Kommentera
Hej!
Jag har haft det likadant! Men jag börjar vänja mig faktiskt! I början var jag jätte ledsen och arg, men nu skiter jag i det!!! För mig går gränsen vid att sexchatta med andra, då skulle jag packa min väska och sticka direkt och det har jag sagt till honom!
Kan inte svara för om det är vanligt att alla män gör det men vad spelar det för roll? Är det inte ganska harmlöst? När du blir tänd, tänker du enbart på din partner eller finns det nån annan fantasi?
Jag vet att hjärnan har resurser, vissa kan se mycket inom sig medans andra behöver något mer konkret!!
Har det verkligen någon betydelse om ni har det bra, om han ger dig vad du behöver? Eller påverkar detta ert liv tillsammans?
Ge honom detta utrymme, även om han är vuxen tycks han behöva det!Var inte småsnål!!!
Hoppas det ordnar sig till det bästa. Detta är som sagt bara mina tankar, inget du behöver anamma!
Lycka till!!!
Tack för era synpunkter! Jätteintressant att skönt att få lite råd.
Jag glömde säga att vi har det väldigt bra tillsammans - och sexlivet är perfekt! Men det är nog just det som gör att jag iblnd funderar på varför han har detta behov. Men kanske för att han ÄR MAN - eller hur?
Fortsätt gärna skriv! Kram igen från Twin
min man porrsurfar inte. Jag kollar ju inte själv om han gör det, men jag har frågat honom nån gång och då sa han att han inte gjorde det. Eftersom han aldrig har ljugit annars, så antar jag att det är sant.
Om han skulle göra det, så skulle jag vilja att han gjorde det så att jag inte märkte det. Men bortsett från det så är det väl var och ens ensak!? Skulle inte vilja att nån la sig i mitt privatliv i alla fall.
Verkar ju vara väldigt många män som porrsurfar, har jag märkt i tidningar och här. Kanske är många som gillar det.
Så länge det inte är bizarr porr...sjuk på något sätt eller tom olaglig..så se genom fingrarna. Tror det är rätt vanligt faktiskt. Det är så lätttillgängligt och lockande att många har svårt att låta bli.
Till att böjra med tycker jag det är skillnad mellan porr och lättklädda kvinnor, men jag kan inte påstå att jag uppskattar varken det ena eller andra.
Det sägs att män i större utsträckning behöver visuell stimulans för att tända, och det är kanske sant.
I vilket fall som helst, hade jag upptäckt att min pojkvän porrsurfade "i smyg" hade jag nog slängt ut honom. Dels för att det strider mot allt jag står för, dels för känslan av att han går bakom min rygg...
Var gränsen går är något man måste komma överens om, gärna innan saker och ting sker.
Hej!
Jag skulle inte tycka det var ok.
Och just det...Varför har han detta behov när han har dig?
Har du frågat honom?
Skulle han tycka att det var ok att du tittade på "snygga män" på nätet? Antagligen inte.
Varför ska man bara acceptera det för att "han är ju man" och har det behovet...men du då? Och dina behov? Att må bra i er relation? Hur viktigt är det för honom?
Om du känner att det inte känns ok ska du säga det tycker jag.
Jag hade blivit fly förbannad och ställt min man mot väggen. Men det är jag och alla är olika.
Kram och lycka till nu :)
min kille kollar på porrfilm o porrsurfar, han e helt öppen med detta när jag frågar honom så därför är detta helt ok, där i mot skulle jag inte uppskatta detta om jag var hemma eller han valde detta sätt för att tillfredställa sig själv hellre än att vara med mig.
I mitt första förhållande (som ledde till äktenskap) blev jag helt förkrossad över att upptäcka att han konsumerade porr.
Åren gick och jag till och med bad honom att införa porr i vårat förhållande. Visst, jag blev upphetsad först och så.
Detta äktenskap slutade.
Jag träffar nu (efter några år med tillfälliga förbindelser) en helt underbar man.
Redan under första kvällen kom frågan om porr upp. Jag stärkte mig, var ärlig och sa att visst, sex är spännande och porr kan hetsa upp men jag vill ha närhet, intimet och inte bli avtrubbad av allt det du ser i porr. Jag vill tycka att sex är spännande.
Han svarade med att han inte konsumerade porr och det var helt underbat att höra.
Jag vill inte att sex ska bli blasé! Det är viktigt att hålla det levande. Att tända på hans kyssar, känna sig sexig o och vacker. Vara "du o jag mot världen"
Det är nog vanligare än vi tror att män "porr-surfar". Jag trodde väl som många andra i min enfald att det sexliv vi hade var fullt tillräckligt.Sex ofta och varierande. Men av en slump när jag var på nätet såg jag att han varit inne på en "sex-chat-sida. Man kan vara anonym där och bara titta på andras bilder och filmer utan att själv behöva visa sej på bild. Blev naturligvis både ledsen, arg och kände mej otillräcklig. Men han försäkrar att han är "bara" nyfiken och gillar att titta....och efter livliga diskutioner så tror jag på honom. Han har dessutom s.k. porrtidningar som han tittar i emellanåt. Något jag accepterar och gärna kan titta själv i ibland.
Hej på er!
Har själv en pojkvän som porrsurfar och tycker det är ok, bara jag slipper göra det:=). Den bästa komentaren till dina bekymmer är att han faktiskt inte smuslar med detta, utan är ärlig och säger att jag tycker om att titta på tjejer. Det är nog inte meningen att vi ska fatta varför, men har läst ett bra påstående som jag tycker stämmer:
"När en man ser en naken kvinna blir han kåt, när en kvinna ser en naken man börjar hon skratta".
Det man inte kan få, är ju alltid spänande.
Värre är när min kille porrsurfar och är lite lagom kåt, då tycker han att jag ska va lika tänd,och det är väl där konflikten hamnar.
Tillslut, var glad at du har en pojkvän som berättar var han gör och står för det, det är tusen gånger svårare att lita på någon som smuslar, och att förbjuda skapar bara konflikter och tårar (tänk om vi blev förbjudna att läsa amelia)
Kram från en tjej med porsurfande pojkvän
Är det inte så att om man reagerar negativt på att pojkvännen/maken porrsurfar så är det inte rätt för dig att han gör det. Du mår dåligt av han porrsurfande. Varför ska man gå med på det då? Han får välja, dig eller sitt porrsurf.
"Någon"
killar eller män har i alla tider tittat på porr,vi som flickvän får nog bara acceptera detta
jag har en pojkvän som är många år yngre som jag vet är inne på porrsidor på nätet,han säger och döljer inte för mig att han tittar på porr.
men man känner sig ju lite sårad att han kollar in andra nakna tjejer,att han ska tycka d är sexigare mm..
Oavsett om män "alltid" har tittat på porr så finns det väl ingen anledning till att tycka att det är ok. Om man skulle gå efter det resonemanget skulle världen vara bra trist och outvecklad. Tror att det är få män som skulle uppskatta om deras kvinnor satt och porrsurfade, vare sig det sker öppet eller i hemlighet. Om båda tycker att det är ok att sitta och porrsurfa så är det ju ok, om det bara är en som tycker att det är ok så är det ju liksom inte ok.
Sådär kul att ha en man som sitter och spanar in andra i syfte till att gå igång, känns lite torftligt. Kan man inte bara gå igång på livet och sin partner. Måste man söka nytt och mer triggande?
Neej, att ta, dofta och smaka på sin nakna partner måste ju bara vinna över att sitta på en stol och titta på helt främmande människor i lustiga positioner!?
Tittar inte ni tjejer på killar då? Det gör jag. Jag är inte överförtjust i porr, men reagerar på att "det borde räcka med det han har". Jag tror inte att en enda människa kan fylla alla ens behov
Varken jag eller min använder internet för att se på bilder av lättklädda, vi har inte heller nåt behov av att tändas av bilder i annan form heller. Lusten till varandra ska komma genom en känsla en doft en blick i den verkliga världen inte den konstruerade bildvärlden.
Hej! Jag har också upptäckt att min kille gör det. Man undrar ju faktiskt varför men faktum är att jag själv gör det rätt ofta också, just för att jag blir upphettsad. Egentligen handlar det inte om (för min del) att se på andra snygga killar utan bara för att njuta för sig själv och då är det lättare när man kollar på porr.
Jag tror många killar gör det för de är osäkra att de inte är bra och att de vill lära sig och testa men också för att de helt enkelt blir upphettsade. Tror egentligen inte det har så mycket att göra med att de inte älskar oss eller nått sådant.
Jag har också funderat på om varför de gör det och om det har med att man är otillduglig att göra men jag tror och hoppas inte det.
Men varför är det så att man inte vill att killar ska göra det men att man själv gör det går bra?
Min kille porrsurfar också. Bett honom sluta flera gånger då jag inte tycker att det är okej. När vi bråkar så porrsurfar han som hämnd. Det här har lett till att jag känslomässigt börjat avskärma mig från honom då jag inte orkar att bli sårad igen. Har tidigare haft en relation med en man som alltid ljög och som ständigt var otrogen. Berättat för min nuvarande att det gör att jag är extra känslig för det här, men då han inte förstår det så skiter han i vad jag känner. Dessutom så tänder han inte på mig som andra killar. Det känns som att jag bara är en sexdocka som ska tillfredställa hans lustar. Tror faktiskt att han är avtrubbad av porrträsket och fått en felaktig bild av sex.
Tycker att man ska komma överens om vad som är okej eller inte i en relation. Om någon mår dåligt borde man väl ändå ta hänsyn till det?
Bara undrar...
Män surfar runt på nätet efter sexuell stimulans.Kvinnor surfar runt på nätet efter att få stimulans över väskor,skor,smink,heminredning,bebissaker.
Tror ni kvinnor som inte gillar "porrsurf"att er gubbe är stormförtjusta i att höra ett"ah,vilken sko"och frust,vilken snygg tröja"?
Jag struntar fullständigt i vad min make gör på nätet,eftersom han är en vuxen individ.Och jag är inte hans mamma,jag är hans fru!
Givetvis blir sådant som inte är "tillåtet"väldigt spännande!
Inte nog att vi porrsurfar,vi onanerar oxå!Sexar oss på egen hand!
Jag är lika tokig i att porrsurfa som min make.Vi bedömer bröst,vaginor och utseende på kvinnorna och snoppstorlek,fasta stjärtar och snygga muskler på herrarna!
För varför skall jag känna mig hotad av dessa kvinnor?Jag är ju jag!En unik varelse som min make haft/har lyckan att få lägra!
Vi är så åtråvärda som par,att när vi går ut tillsammans,så är vi rena knock-outen på omgivningen!
För vi utstrålar en sådan självklar individualitet,så hälften hade räckt.
