Hej, jag bor i Dalarna och har liksom du upptäckt att jag saknar vänner att umgås med. Vet inte riktigt varför det blivit så. Men jag skulle vilja ha fler vänner att umgås med på ett vardagligt sätt. Fika, promenader , utflykter. Har vuxna barn och barnbarn men känner mig ensam . Hoppas du har lust att skriva en rad. Hälsningar Margareta
Intressant att läsa att man är flera om samma sak. Längtan efter nya kompisar.
känns som att det här skulle kunna bli en sätt att kontakta varandra på. jag vill ha tjejvänner! är snart femtio år och har tappat flera vänner. Bor i norra västmanland/södra Dalarna. Är det nån som vill ha kontakt med mig så finns jag på wordfeud under lrkw... kanske blir vi vänner för livet eller så kanske vi träffas och fikar.
Ja, håller med dig i din frågeställning.
Flyttade upp till Norrland från Stockholm, och i samma veva opererade jag mig, så jag har sedan flytten för tre månader sedan ,inte haft någon att prata med.
Visst, min sambo är underbar, vi kan prata om allt, men ibland behöver man det där tjejsnacket .
Någon som åxå bor här i krokarna, och som vill hitta på ngt?
Är 35 med en son på 13
:)
Hej lite sent svar men jag är i samma situation nu som du var då. Jag har flyttat upp från Stockholm till norrland och det är inte så lätt att hitta nya bekanta här när dessutom barnen är stora (15 och 18) så försvinner det där naturliga med att man träffar andra vuxna i samma situation. Hoppas att mitt mail kommer fram till dig även fast det var längesen detta var i Amelia.
Det vore roligt om du hörde av dig
Hälsningar Carina
Jag är i samma situation, bor i Malmö singel 33 år! Hittade igår ett hitta-nya-vänner-forum... Kolla in www.nyavanner.nu!!
Lycka till allihopa! :)
Hej
Bor i centrala Malmö, 33 år utan pojkvän eller barn. Hade varit trevligt att hitta en umgängeskrets. Vi kanske kan höras? Vänligen /Carina
Hej!
Jag är oxå i samma sits. Har vänner, men de har fullt upp med barn och studier. Vill gärna träffa nya vänner som man kan hitta på kul grejer med. Är 35 år och bor i Malmö.
Hej
38 år är jag, bor i Malmö, njuter av livet. Dock har majoriteten av väninnorna försvunnit in i barn-hus-man-världen, och ibland känns det lite ensamt,
Jag träffas gärna för en god måltid ihopa, träna ihop, en promenad, en konstutställning eller ett glas vin.
Hör gärna av dig!
kram!
jättesvårt att svara dig, jag bor i sundsvall är 25 och söker nya vänner. norrland specificerar bara halva sverige :D
Jag bor i Laholm, är 44 år och är helt ensam. Min sambo har precis sagt till mig att han vill att jag skall flytta från vår gemensamma bostad. Ett riktigt slag i hjärtat, kan väl inte påstå att jag mår särskilt bra, och jag har ingen att prata med, träffa, ta en fika.
Vi (min sambo och jag) kommer att träffas som vänner även efter jag flyttat, han är ju faktiskt den enda vän jag har! Men jag saknar en väninna att prata tjejsnack med och bara umgås med.
DU som är från 30 till 100 år, Välkommen att bli medlem i forumet.
Facebook och Bloggar är bra men där kan man inte ta upp allt för privata saker.
Här kan man prata av sig om livets glädjeämnen och sorg. Forumet är slutet för vi ska alla kunna känna oss trygga där inne
http://50pluss.forum24.se/
Hej alla i tråden och Livsgnista. Jag är en ungdomlig 45 årig tjej i stockholm med hund som har många olika intressen, jag önskar utveckla/lära känna andra som är aktiva/har intressen - de vänner jag har/haft har inga intressen, inte mer än bara sitta år ut och år in på en stol, och inget händer och säger bara nej nej nej till precis allting. Jag orkar inte med denna negativitet, nejsägare, längre. Jag måste söka mig utåt, göra något åt detta. Jag själv, vill leva/ göra trevliga saker. Aktiv, med både händer och fötter. Finns det fler som känner som jag? Som vill göra kul trevliga saker? Som behöver utöka bekantskap och önskar vänner? Jag bor söder om Stockholm...
Hej
Är snart 43, finns söder om Stockholm, sager inte nej till allt :-) och vill verkligen ha en ny vän!
