Hej
Finns det nån som kan ge mig ett råd? jag är tillsammans med en underbar man som verkligen bryr sig om min son och gör allt för att vi ska ha det så bra som möjligt! Men han bråkar alltid om vad jag har gjort tidigare i mitt liv, innan han fanns där, han kollade min mail en gång(tror jag) och där fanns ett gammalt mail från en ex. Han bråkar ständig om det det fast det hände långt innan han kom in i bilden. Vi har varit tillsammans 1 år nu och det verkar inte som om han någonsin kommer att ge sig. Han tror att jag fortfarande har någont ihop men den mannen som skrev mailet. Inget jag säger hjälper. Min sonen blir väldigt upprörd när han hör vad han säger till mig, bla kallar han mig för hora! och skriker gärna högt om vad som stod i mailet, jag vet att jag egentligen borde bryta med honom men det är inte så lätt. HJÄLP MIG!!!
Kommentera
Gör han allt för att ni ska ha det så bra som möjligt? Det verkar inte så. En man som kallar dig hora?
Den mannen måste också ha ett förflutet, eller hur? Det du och han har bakom er finns ju där, det finns en historia i allas bagage och förflutna. Något finns kanske där som du eller han önskar ogjort men oavsett; det förflutna är just förflutet. Det är endast framtiden man kan göra något åt. Visst är det ibland svårt med sin mans/kvinnas förflutna, tankar kan mala och man kan bli osäker/avundsjuk etc. Men det är känslor HAN måste jobba med.
Vad kräver han att du ska göra? Du har fått ett mejl från ett ex som inte längre är med i bilden. Du måste få honom att förstå att antingen tar han dig och din son med ert förflutna eller så har du och den nye ingen framtid. Troligen är han enormt svartsjuk och känner sig underlägsen och osäker.
Kan bara råda dig att säga igen att det är honom du älskar nu och att han måste släppa det gamla om ni ska kunna gå vidare
Du måste sätta gränser och tala om för honom att om inte han respekterar dig så får han flytta. Han är totalt repektlös mot dig i sin svartsjuka och egoism. Han är en liten sviken pojke som är livrädd att du ska lämna honom. Så det lär inte bli någon ändring förrän du sätter gränser. Hans egen rädsla gör att han gör det som han är som mest räddast för, och det är att stöta bort dig.
Och stå på dig, sträck på dig, stå för den du är och visa också din son att mamma låter sig inte behandlas på det viset, i annat fall lär du också honom att man kan behandla kvinnor precis hur som helst.
Du får tänka att det får bära eller brista, tänk dig vad som är det värsta som kan hända. Om det är att förlora honom så överlever du det också. Men om du går och är lika rädd som honom så kommer det aldrig ta slut. Så valet kommer förmodligen bli att antingen fortsätta livet som nu under en lång tid till, eller att han får sig en tankeställare och börjar gråta och visar sina rädslor öppet. Det tredje alternativet skulle vara att han verkligen flyttar, men då är det ju ändå inget att bygga på eller hur?
Ju förr desto bättre så du inte går där och lider länge. Lycka till och ge dig själv en stor julklapp i att stå upp för den du är, var stolt över dig själv, ha ryggrad, sätt gränser, visa honom vilken stark kvinna du är, att han inte kan behandla dig hur som helst.
Tänk hela tiden att det är han som är liten.
Kram