Dessutom är min make så förbålt sexig och väldigt självsäker med sin utstrålning!
Att bli ledsen över att era män porrsurfar bottnar i dålig självkänsla/självförtroende. Va glada istället att de inte går och är otrogna med andra kvinnor. Det är såååå vanligt att män kollar in andra via nätet. Varför börjar inte ni också kolla in läckra killar;)!!!
"Bekymra er inte"
Intressant att läsa alla inlägg och se att ganska många av er är toleranta mot era män.
Porrmissbruk är det störst ökande missbruket i vårt samhälle. Det går snabbt att fastna.
Jag har studerat ämnet en hel del eftersom jag själv lever med en porrmissbrukare.
Det har förstört hela vårt gemensamma liv. Lögner, smussel, svek och misstankar har gjort att vi inte kan leva som ärliga hela människor. Våra barn har blivit utsatta. Han porrar medan lillan sover. Stora dottern har tagit honom på bar gärning. Hur kul är det för en tonåring att hitta sin pappa runkande till en porrfilm när man kommer hem från skolan? Lillan kan lika gärna vakna och komma upp och se altsammans hon med. Jag vill inte att han skall vara ensam hemma vilket inskränker mitt liv en hel del.
Ni som är unga och ännu inte bildat familj. Tänk er för. Det är lätt för killarna att säga att dom gör det här av nyfikenhet, förströelse mm. Dock är det väldigt lätt att fastna. Man skall nog vara väldigt stark som tjej för att inte ta skada till slut. Man känner sig inte alltid så kul som småbarnsmamma. Att då ha en man/kille som tillfredställer sig med andra/annat är inte skoj.
Många ggr förstörs också ekonomin. Det är inte allt som är gratis.
(Du Twin, Amelia kan ge dig min mailadress så om du vill kan du skriva till mig)
Jag är en kvinna 50+ som porrsurfar ibland. Tycker det är upphetsande att se män och kvinnor ha det mysigt när jag onanerar.
Lever singelliv sen några år, har haft ett par kortare relationer som mest byggt på bra sex, de senare åren.
När jag porrsurfar tittar jag på parsex, gärna mogna människor, gärna amatörer.
Det har inte ett endaste dugg att göra med att såra någon annan, utan är enbart för min njutnings skull.Hur ofta gör jag det? Ja cirka en gång i veckan.
Ibland kryper skamkänslorna på mig, men försöker hålla dem i från mig. Varför ska jag känna skam?
Vad tycker ni, kvinnor?
Jag har själv levt med en sex o porrmissbrukare.Jag lämnade honom efter 28 år.Jag höll själv på att gå under.Du har så rätt när du skriver om en docka.Dessa män har inga normala känslor.Han har inte sex med dig,utan alltid med någon annan.Så det som händer är att du blir olyckligare,olyckligare.Dessa män respekterar inga kvinnor.Det ända dom känner för är att förnedra,förnedra.Du får nog som jag lämna honom och gå vidare.Porrmissbruk och sexmissbruk är lika svårt att bli av med,som en knarkare att bli av med sitt missbruk.Så,då kanse du för står vad svårt det är.Om han nu söker hjälp.Kommer det att ta flera år innan han är av med det.Kom ihåg ordspråket en alkis är alltid en alkis även om han blir av med sitt beroende.Jag tycker att du ska tänka igenom det här,så kanse valet inte är så svårt.Jag stödjer dig.Jag vet vad du går igenom.Det är ju inte så särkilt trevligt när dom runkar flera gånger om dagen.
Det är väl inget fel att porrsurfa så länge man gör det öppet. Både jag och min man porrsurfar. Min man i något större utsträckning än jag. Men å andra sidan sitter jag något mer framför en porrfilm med någon av mina dildos.
Vi har gärna en porrfilm på samtidigt som vi har sex. Det tycker vi är upphetsande.
Att fantisera om sex gör alla mer eller mindre. Då är det inte fel med lite hjälp på vägen så att säga. Bara för att man tittar på en porrfilm med en massa avancerade ställningar betyder ju inte att man vill göra just dessa i verkliga livet. Likväl kan de vara just upphetsande, de ger lite krydda. Varför ska det vara så fult med sex, porr och dildos? Det tycker inte jag att det är.
Det är verkligen inte ok att ens kille porrsurfar, om min kille hade gjort nåt så korkat bakom min rygg så hade jag slängt ut datorn!!!
Man ska respektera varandra i ett förhållande och inte skylla på att han är ju man och har behov.
Jag kan även garantera att alla män INTE porrsurfar.
När jag köpte påsknummeret av Amelia såg jag inte först att de tog upp porrsurfande män. När jag såg de senare fick jag en klump i magen, visste inte om jag skulle läsa det eller inte. Men jag läste det och det var så skönt att läsa att det finns fler som lider av det. Det är ju inget man diskuterar med sina vänner precis, mycket kan jag säga till mina vänner men inte det. Innan jag o min man flyttade ihop läste han porrtidningar och det visste jag men det störde mig inte då. vi har nu bott ihop i 8 år och för ett par år sedan upptäckte jag att han hade laddat hem porr till vår dator. När jag sa till honom så fixade han så han kunde gå in med ett lösenord, så inte barnen kom åt det och jag försökte acceptera det med det gick inte. Det slutade i ett riktigt praktgräl och han lovade att sluta. I mitten av januari hade han kollat på massa porr igen, jag märte det genom att se vilka sidor som var besökt på internet. Det va inte så att jag letade efter det men jag såg det. Jag sa inget till en början men till slut kunde jag inte va tyst. Bråket va igång igen, o han lovade att sluta men inte. Förra veckan va det dax igen. Jag tycker inte om det, jag har dåligt självförtroende och det blir inte bättre av detta. Jag frågade honom vad som skulle kunna såra honom men fick inget svar. Han ser ju hur sårad jag blir men fortsätter ändå. Han har flickor i tonåren och jag frågade honom vad han skulle tycka om han laddar hem en film en natt och det visar sig att det är någon av dem. Men fick inget svar då heller. Jag läste i Amelias påsknr. också en spalt, Fråga Bengt, där skrev en kvinna om hennes man som hade en väska under sängen och den var full med bilder av nakna kvinnor. Hon undrar om hon överreagerar för hon känner som hon gör och Bengt slutade sitt svar med att han skulle sköta det snyggare om han vill fortsätta kolla. Varför ska hon acceptera det om hon mår dåligt av det??? Sen kan det var ok för andra kvinnor att deras män kollar på porr o andra kvinnor, men jag är inte ok med det, det sårar mig.
Jag var gift i 28 år.År 2006 kom jag på min man med att han porrsurfade.Nu vet jag att han alltid surfade innan det köpte han porrtidningar som han gömde.Den FÖRNEDRING och dom KRÄNKNINGAR jag kände blev bara förmycket.Jag blev fullkomligt vansinnig o rasande.Jag slog honom,slog sönder saker i vårat hem.Jag fick lära mig något nytt om mig själv.Att jag reagerade.Så här efteråt så känns det sköööönt!Jag kunde ju aldrig förstå varför han stod i duschen så länge varje kväll.Men,nu vet jag.Varför han alltid satt vid datorn länge varje kväll.(jag trodde att han jobbade)Gud så naiv o blåögd en kvinna kan vara.Jag älskade min man,fastän vi hade varit tillsammans 28 år.Jag trodde att vi skulle dela resten av våra liv tillsammans.Så,uppvaknadet var fruktansvärt.Jag lämnade honom 2007.skild sen 2008.Nu känns det fruktansvärt tomt,ensamt,övergiven.Mitt hjärta blöder!
Nej alla män porrsurfar inte. Det behövs inte i ett normalt förhållande enligt mig. Det är sjukt och äckligt.
Jag kan tycka att det är sunt och livsbejakande att titta på porr. Både män och kvinnor tror jag njuter av det.Man ska nog ge varandra frihet i den frågan och låta dem titta på porr om de vill det. Hallå!! det handlar om att titta, man kan väl inte bestämma över en annan , vem det än må va, vad den ska titta på. Typ, du får inte titta åt höger, för då blir jag störd. Ett förhållande kan inte hålla i längden om regler av den typen finns.
Försök att se det positiva istället och hoppas att det kan leda till variation i sexlivet.Tänk också på att sex är en lek där man gör det skönt för varandra, och att det inte alltid en akt man gör, för att visa att man älskar varandra.Man använder sig av varandra för att få en orgasm, en ganska självisk handling. Och det tycker jag är helt okej. Man ska inte må dåligt över det.
Min sambo tittar på porr. Han är öppen med det och introducerade det på ett snyggt sätt för mig, föreslog att vi skulle titta tillsammans och så. Jag är en ganska pryd person och tyckte det verkade väldigt genant och obehagligt, men jag gav det en chans mest för hans skull. Det visade sig inte vara så illa som jag trott. Självklart finns det mycket kvinnoföredring och skit inom branschen, men det var också fördomar från min sida. Det finns faktiskt erotiska filmer som inte är så grova och frånstötande, utan tvärtom kan vara tändande och inspirerande. Jag är inte såld på porr, och inte på långa vägar lika intresserad som han är, men jag tycker det är okej. Jag vet att han älskar mig ohc vi har ett bra sexliv, så varför ska jag klaga. Det är heller inget han hemlighåller och jag får ju som sagt vara med om jag vill :-)
Jag accepterar den sidan hos honom och skulle aldrig kunna lämna honom för detta så länge han fortfarande är varm ohc kärleksfull mot mig.
Med åren kommer du inte att stå ut.Du kan skydda honom.Men,det kommer inte att bli bättre.Hur länge har ni varit ihop?Han är redan porrmissbrukare.Du lurar bara dig själv.
Bara för att man tycker om att porrsurfa emellanåt betyder inte det att man är missbrukare. Jag är helt övertygad att han skulle låta bli om jag bad honom, men jag ser inget problem i det hela. Det handlar om oskyldiga fantasier. Man kan inte äga den människa man är tillsammans med eller styra dennes tankar och vilja. Jag kan också tycka det är tändande att se en porrfilm ibland, så varför skulle jag neka honom det? Jag vet att han älskar mig och tycker jag är världens vackraste, så jag känner varken svartsjuka eller ilska över detta.
Det är upp till var och en hur man ser på porr, men för mig har det faktiskt hjälpt mig komma över min blyghet då det gäller sex och gett vårt sexliv inspiration och krydda.