Maila mig gärna på hemtillmig70@hotmail.com
Jag är 27 år och i samma sits. Sitter o tittar på Facebook, alla umgås, dricker vin och har det mysigt med sina tjejkompisar.. vissa är ute på tjejkvällar. Känner mig som den mest ensamma tjejen i världen, ibland känns livet helt värdelöst. Vet inte vad jag ska göra, vill ha någon att ringa när det känns som att livet vore bäst, slut. Det finns ingen, bara ensamhet. :(
Hej!,
Har du lyckats eller har du bra tips?.
Jag kommer från Holland, har bott här 5 år och har samma problem.
m.v.h. Annette.
Hej, Upplever exakt samma sak. Försöker tänka att jag är ung, 25 år, men tveksam till att det hjälper. Ensamheten gör sig påmind ganska snabbt. Har du hittat någon bra lösning?
När jehovas vittne lämnar sekten så är det förbjudet för medlemmarna att ens hälsa på henne, och som en nybliven medlem borde man lämna gamla vänner som världsliga.
Ex jehovas vittnens forum www.hjalpkallan.se
De får råd att börja hobbyer, bollspel
De säger att de måste börja livet från början
Bara om någons intresse väcker att kontakta
Hej! Ser att du skrev 2010, men kanske andra som är i samma situation idag hittar hit. Du frågade specifikt efter "hitta kompis"-lösning, och jag håller på att bygga upp ett hobbyprojekt för just detta!
Kika gärna på
http://bunko.se
Du fyller i vilka intressen du har och i vilket område du finns och du kan då hitta och kontakta andra i samma område som delar något av dina intressen!
Jag skulle verkligen uppskatta feedback!
Hej Victoria! Jag har just upptäckt Bunko och lagt upp en profil fast jag vet inte om där är någon aktivitet. nu förtiden. Det skulle nog vara bra om man kunde se när personerna senast varit aktiva. Det kräver kanske en del teknik, men man kanske i stället tipsa folk att de anger en tidpunkt så man vet om de var inloggade senast 2010 eller igår :)
Tips på Internetsida:
http://www.aktivitetssidan.se/
Jag är en tjej på strax 30, har sambo och en liten son på 14månader. Skulle vara kul om det fanns någon i eskilstuna som vill umgås. Saknar också det här vardagliga tjejsnacket, då jag har ont om nära vänner. Jag och min sambo har ju en del vänner, men man kanske träffas typ 4-5 gånger om året, absolut inte mer. Skulle vara kul med den vardagliga kontakten liksom!Maila gärna lilleson@yahoo.com/Mvh Erika
Jag är en tjej på strax 30, har sambo och en liten son på 14månader. Skulle vara kul om det fanns någon i eskilstuna som vill umgås. Saknar också det här vardagliga tjejsnacket, då jag har ont om nära vänner. Jag och min sambo har ju en del vänner, men man kanske träffas typ 4-5 gånger om året, absolut inte mer. Skulle vara kul med den vardagliga kontakten liksom!Maila gärna lilleson@yahoo.com/Mvh Erika
Jag är en tjej nyss fyllt 31, har en sambo och en dotter som bor hos sin pappa. Alla vänner har försvunnit på ett eller annat sätt.. Vet ej hur jag ska hitta vanliga tjej kompisar, är så så svårt som vuxen. Jag bor i halland.. Hur gör man?? :)
Hej bor i Alingsås och jobbar i Gbg. Är i samma sits. Många vänner har försvunnit eller så finns aldrig tiden. Skriv gärna om du har lust! Ha det fint!
Hej, Jag är en tjej som ser ung ut, 51 år, bor nära Göteborg.
Saknar en eller några goda tjejvänner att umgås med / prata med / skriva till varandra.
Skulle vara jätte trevligt att höra av dig. Det är ok även om du bor långtifrån Göteborg, vi kan ändå skriva till varandra. pommti@yahoo.com
Hej, Jag är en tjej som ser ung ut, 51 år, bor nära Göteborg.
Saknar en eller några goda tjejvänner att umgås med / prata med / skriva till varandra.
Skulle vara jätte trevligt att höra av dig. Det är ok även om du bor långtifrån Göteborg, vi kan ändå skriva till varandra. pommti@yahoo.com
Hej!
Jag har ganska nyligen flyttat hem till Göteborg igen efter nästan 18 år (!) utomlands. Det vore jätteskoj att träffa några nya väninnor att umgås med då och då. Fika på stan, bio, promenader, joggning, kultur mm Jag har just fyllt 40 men känner mig som 35 :-) Bor med sambo.
Kram