Jag bor i Malmö och är 37 år ung, sitter här och saknar roliga väninnor att prata skit med, ta ett glas vin eller hitta på något annat kul med.
Jag har flera goda vänner, men har förlorat mina riktigt nära väninnor pga. flytt etc och känner ett stort tom rum efter dem.
Hur hittar man vänner när man blivit vuxen? Någon som har några bra förslag?
Det måste finnas massor i samma sitution, konstigt att det ska vara så svårt att hitta något vänskapsforum....
Kommentera
Hej Livsgnistan! Jag har själv fått nya vänner här igenom Damrummet och tycker det är ett bra sätt i brist på andra när man vill träffa nya människor!
Malmö är inte så lätt att träffa nytt folk i, men om du vill får du gärna maila mig på rabarberte@hotmail.com om du vill hitta på något någon gång! Jag är 30 år, bor mitt i Malmö med sambo och hund och jobbar som jurist på en liten byrå i Lund.
Vänner kan man aldrig få för många av, och många av mina gamla kompisar har också flyttat, skaffat barn eller så har man helt enkelt bara tappat kontakten.
Ha det så gott!
Anja
Jag kan bara hålla med om att det är riktigt svårt att hitta nya vänner när man är vuxen ! Jag frågar mig varje dag hur i hela friden man gör ??? Jag har jobb och ett ordnat liv. Visst har jag vänner men de bor i andra städer så det blir mest en helg då och då som man kan ses. Det jag saknar är det där vardagliga ta en kaffe, dricka vin och prata om allt och inget. Jag har ju arbetskamrater som är toppen men vi är i olka skeden i livet så det vi har gemensamt är jobbet.
Jag kan uppleva att det är lite tabu att prata om bristen på vänner så jag måste säga att jag känner mig lättad när jag ser att det är fler än jag som har dessa funderingar.
Jag har också letat efter vänskapsforum här på nätet men det har inte gett så stor utdelning. Det mesta handlar ju om dating och det är inte det jag är ute efter. Jag längtar efter en tjejkompis som bor i dalarna som man kan hitta på lite saker med !