Jag kan inte förstå varför man behöver porr i ett förhållande.Man ska tända på varandra.Inte ha behov av att titta på porr för att tända.Det verkar som om han har ett behov av att titta på porr,det är inte bra.Porr går före KÄRLEKEN,DÅ ÄR DET INTE MYCKET AV KÄRLEK.Förr eller senare kommer du inte att stå ut.Jag har sett mycket av sådan här skit som porr.Mer lär det bli.Om man ska gå till sig själv o många andra så är det faktiskt så att PORR FÖRSTÖR.Jag har många års erfarenhet om det här.Tänk dig för.
hej
vad det tröstar ett ledsamt hjärta att se att man inte är ensam med funderingarna. Kom på min man för ett tag sedan och jag kände mig fruktansvärt kränkt. Även arg för våra barn använder datorn och tänk om de kommit till sajten han varit på. Arg över detta smusslande och precis som någon annan skrev, jag trodde han jobbade!
Han vet hur förnedrande det var för mig och han skämdes nog en del. Däremot tror jag inte han slutat men sköter det nog mycket mer diskret.
tänk så olika vi funkar!
Hej!
Jag vill bara upplysa att det är ingenting som man ska acceptera eller förminska på något sätt, eftersom man blir medberonde i det hela och kan skada allvarligt den som gör det mfl. berörda, på många sätt.
Rekomenderar alla att gå in på dysberoende.se och öka sin kunskap om olika typer av sexberoende, man som kvinna mm.... Det är som att leva med vilken missbrukare som helst.....
Hej!
Jag vill bara upplysa att det är ingenting som man ska acceptera eller förminska på något sätt, eftersom man blir medberonde i det hela och kan skada allvarligt den som gör det mfl. berörda, på många sätt.
Rekomenderar alla att gå in på dysberoende.se och öka sin kunskap om olika typer av sexberoende, man som kvinna mm.... Det är som att leva med vilken missbrukare som helst.....
Det här handlar inte om partnern eller barnen till dem berörda, men den berör och förstör. Det ska man se allvarligt på.
Alla dem människor som skriver här och försöker förminska den personen som har blivit berörd,utsatt av sin man, är respektlös och påvisar dåliga kunskaper....
Ökad självinsikt har alla dessa kvinnor o män som tar upp det och ser allvaret i detta forum....
Eftersom det är vilket missbruk som helst. Kanske 1% som kan bli frisk och inte få återfall.....
Acceptera inte detta, gör er fri innan självkänslan förminskas i det hela..
Att ha självrespekt är viktigt för människans lycka i livet...
Ett beroende börjar med lite och lite vill ha mer..
Det bli som vilken drog som helst och löngnerna blir till verklighet, det blir svårt att genomskåda för partnen....Steg 1 kan bli. porrtidning, på nätet porrbilder, cybersex mm. otrohet om inte innan t o m. Onnani på arbetstid framför pc, smsande med en motpartner/kanske napp,
Övertid på jobbet, resor på/med jobbet, krogen, puben, arbets kollegan mm. är tillfällen..
Dessa personer lever inte i nuet med sin kvinna/man, som gör det, viket gör att det handlar inte om kärlek längre utan om ett beroende för sex.... Självförnekelsen, manipulationen,lögnerna blir ett faktum...
Jag vet inte var du har fått det ifrån att en sexmissbrukare inte kan älska? Inte från Dysberoendekliniken i alla fall skulle jag tro.
Sexmissbruk är ett missbruk som alla andra; mat, spel, alkohol, andra droger.
Det fungerar ungefär på samma sätt, du måste ha din "fix" för att kunna må bra.
Problemet med just sexmissbruket, jmf gärna med mat, är att det blir så oerhört personligt för oss anhöriga. Av förklarliga skäl, då sex hos oss "friskare" är något man delar med en partner som man har en gemensam överenskommelse om hur det ska se ut. En aktiv sexmissbrukare kan inte hålla en sådan överenskommelse,precis som matmissbrukaren inte kan bestämma sig för att sluta. Alla missbruk kräver behandling.
Men det innebär inte att en sexmissbrukare inte kan ha en "vanlig" varm och nära relation till sin respektive, sina barn och sin omgivning. De missbrukare jag träffar är kärleksfulla män/kvinor som lider oerhört av sitt missbruk. De lider av vad de har utsatt sina nära och kära för, och de bävar för att inte kunna hålla sig nyktra.
De är vanliga människor med samma värde som du och jag, men de har troligtivs haft ett tuffare utgångsläge.
Och en av grundstenarna i Dysberoendekliniken arbete är att ha ett "icke-dömande" förhållningssätt till de som söker sig dit och ber om hjälp, och det är precis så de arbetar. Med värdighet och respekt för missbrukare och anhöriga.
Jag har läst alla inlägg om porr.Jag ser till min fasa att porrmissbruket är så stort.Att vi kvinnor inte accepterar det här.DET SKA MAN INTE.Dom här männen är sjuka.Porrmissbruk är det samma som när man tar knark,alkohol.Det stimulerar hjärnan,man får kickar av det.Dom här männen behöver hjälp.Många kanske det går att rädda.Men,många går det inte med.Dom har också som barn farit illa.Det största felet är att dom inte har blivit sedda o bekräftade.Varken av mor eller far.
Min man gick inte att rädda.Så jag blev till slut tvungen att lämna honom efter många års äktenskap.
... Tror faktiskt vi " kvinnor " porrsurfar " lika mycket
men vi döljer det kanske .. vi säger inget .. men hellre enn porr surfande man änn en som e otrogen med kvinnor .. du vet ju att han sitter vid datan .. han njuter säkert av synen .. vist vi kvinnor njuter av synen av männ ?? Rätta mig om ja har fel ? men männ kommer alltid att surfa ellerha bilder av nakna kvinnor .. de e deras syn .. va glad att han älskar dej !!
Hur kan du prata om otrohet?Otrohet är när man börjar intressera sig för andra kvinnor och män.Många tror liksom du att otrohet är när man har sex med en annan man eller kvinna DET ÄR FEL!!!!
Det finns snart inte ett förhållande där det inte finns otrohet.Allt är så lätt att få tag i på internet.
Jag har många års erfarenhet utav detta.
Hej på er alla!
Blir så trött på denna ständiga diskussion om män och porrsurfande.
Känns det inte okej för dig att din man sitter där och tittar och tänder på andra nakna eller lättklädda kvinnor med syftet att just bli tänd så säg ifrån! Det har jag gjort och det ångrar jag inte. Min sambo förstod mig efter några heta diskussioner.
Jag förstår att alla har rätt till ett privatliv för sig själv, men måste verkligen andra nakna kvinnor eller porr ingå i det?
Blir du sårad så säg vad du känner och tycker. Man ska inte behöv gå omkring och må dåligt över sådant här!
Och det är absolut INTE sant att alla män tittar på porr.
/Sandra
Du ska vara lycklig som får dina känslor besvarade!
Men,det finns män som inte bryr sig vad partnern säger.Jag var utsatt för just det,han brydde sig inte.Min man var en riktig porrmissbrukare.
Så,idag är jag singel.Jag sa ifrån o lämnade honom.
Tog ut skilsmässan.Gud! va det känns BRA.
Det är vitt känt att män tänder visuellt och kvinnor tänder mer på ord/känsloyttringar. Därför tycker inte jag det är konstigt att män onanerar framför datorn med hjälp av bilder. Däremot tycker jag inte att det ska vara vare sig hemligt eller helt öppet. Jag vill inte få en lögn "jag gör inte det" och sen ändå veta, och inte heller vill jag höra "nu ska jag sitta framför datorn och titta på porr ..." Det min man gör när han är ensam tycker jag ska få vara hans ensak. Det skulle vara mycket värre om han lekte ut sin sexualitet med andra kvinnor, tycker jag. Jag tror också att det är farligt att jämföra onanivanor med drogmissbruk - statistiken säger ju att män onanerar med väldigt hög frekvens, och varför skulle denna självnjutning tas bort från dem för att de börjar ha sex med kvinnor? Om man förbjuder män eller kvinnor saker som onani i ett förhållande tror jag att man missat hela poängen, man är och förblir två individer, hur länge man än lever tillsammans!
Skulle ni tycka att det var ok att er man bevittnade människor som har sex live också, och satt och onanerade till det? Tycker ni att det är ok att era män går på strippklubb? Eller kollar på barnporr för den delen - det handlar ju bara om att titta.
Ni som tycker att porr är ok och stödjer porrindustrin - fråga er själva om ni skulle vilja att era barn arbetade som "porrskådisar". Om svaret är nej, ge då fan i att konsumera det. Trots allt är det en sorts prostitution, människohandel alltså, och det är en jävla industri ni stödjer.
Antingen är jag otroligt naiv eller också väldigt otursdrabbad eller något annat.... Min man som jag har haft det bra med i många år har ändrat sig till det o-igenkännliga. Det senaste halvåret har han fått en utmattningsdepression, varit otrogen och nu har han börjat porrsurfa. Vad är detta? Nu kommer alla skriva, GÅ,GÅ GÅ. Men jag vill ju inte gå?! Jag bara undrar om jag någonsin kommer få tillbaka min man i något liknande skicka som han var innan det slog runt helt i huvudet på honom? Vad ska jag göra? (Vi går hos terapeut, men har lämnat första försöket bakom oss och just börjat med en ny).
Seriöst, jag måste få säga det här nu.
Jag ogillar starkt när min pojkvän döljer det han vart inne på genom att ta bort hela dagens historik. Jag blir galen. Jag skrev i en annan tråd att detta har gjort att min tillit för honom förminskat. Jag känner inte samma säkra känsla när han är ensam hemma. Om det så handlar om 2 timmar eller en helg.
Svaren jag är så grymt trött på att läsa är;
1) Men vadå, han är ju inte otrogen?
2) Men vadå, kollar du inte in snygga killar på stan?
3) Äsch, orka bry sig?
4) Men sånt gör ju alla män.
För det första. Jo, han är inte "trogen" mot mig, det kan man inte säga. Men självklart är han inte otrogen - som i att vara med en annan kvinna. Han "bedrar" mig och nekar till att han tittat på porr och döljer det.
För det andra. Såklart, om man ser en snygg kille på stan är det ju inte så att man INTE vänder sig om ibland. Jag kan tänka "oj, vilken kille. Shit!". Detta har inget med det sexuella att göra. Jag vet att min pojkvän kan göra likadant. Jag märker det utan att han säger ett ord. Inga problem där, över huvudtaget.
För det tredje, Ja jag bryr mig, annars hade jag inte tagit upp problemet som är ganska stort för mig.
För det fjärde så, visst. Män som är själva som har ett behov av sexuell stimulans är det klart att dom runkar, och såklart ofta tittar på porrfilmer. Jag har inga problem med att min pojkvän gjorde sånt innan vi träffades.
Men, nu är han med mig. Jag ogillar när han tittar på andra. Oftast är det ju såklart två tjejer med varandra och det är ju klart att han attraheras av dom. Han gör det bakom min rygg och försöker dölja så gott det går. Han vet inte om att jag vet. Han vet inte att jag ibland (bara för att testa honom) kollar hans historik.
Jag anser att det är fult att göra så.
Sitter han och runkar till två tjejer på film kan kan ju lika gärna sitta med två tjejer framför sig i samma rum, eller hur? För det är ju PRECIS samma sak. Se - men inte röra.
Det handlar inte om otrohet. Det kan jag inte säga, men fortfarande en ful sak att dölja.
Det är ju egentligen ingen skillnad på dessa två saker, eller hur? Tycker ni det, tänk om i så fall.
Tänk om jag hade hittat en film på en kille med värsta monsterkuk och njutit av den. Eller om jag fantiserat ihop något när jag och killen har sex och önskat att han hade mycket större kuk eller större muskler osv. För man har ju hört att många killar vill att tjejen ska ha större bröst osv.
Jag undrar; Om killen hade fått sätta sig in i tjejernas situtuation i samma mängd och samma utsträckning så hade säkerligen dom blivit osäktra. Speciellt om vi hade försökt dölja det.
Självklart är allt otrohet för mig, av allt det som jag har skrivit, men alla är vi olika att definera vad gränsen går för otrohet......
Det märkerman när inte vi känslan inte finns med i bilden o när man inte känner sig förenade med varandra o det är bara den andra som vill att det ska fungera o den andra flyr,förnekar o man undrar vart kärleken,kyssarna tog vägen. Det gör ont ska gudarna veta..
Men med ökad kunskap o vishet ,förståelse om den andra vill förändra o är stark nog för att göra det, kan det gå... Själv så har jag inte sett den viljan till förändringen hos mitt ex... Han hade igen tillit, ärlighet, lojalitet, respekt, förstålse, skuld eller skamkänsla o det hjälpte inte heller när jag kom på honom, han ljög fast det var svart på vitt.. Om han hade tagit sitt eget ansvar o inte förnekat till hjälp, då kanske hade jag kunnat stått vid hans sida. I den situation som jag befann mig i då för några år sedan,då orkade jag inte mer med diskutioner o ingen förståelse el. framsteg från hans sida. Efter många år som gift med vetskap om att jag kände att någonting var fel( jag hade brist på sex) så lyckades han dölja det för mig men inte min själ,den gav mig svaren o det var innan jag ens visste att det hade ett namn som sexmissbruk o internet fanns inte heller i början det kom senare på 90-talet o det gjorde inte saken lättare med alla porrsajter mm. Kan bara säga att han hade problem redan från början utan att jag visste om det. Han hade aldrig berättat det självmant om inte jag hade frågat men nekade när jag kom på honom. Han vet att jag vet att han är en sexmissbrukare, det har jag berättat för honom. Han säger att han har slutat med det för ett par veckor sedan o han har inga som helst problem med att sluta och utan att få hjälp, säger han. Jag önskar för hans skull att det är sant.
Förövrigt så är han en bra vän till mig idag och en bra pappa till våra barn...
Du vet inte vad du skriver!Så fort en man som är gift eller sambo får intresse för andra kvinnor så är det otrohet.Jag tycker att du med många kvinnor är korkade.Hur kan du o andra kvinnor tillåta att bli kränkta o förnedrade.du skriver att kvinnor som blir ledsna har dålig självkänsla.jag tycker att DU har det som tillåter att din sambo gör så här mot dig.det kommer en dag när du själv blir ledsen.För din sambo är ju redan porrmissbrukare.det kommer att bli värre,värre.Tillslut kommer du inte att vara kvar i det här förhållandet.Eller också är du det!Eftersom du låter honom kränka dig så!
Jag tror inte att man kan förändra män i grund och botten. Deras drifter är så bara...kollar en extra gång på en snygg tjej som går förbi, fastän man är med. Hur jävligt det än känns, så låtsas jag inte se. Även om jag skulle påpeka det, så känner han säkert skuld där och då, men man kan ju inte vara med jämt.
Män ska INTE ACCEPTERA att kvinnor ska förnedra dem med att använda sexleksaker. Duder inte mannen som han är? Dom är redan leksaksmissbrukare och så ser staten till att det sälgs på apoteket.
Allt som sägs om porr kan också sägas om sexleksaker! Tänk på det!
Du med alla andra tycks inte förstå att det handlar om ett missbruk.Du kan jämnföra det här med spelmissbruk,alkoholmissbruk,Knarkmissbruk.Gå in på SLAA,deras hemsida så får ni se vad många kvinnor som är utsatta.
Det verkar som om detta missbruk blir värre o värre.Tillgången på internet gör att det blir lättare för männen att få tag på all denna SKIT.
Jag vet hur detta känns!Att bli så krängt o förnedrad.Jag lämnade min man tillslut.Vad då män är män.Vi kvinnor ska inte acceptera det här.Vi ska inte låta männen få töja på gränserna.Ni tyck inte förstå att när man lever med en sådan man,så är man MEDMISSBRUKARE.Det är vi kvinnor som mår mest dåligt.Jag vet också att 95% av alla kvinnor lämnar dessa män.Vi ska inte Acceptera någonting.
Upptäckte härom kvällen att min sambo hade porrsurfat. Jag hade bara läst artiklar och insändare om det tidigare och jag tyckte att kvinnorna reagerade och många var så arga. Kan väl inte vara så farligt och hemskt tänkte jag, men det är det, lovar jag. Naturligtvis så reagerar alla olika, men jag har tydligen ett ganska hög moral i den här frågan.
Jag lever i en relation där vi har det bra, vi pratar och diskuterar allt dessutom uppler jag att vi har ett väldiggt bra sexliv. Men på grund av detta känner jag mig väldigt kränkt och okvinnlig, jag är förbannad och ledsen.
Det är så lätt att säga att man har dåligt självförtroende, att man jämför,man är svartsjuk, man tar över deras fantasier mm. Det är liksom inte det som är problemet med att han porrsurfar. En del kan tillomed vara "fula" helt vanliga kvinnor i alla åldrar. Detta är inte ok för mig och jag har mått dåligt länge nu över detta. Han säger att det aldrig mer kommer att hända. Visst tänker jag, tror inte på det. ja, jag är nog svartsjuk för jag vill att min man ska vara nöjd med mig och det vi har. Men detta går inte göra ogjort och jag kväver nu vårt förhållande för jag är så jävla arg. Hade nog varit bäst om han hittar en som har samma hobby.
Det handlar inte om dig.Det handlar om hans egen ångest.Det spelar ingen roll om dom är snygga eller fula.Det handlar om ett missbruk,som är lika att jämnföra med att vara alkis,narkoman.spelmissbrukare.alla dessa män får kickar av det här,blir jätte kåta.men, det slutar alltid med att dom mår ännu sämre.Så,det är mycket du kan göra åt den här saken själv.Han måste erkänna att han har problem,söka hjälp.Det är väldigt svårt att behandla det här.
Jag har stor erfarenhet långvarit förhålland.men,det slutade att jag lämnade honom.
Jag önskar dig lycka till!
Det finns bara ett ord till dig MEDMISSBRUKARE!
Lycka till!(för det behöver du)
Har läst den här tråden nu och ni kvinnor som skriver här ni överdriver ju nåt så fruktansvärt att man blir mörkrädd.... hur skadar det nån om man kollar lite porr och onanerar lite.... ni säger ju i princip att det är fel att onanera,, att man inte skulle få det i ett förhållande.... jag blir mörkrädd,,,, det har ju inget med kärlek att göra det är ju bara skönt... ingen big deal. Det är samma med tillfälliga sexuella förbindelser. Vi människor är sexuella varelser, det är vår absolut starkaste drift. Starkare än självbevarelsedriften. Vad vill tex. den stora majoriteten av människor göra om de får reda på att jorden är påväg att gå under..??? Jo leva ut sina sexuella lustar.... det är inte skadligt att leva ut sin sexuella lust... vad som däremot är MYCKET farligt är att försöka kontrollera eller trycka ner sin egen eller andras sexuella lust......... Då blir människor sjuka. Titta bara på katolska präster till exempel. Det är det som skadar människor. NEJ fram för ett samhälle där sexualitet är mer accepterat. Detta betyder INTE att jag är för otrohet men att få bestämma över sin egen lust är ett stort och VIKTIGT JA TILL!!!
Hur får det dig att må? Om han hade någon annan obehaglig vana, som att fisa högt och ofta, skulle du inte önska att han lät bli? Eller om han tyckte om att kalla dig mamma när ni hade sex? Ska det inte vara ok att tycka att porrsurf inte är ok?
Det finns de som tycker det är ok, personligen tycker jag att det är avtändande för mig att min kille tänder på andra, därmed förstör hans dåliga vana för mig och jag skulle kräva att han slutade av hänsyn till mig.
Dessutom, han lagrar ju en massa andra kvinnor i huvudet och formar sin bild av vad som är upphetsande. Känns det inte fel att han tänder på elita eller tiffany när det är dig han har?
Ok för singlar eller om båda gillar det, men respektlöst och kränkande annars.
Gå in på en sida som heter www.slaa.se
Där kommer ni att få veta mer om era porr o sexmissbrukande män.
Tycker att man ska respektera varandra!Tycker båda att det är ok så, ok, men många specielt tjejer tycker inte det är ok. Klart att man inte kan förbjuda männen att tilla och onanera "lite". Om man som tjej satt o onanerade åt stora mans lemmar, perfekta kill kroppar med muskler som dessutom var supersnygga,(som inte stoppade in den i en kvinnas "alla"hål) skulle nog inte alla pojkvänner vara glada, eller kanske..Tänk bara.. efter tillfreds ställelsen kanske hon inte är så sugen, han lägger sig tidigare hon sitter vid datorn.... Ja man kan inta alltid skylla på att män har sååån sexlust..Det hanndlar om respekt!! Dessutom är det MÅNGA(speciellt yngre) som tror man ska ställa upp på vissa saker,bete sig på ett speciellt sätt...Tycker det kan vara nog nu med vårat sex fixerade samhälle. Nu måste man lära våra unga vad ok sex är!!Att man ska vara rädd om sig! Att nej är nej. Skydda sig. Övergreppen ökar, våldtäkter ökar könssjukdommar ökar helt otroligt!! Man börjar även testa sig mer för hiv..Kan inte sex vara något fint? Det vi kan titta på kan även våra barn se,tyvärr.Hur många barn kan inte kolla vad vi kollat på?? Kan/vill man stå för det?? Vissa kanske..Men inte jag
Tror nog inte många kvinnor som använder sexleksaker gör det om deras män blir "ledsna"och känner sig kränkta.Men att långt innan leksakerna började säljas för kvinnors skull... fanns dom i porrfilmer gjorda för män! Enbart för mäns njutning!tänk på det du!!
Till alla tjejer som mår dåligt av att partnern porr-surfar. Det finns en länk här på Damrummet som handlar om cfnm (clothed females naked men). Kolla in den! Och kolla hans min när han hittar att du varit inne på dom sidorna....
Vem är det som är sjuk??? JO!DU
Att porrsurfa då och då är inte ett missbruk. Då sklle alla som dricker att glas vin då och då vara alkoholister.
Bara för att en man tänder på bilder eller filmer med nakna kvinnor betyder inte att han inte tänder på sin partner. det kan tvärtom funka som en extra krydda.
Jag och min man porrsurfar ocg tittar på porfilm tillsammans. Det som är så upphetsande med det är att man då företsälelr sig att vi gör de saker vi ser. När vi sen gör det så är man extra kåt.
Jag tycker synd om alla som inte kan njuta av sex och se det på ett avslappnat sätt. Jag är inegn som förespråkar fria förhållanden och partenrbyte. Sex för mig ska ske med den jag älskar men då ska det inte vara en massa tabu och trångsynthet.
Hur kan ni påstå att sexleksaker skapades av män och är till för deras skull? Hallå, de flesta saker nu förtiden görs för kvinnor och även av kvinnor.
All denna jakt på jämställdhet förstör kvinnors förmåga att njuta av sex. Det finns inget förnedrande med sex eller med vanliga porrfilmer. Egentligen borde det väl anses vara mer förnedrande för männen, det är ju de som måste få stånd som ska hålla hur länge som helst och sen ska de spruta på beställning och helst mängder.
Om man bjuder till i sexlivet så finns det inget behov för den andra partnern att kolla på sex själv. Delad glädje är dubbel glädje:))
...inte min man till exempel. Det händer där i mot att vi surfar tillsammans eller att jag gör det själv.
dig, lilla Twin!!!!!!!!!!!!!!!!!! Du har råkat ut för det värsta man kan tänka sig, värre än krig, misshandel, cancer, sjukdomar och död. Tycker synd om en sk vuxen person som du (för det är du väl? Eller är du kanske under 14?). Det är klart han har behov av detta eftersom du troligen är värdelös, eftersom du inte är med i porren han kollar på. Va?????!! Hoppas du har växt ur din ego-bubbla snart.
Min man/ex nu, var ett stort ego han saknade tillit, lojalitet,respektlöshet,empati det var bara han som var viktig och han hade inga skuldkänslor för vad han gjorde. Hur mycket jag än sa att jag inte accepterade ....Lögnerna fick han äta upp själv..Värderingarna var olika...Kärlek i det här kan jag inte se men älska med sig själv,ja det kunde han...
För mig är det precis samma sak. Att sitta och titta på prostituerade (för det är tyvärr vad porr"stjärnorna" är; sex för pengar) ligger snubblande nära att själv gå till en prostituerad.
Att kvinnor idag, 2009, accepterar, trots att de avskyr det, är för mig liktydigt med det kvinnor som för 100 år sedan accepterade att deras män gick till prosituerade. Med exakt samma motivering: män är sådana. Vi kan inte göra något åt det.
Man måste absolut inte acceptera att ens man är otrogen, går till prostituerade, tittar på porr eller super sig full.
Kvinnor accepterar för mycket.
Jag är så trött på detta * män är män*. Vi är alla utrustade med så kallade hjärnor och alla har ansvaret att göra dagliga akiva val. Jag kom på min sambo med att kolla porr bakom min rygg, vilket gjorde mig rasande, då han förnekat att han ens var intresserad av porr. Ok, är han öppen och ärlig med det är ju det bra, MEN om inte ens sambo accepterar det, quit eller move on. Det handlar om ren och skär respekt gentemot varandra. Jag frågade min sambo om det skulle vara ok att jag satt och kollade på nakna vältränade killar? svaret blev...nää. Trodde jag skulle skratta ihjäl mig! Så varför ska vi ta deras skit för att de inte kan ha sex med sin partner utan behöva gå på porrsidor? Nä tack, lika ska va lika, så som jag blir behandlad, behandlar jag också min partner! Sen kan man ju alltid fråga dessa män om det skulle vara ok att andra män satt och spanade in deras dotter? Då skulle det nog bli annat ljud i skällan.
i denna tråd och fråga hur de har det med den saken?
Och porrsurfar aldrig kvinnor? Tittar vi på på mode och recept?
Så länge brudarna stannar inne i datorn, är det väl inte hela världen!
Jag tror inte min man porrsurfar, han har gjort det innan vi gifte oss. Han tycker också det inte är fel att gå i bikini på stranden. Jag vill inte vistass på allmänna stränder, typ visa upp mig eller bli påtittad. Jag trodde han kommit ur sitt intresse till andra kvinnor. Jag blev i grunden krossad som mor vän och kvinna när jag fick reda på att han tycker andra kvinnor är sexiga. Det är sant. Jag trodde inte man var intresserad eller dragen till andras utseende när man valt sin livspartner. Sist igår hade han en lättklädd kvinna lutad över sig, hälften av brösten i hans öra Hhon kom bakifrån och klistrade sig fast, han gjorde ingen ansats att stiga upp från stolen han satt på och gå bort. Jag blev väldigt sårad av det härNä, jag klär mig inte sexigt, att försöka fånga andra mäns intresse tycker jag är fult. Om kvinnor visar upp sig får väl män titta, tycker jag också är fel. Move on säger någon, men till vad? Sen en halv månad tillbaka har jag börjat tro alla alla män är svin.
Vi kvinnor har rätt att tycka att det inte är acceptabelt att våra män kollar på porr! Varför ska vi ens tillåta det när vi inte vill det och de flesta av oss känner oss otillräckliga när vi fått reda på att dem har kollat på det? Det finns ingen anledning till att acceptera, vi har rätt att säga att vi inte vill ha ett förhållande där han kollar på porr. Även om det inte handlar om känslor till andra kvinnor så TÄNDER han på andra kvinnor.
Visa att du blir sårad, då får han dåligt samvete. Säg att du känner dig otillräcklig när han sitter och kollar på andra nakna kvinnor och att det är hemskt att han gör det.
Jag tycker i alla fall att vi kvinnor borde tänka till lite och inte acceptera sånt om vi inte vill, det finns ingen anledning att dem ska kolla på porr när de redan har en tjej han älskar.
ALLA mäna tittar på porr, de som säger annat LJUGER eller har någon avvikande störning som gör dem olika 99% av männen. Om Du skulle komma på Din man med att porrsurfa i smyg, skulle Du kasta ut honom? Kasta ut honom på en gång om Du verkligen känner så för han porrsurfar, kanske inte mycket eller ofta (subjectiva begrepp, varje dag tycker jag är ofta) men det händer och om Du inget vet så gör han detbakom Din rygg.
Kvinnoförnedring, ja det förekommer säkert. Jag har ingen uppfattning om hur många av tjejerna (eller killarna för den delen heller) som ger sig in i porrbranchan mot sin vilja. De flesta kommer säkert ångra sig någon gång i livet, kanske när killen i kassan känner igen henne tio år senare och sitter och flinar. Men om porr går så fullständigt mot allt vad Du står för, så skall Du utöva Din makt som konsument och helt enkelt inte konsumera.
Om Du tycker att 5-åringar i Bangladesh förtyjänar en bardom, skolgång och att hela landet behöver komma ur den nedåtgående spiralen som bristande skolgång och barnarbete skapar tycker jag att Du skall utöva Din makt som konsument även här, och sluta köpa kläder från H&M som ideligen hamnar i pressens sökarljus på grund av barnarbete. Älskar Du inte Din barn? Är Din materiella fåfänga viktigare än ett barns framtid?
och jag porrsurfar ibland. Jag o mitt ex såg lbland porrfilm tillsammans, vi gick på erotiskt museum tillsammans, jag tyckte inte det va nåt fel med det. Erotik är nåt vackert, porr är nåt mer hårt (normal porr ingen grotesk sjuk porr alltså). Bara va jag tycker. Detta handlade ju inte om att han älskade mig mindre.
Detta med agerandet från en del kivnnor i denna sträng för mig att fundera. En slängde ut sin man för att han porrsurfade. Andra äcklas över det och har värsta moralpaniken. Det ni måste inse är att det finns olika sexualliteter. En sexuallitet tillsammans med sin sambo/fru/kvinna sen finns det en sexuallitet som är ganska frikopplat från denna, den egna sexuaalliteten som består av fantasier och egensex. Sexuella fantasier är knappast bara något som män har. Och onani i förhållande har även kvinnor. Sen kan det finnas olikheter i hur mycket sex man vill ha i förhållanden. Vissa män även kvinnor vill ha betydligt mer sex än var deras sambo/fru/kvinna vill. Var är mer naturligt då än onani. Eller skulle ni föredra att partnern är otrogen ?
Sen är det på följande sätt att män triggas mycket lättare av det visuella. Så inte konstigt att de då väljer att just se på nakna kvinnor/porr. Acceptera detta och var nöjd över att ni har en sexuell man som vill bli upphetsat både med dig och med sig själv. Sen har det gått inflation i denna angående sexmissbruk. Bara för att eran man porrsurfar som betyder det inte att han är en missbrukare
Tror mycket av detta handlar om kvinnors känsla av otillräcklighet. Ni tror er inte duga för eran man. Troligen duger ni mycket väl då eran man är kvar i förhållandet.
Män avsöjas direkt om de inte är tända. De har ett mycket större prestationskrav på sig vid sex. Om vi inte vill kan vi fejka orgasm, använda lite glidmedel och få ut något av närheten, av värmen, av lyckan av att ha en kropp jämte sig.
Min man porrsurfar, när jag fann ut detta blev jag lite upprörd. I efterhan har han berättat att han var tvungen under den period när barnan var små och mitt intresse för sex var mycket begränsat. Han har fortsatt, men nu tror jag det är för att han behöver fantasier eftersom vi levt ihop så länge. Unnar honom detta, är glad att han använder sig av porr istället för andra kvinnor.
Om män är i ett förhållande är det absolut inte okej att konsumera porr, enligt mig. Porr överhuvudtaget är äckligt. Jag förstår att man kan bli upphetsad, men tänk på att det är riktiga människor man kollar på som man inte ens känner. Utseendefixering, som bara den.
Min pojkvän och jag har varit tillsammans i snart ett och ett halvt år. Jag visste om redan från början att han kollade på porr, men för några månader sedan sa jag ifrån. Berättade hur sårad jag blev av hans beteende och tänkte att 'runkar han till andras kroppar så är det fan inte mig han vill ha'. Och han förstod, började till och med gråta och slutade direkt.
Jag tror att redan när man är barn blir vi lärda att killar ska kolla på porr och att de ska tycka att smala tjejer med stora bröst är sexigt. Då är det inte så konstigt att väldigt många män gör just det-njuter av att kolla på porr. Vi människor är så himla lättpåverkade, särskillt under vår barndom. Tack vare att samhället lär ut det här om utseendefixering, sex, porr m.m. så är det inte så konstigt att vi människor beteer oss som vi gör
Hur sexigt är det EGENTLIGEN med silikon, smink, brun utan sol och hårförlängning? Allt är ju bara fejk. Vem som helst kan ju se ut som tjejerna i porrfilmerna så vad är det för speciellt med att se ut så? Finns ju redan hur mång asom helst som gör det..
Sen en annan sak. Hur kan vi kvinnor klara oss så utmärkt utan porr när män inte kan det? Svaret är att män kan det, bara att de har fått det inlärt att de måste kolla på porr, att ALLA män gör det. Bullshit. Har man en flickvän så har man ju kärlek, och sex o kärlek har med varandra o göra. Då behöver man fan inte något annat att kolla på.
Om alla män gör det vet jag inte. Jag gör det. Varför frågar ni er kanske?
Det är ungefär som att läsa expressen, aftonbladet, hänt i veckan or whatever.... Man förstår att man inte ska det på allvar, men det är ändå lite spännande.
Det är också ungfär som att lägga patiens på datorn.
En stunds hjärnsläpp, samtidigt med lite koncentration och tidsfördriv.
Visst vet man att det är det helt meningslöst, och att finns bättre saker att ägna sin tid åt.
Just nu läser jag ENERGITJUVAR (I familjen, i relationen och på jobbet)av Ingalill Roos på FORUM
Tänkvärd bok med tanke på hur många inlägg det finns under Relationer & Sex i Damrummet.
När jag inte porrsurfar, lägger patiens eller läser Expressen tittar jag kanske på nåt skitprogram i TV4.
Anledningen till att jag döljer mitt porrsurfande är den allmänna attityden. Det är svårt att finna sanningen om det första man gör är att fördöma den.
Att se Laila Bagge visa rumpan i Lets dance i TV4 är liksom lite mer rumsrent. Det behöver man inte hymla om, inte heller att man läser Aftonbladet.
För att bli allvarlig. Vad tror ni han ser hos porrtjejerna, som han saknar hos er. Om han nu saknar något sexuellt hos er.
Kan det finnas nån annan orsak till att han vill ha ett eget litet krypin där han kan va för sig själv en stund....
Det lättaste är att instämma i den allmänna attityden.
Think outside The Box
Jag anser att vi alla har fantasier, vissa killar använder sin fantasi i porr, men ge killen frihet. Vill han porrsurfa så låt honom göra det, så länge han inte är otrogen så är det okej. Jag är en tjej som porrsurfar, medan min kille avskyr det så det jag menar är att "det är inte alla killar som porrsurfar". Min kille vet om att jag gillar att se på porr, men dock min intresse för porr börjat minska...jag börjar ha allt mindre intresse av att passera min tid åt att se på porr, så det är väl antagligen från period till period, men mitt råd till dig är: låt killen porsurfa, det är okej så länge han inte är otrogen!!!
Misstänkte att min sambo kollat porr på nätet, chattat mm.
Har frågat honom om det är så, men får alltid nekande svar. Har hittat bevis på att han verkligen gör det. Om han varit öppen och ärlig hade jag kunnat acceptera detta om vi gjort det tillsammans.
Men som det är nu så är mitt självförtroende i botten, jag känner mig arg,ledsen, kränkt, otillräcklig...
Han säger att han älskar mig, men gör han det om han inte får porrsurfa????
Jag tycker att det är ett svek mot partnern om man smusslar och döljer något.
Jag tror som de andra män som skriver här att alla (eller 99,9%) män porrsurfar ibland, inget allvarligt men att kika lite på den förbjudna frukten. Kanske bättre det än att vara otrogna. Speciellt i perioder då kvinnorna inte vill ha så mycket sex. Hur många har inte drivits till otrohet för att de inte orkar vänta en vecka, en månad, ett halvår eller så mellan gångerna.
Man pratar om att det måste vara perfekt stämning, rent och städat, tvätten färdig - utpressning. För att slippa tjat och gnäll och att någon ska bli sårad så tittar männen på porr -oftast inte så avancerat och de flesta gillar nog inte dessa inzomade versionerna utan helt vanliga nakna kroppar som myser.
Vi män tycker att det är lika normalt med nakna kvinnaokroppar (och män) som ni kvinnor tycker att det inte är. För att vi tänker annurlunda. Om ni tänker tillbaka på era förhållanden så i början var nog ni de som klängde och hängde hela tiden men nu, några barn och år senare så är det tvärt om. Tänk tillbaka till i början av erat förhållande om er man svarat då varje gång ni ville mysa - att nä inte idag -inte läge nu. Då hade ni nog trott att de hade en annan.
Så låt era män smygtitta lite på mjukporr (det kallar vi allt som inte är olagligt eller onormalt) och drömma bort sig i tanken. Överaska honom med att ta på honom ibland och säga något som chockar honom - men gärna när du själv är sugen för han blir helt till sig då.
Många män har behov av att göra sådant som är lite förbjudet. Man kan ju bli upptäck. Jag tror däremot inte att de män som tycker att det är så mycket sex hemma som de vill ha har samma behov av att titta på naket, eller erotiskt.
Vi män ser ju lite annorlunda på detta med nakna kroppar. En naken kvinnokropp är vacker att se, ibland tillsammans med en naken man. Vi behöver se det mera konkret, kvinnor ser mera till situationen.
Låt era män sitta och mysa lite vid datorn (så länge det inte rör sig om sjuk porr) för det är ändå dig han är intresserad av.
Börjar han däremot data en massa, då ska du nog dra ut kontakten.
Pussa din man i nacken när du läst detta.
Om man har snackat om det och gjort klart att man blir ledsen och tillslut inte känner sig tillräcklig atraktiv mfl biverkningar som detta kan föra med sig och han ändå fortsätter att kolla porr. Är porren viktigare än att respektera sin partner tycker du?
Kvinnan måste väl då ha samma rättigheter att kåta upp sig med annat än sin man.
En kvinna skrev så här "Att porr tänder mig sällan men i interaktioner med andra kan göra det, att det då måste vara ok att börja flörta med andra män runt omkring mig, att får personliga kommentare av någon annan än den hon älskar, för att få lite respons. Det betyder ingenting, men det får mig att bli glad att få lite personliga kommentarer. Jag älskar dig, och är inte intresserad av någon annan, det ger bara lite spänning i tillvaron. Som heltidsarbetande småbarnsmamma så kommer inte de tillfällena så ofta längre, jag går inte ut så mycket, så då får jag väl börja skapa tillfällena själv. Eftersom du kan sitta här hemma framför datorn och hetsa upp dig, men det kan inte jag, så är väl detta det mest rättvisa. Eller så får vi jobba på att hetsa upp och skapa spänning för varandra. Han blev jätteirriterad och menade att jag är ju inte en sån tjej som flörtar med andra och han skulle inte gilla det, då sa jag att jag inte visste att han var en sån som kollar på porr och jag gillar det inte."
Man äger inte varandra men man skall respektera varandra!
Var går gränser för dig Skåne41? Sexchattar du och har telefonsex också? Tillfredställer du dig själv också till dom tjejerna? Det är många som gör det har jag förstått. Ska kvinnorna "unna" er det också?
-förstår dig. Jag, har som du, varit småbarnsmamma (mina "barn" är stora nu) och har dessutom arbetat inom vården (så ork till sex hemma eller flört på jobbet har varit obefintlig). När man är en trött mamma så är det inte lätt att orka vara en läcker och sexig fru.
Men var lugn-din tid kommer! När barnen är lite större kommer du att blomma för både din man och andra män (om du nu skull känna för det)!
Är det bara tittande din man ägnar sig åt så är det väl inte så allvarligt...
Jag är inte småbarnsmamma nu för tiden. Jag citerade en småbarnsmamma som skrivit i Amelia.
Själv är jag 68 år. Träffade en man för 2 år sedan som det har visat sig att han är sexmissbrukare. Han var registrerad på IX och KK-kontakt, sökte chatt och telefonsex. Under detta år har han även reg sig på MSN-dejting som singel. Dessutom har han varje fredag när vi har varit ute o dansat grovhånglat med 5-6 kvinnor på dansgolvet som har varit villiga till detta. Det är samma kvinnor hela tiden. Detta trots att jag varit med. Det sista kom fram för 2 v. Det första för drygt 2 mån sedan. Jag kom på honom och han har erkänt detta. Han går nu i terapi på Dysberoendekliniken. Själv mår jag mycket dåligt.
jag att du mår dåligt. Det tär så klart på självförtroendet när en man beter sig så... Men är den här mannen egentligen en bra man för dig?? Han har ju kränkt dig t o m offentligt. Du kanske själv behöver någon att pratat med?? Någon/något som får dig att se vad du själv behöver...
Det han har gjort på dansgolvet gjordes i smyg. Jag såg det aldrig. Men det däckade mig när han berättade. Han är inte bra för mig pga all svek och kränkning. Han är mycket ångerfull och mår också mycket dåligt för att han har sårat mig. Tror inte att det går att reperara. Jag går nu sjäv i en grupp för anhöriga, 1 gång i v på Dys. Där kan man prata med andra i samma situation och överlämna all skit till varann. Det behövs verkligen. Jag går där för att kunna förstå varför man sviker sin partner så fullständigt och hur en sexmissbrukare fungerar. Jag har inga förhoppningar om att jag ska kunna glömma.
Sexmissbrukare får verkligen hjälp på Dysberoendekliniken. Men jag mycket förundrad över att kvinnor finner sig i så mycket och försöker att rädda sina äktenskap trots dom stora sveken som männen där har utsatt dem för.
Tack för att svarade.
Det finns en mindre andel män som inte porrsurfar men dessa är onormala efter som i princip alla normala män porrsurfar, acceptera eller gör slut. Däremot att porrsurfa framför en kvinna är respektlöst.
Vad är acceptabelt när man porrsurfar för dig?
Tycker du att det är ok sexchatta, ha telefonsex med porrtjeerna, att onanera till dom eller var går din gräns?
Vad menar du med "att porrsurfa framför en kvinna är respektlöst"? Ledsen men jag förstår inte meningen.
Skulle du själv göra slut med din kvinna om hon inte accepterar/klara av att du gör allt det här, eller vad du nu har för sex framför din dator?
Det här blev en ny värld för mig som jag hamnade i och jag är mycket förvirrad.
Läser alla kvinnor Amelia eller Hänt i veckan ?
Min gjorde det när han var yngre i tonåren. Men han slutade när vi blev ett par. Självklart är det kanske svårt att motstå för mannen om det skulle poppa upp framför honom på datorn. Men min söker inte upp det aktivt och försöker motstå om det skulle dyka upp. Jag gillar att han blir sugen av att titta på mig så att jag känner att det är mig han vill ha. Vore avtändande om han fantiserade om någon annnan när han var med mig. Om jag ska jämföra porrsurfarna och min nuvarande. Ja då vinner han lätt! Han får inte in massa ideer i huvudet om hur saker ska vara, och det blir en gemensam upptäcksfärd istället. Sen är han den mest osjälviske och omtänksamme någonsin! En annan aspekt är att en ganska stor andel av kvinnliga porrskådisar varit utnyttjade som barn, och deras "leverbröd" är en del i ett negativt mönster som grundlagts i barndomen. Tycker det är tragiskt och äckligt om någon upphetsar sig på kvinnor som varit incest och/eller våldtäktsoffer!
alla normala män i alla fall porrsurfar. Normala pojkar och gubbar gör det inte.
dom har en dator med internet uppkoppling dvs..
Vad tycker du om det som Glader skriver att många flickor är incestoffer el våldtäktsoffer?
Vad tycker du om det S.Martell skriver: om det är ok att min partner t ex har telefonsex eller chatsex med andra?
Har gått ur Facebook efter att sett min "sambo" sida där han tydligen har gått med i Singelklubb. En klubb som anordnar fester och båtresor för folk som söker förhållande.
Jag känne mig grundlurad men nu förstår jag varför han betett sig så konstigt.
Han har predikat för mig att man inte ska ha hemligheter för varandra men han själv då???
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta???
Kan vi tjejer inte bara acceptera att vi och män är helt olika när det gäller vissa saker. En gayrelation mellan två män är nog mycket mer avslappnad än en relation mellan kvinna/man i många fall.
Låt dem kolla lite så länge det är harmlöst och ni har en bra relation i övrigt. Förstör den inte med massa gnäll och tjaffs!
Jag läser själv erotiska noveller på nätet ibland, tycker inte skillnaden är särskillt stor.
Till SophieMarie:
Din "man" kollar ju inte bara lättklädda tjejer på nätet, ni har ju ett mycket större problem än så!
Kram till dig och lycka till
Till Annis vill jag säga: Detta har inte med huruvida man är man eller kvinna att göra, men mer för vilka värderingar man har. För vissa är detta att porrsurfa lika med otrohet och för andra är det ingenting.
Twin - det finns hur många män som helst som inte porrsurfar. Eftersom du mår dåligt av detta är mitt råd att tala om det för honom och be honom att visa dig den respekten att sluta med det. Om han inte KAN - då har han ju ett problem - och om han inte VILL - så har han inte tillräckligt med respekt eller kärlek för dig. Alla förhållanden måste ha kompromisser, men om det är något sånt här som för den ena parten känns förnedrande och respektlöst så finns det inte så mycket att snacka om.
Min sambo är brutalt ärlig mot mig och han säger alltid vad han tycker, även när det kanske inte är så roligt att höra. Men detta gör även att jag helt säkert vet att han inte kollar på porr och att han inte skulle acceptera att jag gör det heller. Så vi förstår varandra och jag skulle aldrig kunna vara tillsammans med någon som porrsurfar.
Lycka till!
Det var någon som drog en liknelse med sexleksaker. Och då tänker jag så här - vi säger att jag brukade använda en dildo - och tycker det är helt ok. Sen när min sambo får veta detta så blir han jätteledsen och tycker att det är kränkande. Inte fan skulle jag fortsätta med detta, det är väl inte ens ett val, det är ju självklart.
Jag har några killkompisar som kollar på porr och snackar om det och deras tjejer sitter där, röda i ansiktet och låtsas att de tycker det är ok. Det är så pinsamt och sorgligt. Om min kille är med så brukar han säga till dom att växa upp och bete sig som män - då blir dom oftast tysta. Jag är så stolt över min kille.
Att säga att detta är "män" - de tittar på porr och så är det bara, är så urbota korkat så jag kan inte annat än skratta.
VARFÖR ska vi kvinnor acceptera saker vi mår dåligt av i ett förhållande? Nej ställ "mannen" mot väggen och fråga honom vad ordet respekt betyder. Min kille har inget behov av att porrsurfa enligt honom själv.Han har ju mig säger han. Det är såååå dåligt av alla män som inte respekterar sina kvinnors åsikter.Att alla män tycker att porr är okay är ren lögn.Killar som porrsurfar brukar försvara sig med detta argument men det håller inte. Att jämföra porrtittandet med inredningstidningar? Hmmm själv skulle jag gladeligen byta ut min gamla gråa slitna soffa mot den nya fräschare soffan i tidningen.Men så kanske inte dessa stackars porrsurfande män tänker? ELLER?
Det är märkligt att porr har så dåligt anseende. Man kunde ju tro att våld skulle toppa listan över hat-objekt.
Av våld uppstår risk för liv och livslånga handikapp samt psykiska besvär. Efter sex, även den som visas på de mer extrema porr-filmerna, skulle de flesta kunna resa sig upp och gå vidare i livet, faktiskt även om sexet skett mot någon av parternas vilja.
Uppväxande amerikaner har sett många tusen mord, tills för några år sedan väldigt få samlag. Jag kan inte tycka detta är rimligt. En normal vuxen har sex en – två gånger i veckan. En normal vuxen har inte mördat någon människa (som 50-årig svensk man har jag statlig utbildning i att ha ihjäl människor med bajonett, automatgevär, kulspruta, granatgevär, haubits, truppminor och andra sprängmedel). Och vi anser det sunt och normalt att se på filmer med mord och misshandel, men som utslag av stört beteende att se på när någon/ra har sex!? Ser man det på detta sätt är det inte porrindustrin som är pervers utan thriller, agent och det flesta andra typer av filmer som är det. Dvs, filmer som slutar filma utanför sovrummet – dit paret normalt ändå ämnar sig eftersom det är så de gulliga barnen skapas! Filmer som utelämnar händelserna i sovrummet, sexet som kanske kunde ha fördjupat förståelsen för deras relation?
Jag är en lika pervers man som de flesta. Känslomässigt tycker jag sexfilm med orgier och anala samlag (om det sker av fri vilja) är pinsamt att se speciellt i andras närvaro, kanske skäms jag för att visa min upphetsning, vad säger det så fall om min närhet till min kvinna? Ändå tycker jag intellektuellt att det borde vara både mer normalt och att föredra framför slagsmål, misshandel och de pistoler och k-pistar som fyller våra filmer och teveburkar på kvällarna, när de inte visar jämförande kroppsdyrkan med kläder på, dvs sport. Känslomässigt tycker jag att vetenskap och samhällsanalys, men även deckare är mer intressant än porr. Porr blir snabbt enahanda medan en riktig smaskig mordutredning med lik på golvet i sitt eget blod är mer intellektuellt stimulerande – men det är en ganska absurd värdering objektivt sett?
Film som kretsar kring intriger med kärlek, otrohet där man visar samlag sitt logiska sammanhang men i närbild borde vara mer rimligt att titta på än fokus på våld – men på teve är det tvärtom. I stället för att skiljas från den man som smusslar med sitt porr-tittande borde vi alla hjälpas åt att styra om utbudet till mer sexuell upphetsning än våldsavtrubbning.
Jag tror och tycker kort sagt ni som klagar på era mäns porr konsumtion antagligen antagligen är mer perversa än de är.
Porr kan ge helt andra skador än vad våld gör. Själv tycker jag, en kvinna som blivit slagen i många år, att psykisk misshandel är värre än den fysiska. Och för mig ÄR det misshandel om min man skulle titta på porr. Det skulle sätta mer skador än vad någon fysisk misshandel någonsin gjort.
Jag anser att porren har skapat ett onaturligt behov. Unga ser det i hemlighet och tror att detta är naturligt. Gränserna suddas ut. Pressen på tjejer blir större - och helt felaktig.
De som tittar på porr kanske aldrig kan förstå det, men för de anhöriga som drabbas så kan skadan vara jäkligt stor. Och då är frågan, är det värt det? Är det så himla viktigt att titta på detta att man är villig att skada de som står en närmast? I så fall tycker jag något är allvarligt fel.
... snälla väx upp! Det är en ganska patetisk kommentar att alla "normala" män gör det - det är så folk säger för att själva verka mer normala när de gör saker som inte anses ok.
Du är ingen riktig man, det är rätt uppenbart. Synd om dig, men kanske kommer det en dag när du inser det själv.
Nu har jag turen att en riktigt sexig tjej så kanske är det därför, men hursomhelst, jag tycker inte att det är särskilt intressant med porr, men skulle jag tycka det så ska väl min tjej skita i det. När det gäller tjejer i badkläder osv. så händer det att jag tittar på det. Aldrig att jag skulle låta någon annan människa tala om för mig vad jag får och inte får titta på. Skulle aldrig falla mig in att lägga mig i vad min tjej tittar på (hon är mer road av porr än vad jag är). Vad är det med er? Det är inte er 8-åriga son vi talar om, utan en vuxen man som bestämmer själv och det angår faktiskt inte er vad han tittar på. Hur skulle ni reagera om era män inte gillade att ni köpte Cosmopolitan för att det finns för mycket vackra män i den tidningen? Slappna av och var inte så osäkra. Är det något ni äcklas över så be honom vara mer diskret.
Det handlar för sjutton inte om att tvinga någon till det - om han bryr sig om sin kvinna så bryr han sig om hur hon mår! Det är viktigt att man kommer överens om såna här saker - precis som att det är viktigt att vara överens om var man står vad det gäller otrohet och sånt. Kanske din tjej inte skulle tycka det var otrohet att hångla med någon annan - om du då tycker det, är det du som är dum då??? Nej.
Om du Manne inte kan fatta hur många kvinnor som mår dåligt av porr så kanske du borde försöka ta till dig det - och vill du inte det, ja då är du rätt så dum. Osäker eller inte, det är förnedrande att ens man skulle sitta och kolla in porr. Dessutom så kan jag säga dig att jag hade en tjejkompis som gillade porr och när hennes kille märkte det så blev han jätteupprörd, för han tyckte det var äckligt! Så olika kan man vara.
Nä fy för!
Jag tror att du är en hycklare Lisa, men jag hoppas jag har fel. Låt oss testa: Om din kille blev upprörd över att du var på amelia.se, skulle du tycka att det vore OK att inte längre besöka amelia.se för att han kände sig ledsen över det? (Du behöver inte svara mig.) Här skrivs om de mest intima och porriga sker som finns, om förnedrande saker som penisstorlekar och hur härligt det kan vara att vara otrogen mot sin man, till hur man klipper sönder hans kläder och snokar i hans mobil. Här finns mängder av inlägg att äcklas och förfäras över. Här behandlas män som objekt som ska kontrolleras, dumpas och mätas.
Varje par bestämmer själva hur mycket kontroll de vill utöva över varandra (sådan kontroll ger man frivilligt till varandra), men personligen tycker jag det är att gå för långt att ha åsikter om vad ens partner tittar på. Den tjej som försöker något sådant med mig bör nog se sig om efter någon annan. Jag ger samma frihet som jag kräver.
Ja självklart skulle jag sluta gå in här om det sårade honom! Jag kanske inte skulle förstå varför, men om det nu är så att det sårar honom så kan jag säga direkt att Amelias hemsida är knappast så viktig för mig att jag inte skulle lätt kunna sluta gå in här! Skulle det vara ett stort problem så hade det varit mer konstigt.
Så gillar jag inte att läsa om förnedrande saker och penisstorlekar och förskönande av otrohet - jag är inte intresserad helt enkelt. Men om jag skulle gjort det så skulle jag helt och fullt förstå om han blev sårad och skulle absolut sluta med det då.
jag tycker det är äckligt.min man el jag har inget behov av det å jag tycker att de som accepterar det är lika störda dom. helt stört.vad har man mer för äckliga behov om man sitter å kollar på sånt ? av vilken anledning är detta befogat ?
Att gå på stranden är väl tillräckligt för en man att bli upphetsad. Av det jag sett i min mans tidningar, lättklädda kvinnor ( prostituerade) och kvinnor i minimala bikinin tycker jag att min man inte är sådär underbar eller snygg längre. Jag vill inte att han rör mig mera.
Hej!
Jag blir så snurrig av att läsa om män o porrsurfande....jag googlade på det dfr att jag upptäckte att min kille gör det periodvis...jag ville ju såklart ha ett fixt o klart svar från ngn expert ;) men det fick jag inte...istället fick jag se miljoner inlägg med miljoner åsikter o anledningar till porrsurfande...min slutsats blir nu att jag själv måste avgöra vad jag tycker är ok...om jag inte gillar det så får jag väl säga det o om det är ngt som han vill fortsätta med så får vi väl gå skilda vägar då...jag kan inte säga att han ska göra det som behagar mig för han är en vuxen individ o får bestämma över sitt eget liv...jag tycker inte det känns bra iaf...för mig är det såååååååå avtändande när jag vet att han suttit där o kollat...jag vet att han älskar mig det är inte det...men jag pallar inte...jag säger ju som en annan med inlägg sa...om nu en sån pornotjej skulle komma o ringa på dörren en dag när han satt där hemma alldeles alldeles ensam stackarn....skulle han tacka nej till ett erbjudande...dont think so ;)))...o den tanken får mig att helt tappa känslorna jag blir som en sten...helt kall...känner att jag inte duger o inte är tillräckligt kurvig o sexig....jag kan inte hjälpa det....jag vill inte känna så men det bara sveper över mig som en isande kall höstvind ute vid havet o det är alldeles disigt i mitt huvud ;)))...det är sorligt men sant!
Jag har en sexig kvinna och tycker hon är mer intressant än en massa äckel på nätet. Men om jag skulle vilja porrsurfa så tänker jag så klart inte fråga om lov (som om jag vore ett barn). Däremot skulle jag inte lämnna en massa spår som irriterade min kvinna, men om hon inte hade något vettigare att göra med sitt liv än att rota och gräva så skulle jag undra hur det stod till med henne.
Hon kanske brukar titta på porr med sin väninna när jag inte är där. Vad vet jag om det och varför skulle jag bry mig? Jag bryr mig MYCKET om hon skulle vara otrogen, men det inluderar inte bilder, film, hennes eventuell onani osv. Jag har inget behov av att försöka ta ifrån henne rätten till en egen intim sfär.
Jag fascineras av att någon kan komma på idén att lägga sig i vad en annan vuxen tittar på eller hur ofta de masserar sig själva någonstans. (Som om jag skulle ringa min fru och be om lov innan jag klickade på en länk med en snygg tjej i bikini på nätet, bläddrade i en herrtidning hos tandläkaren eller masserade mig själv. Som om jag skulle grubbla över om hon kanske ibland smekte sig själv på en offentliga toaletter, ha, ha, ha... Måste jag veta det? Angår det mig?)
Däremot ska man naturligtvis inte göra saker framför någon annan som irriterar eller kränker. Hur kommer det sig att "Twin" vet vad hennes man tittar på? Verkar hänsynslöst av hennes man att skylta med det tycker jag. Han kan gott lära sig att sopa igen spåren så att hon slipper se dem. Kvinnor gillar inte att män tittar på andra kvinnor. Framför en kvinna ska man visa lite stil och respekt. Däremot skulle jag inte ljuga om hon frågade, men kanske skulle jag svara "kanske, kanske inte", ge henne en puss och byta ämne. Att vara ärlig är inte detsamma som att man måste berätta om allt. Om alla män visade respekt och ingen kvinna rotade i oväsentligheter så skulle ämnet "porrsurfande män" inte utgöra något problem.
Det är ganska skrämmande att läsa alla dessa historier om kvinnor som bråkar, skriker, gråter och tom. skiljer sig då de kommer på sina makar med att porrsurfa. Att porrsurfa i måttlig mängd kan omöjligen skada någon och kan om något enbart ge lite extra krydda i sexlivet eftersom jag som man får ny inspiration av att se andra par kopulera. Vad är ni rädda för? Att män porrsurfar är naturligt och har inget att göra med att de inte finner er sexiga - jag tycker min flickvän är enormt sexig men porrsurfandet ger något som hon inte kan ge, nämligen spänning och variation. Så sluta bli arga - ta istället del av era mäns intresse. De blir väl inte sura på er om ni använder en dildo/vibrator?
En porrsurfande man utan skrupler
Jag antar att alla upprörda kvinnor i denna tråd aldrig, när de varit i en relation, läst några böcker med erotiska inslag, så kallat "tantsnusk"?
Och en annan fråga: Om han tittade på tecknad porr, skulle det göra någon skillnad?
Jag hatar att min man porrsurfar. De allra flesta kvinnor som han tittar på är inte en dag över 18 år och jag är över 40 och har för länge sedan passerat bäst före datum. Jag frågade honom en gång om det var ok att jag tittade på nakna män och han sa då att han inte tyckte att det var ok. Han försvarade sitt uttalande med att eftersom jag inte vill ha sex lika ofta som honom, och eftersom jag inte är intresserad av sex med honom när han vill så ska jag inte titta på andra nakna killar heller. Dock hade hans porrsurfande inte något att göra med vår relation och vårt sexutövande sa han... (?) Då ska väl för fasen inte mitt porrsurfande ha något att göra med min vilja/ovilja att ha sex med honom heller??? Tydligen är det skillnad på äpplen och äpplen...
Det är mycket snack i den här tråden om att man ska få göra som man vill och den andre ska inte lägga sig i vad man gör. OK då vill jag ha en älskare och jag tycker inte min sambo ska lägga sig i DET. Ska bara den ene i förhållandet få bestämma hur man ska bete sig och vad som är riktigt att göra och inte? Min sambo bestämmer jämt vad som är normalt och inte. Och det som HAN sysslar med det är minsann alltid normalt... Sen att jag blir ledsen eller sårad, det spelar ingen roll...
ALLA män porrsurfar. Även de som säger att de inte gör det. Min man blånekade ända tills jag tog fram bevis. Och när bevis fanns, ja då sa han att det var MITT fel att han porrsurfade och var på chat-sidor... Det var också mitt eget fel att jag grävt och kommit på honom, hade han bara fått syssla med det han gjorde i fred så hade det inte varit något problem. Jamen visst. Då är det hans fel om han "gräver" i mitt privatliv och upptäcker min älskare! Sabla pucko!
I ett förhållande handlar det om att respektera varandra och lyssna på varandra, inte bara att den ene ska behöva stå ut med vad den andre gör. Det verkar alltid vara så att den som inte vill att den andre ska porrsurfa ska vara tvungen att stå ut med att personen gör det. Eftersom den porrsurfande VILL porrsurfa så ska det RESPEKTERAS. Att den andre inte vill att det ska porrsurfas något, det ska inte respekteras av den som VILL porrsurfa...(?)
Så eftersom jag nu vill träffa min älskare idag och ha lite trevligt så ska min sambo alltså skita högaktningsfullt i det och RESPEKTERA att jag VILL det och att jag dessutom GÖR det.
Att VILJA saker innebär inte alltid att man ska GÖRA det. Ska man kunna leva ihop och båda ska må bra i förhållandet ska det vara ÖMSESIDIG respekt och inte bara en slags monolog från den som tycker sig ha rätt. Då kan det sluta med att man får äta upp sin egen skit!
Skönt att läsa Susans kommentar. Männens porrtittande och runkande gör mig ledsen och förbannad. Om männen visade sina kvinnor kärlek och uppskattning, då skulle de få så mycket sex att de inte skulle orka glo på porr och runka.
Jag vet att det här är en gammal tråd men jag förlorade närheten till min man när jag fick reda på från honom själv att han porrsurfat ca varannan dag i timtal så länge vi haft barn. Alltså jag sköter om barnen och hushållet och han satt och masturberade till tjejer i mellan en till fyra timmar. Han har ljugit om att han inte tittat på porr i fem år. Jag litar inte på honom mer, kan tillägga att vi haft sex flera gånger i veckan och jag tränar ungefär två timmar 4-5 ggr per vecka nu, men ändå kom han hem med en tidning med en naken kvinna och några toplessar i helgen. Jag funderar på att separera då jag inte vill umgås mer. Jag mår dåligt av hans upphetsning till andra kvinnor. Jag känner mig inte som fru mer. Nu säger han att han slutat titta på tjejer men jag har svårt att tro det.
Så länge det inte är ok för dig är det inte ok. Jag hittade min särbo på flera olika sexsidor, där han sökte efter sex och även på match.com. Hur jag kom på detta är en lång historia. Jag upptäckte det efter 1 år efter hade träffats. Det visade sig att han är sexmissbrukare och började på behandling på Dysberoendekliniken för 2 år sedan men hoppade av efter 8 månader. Jag förträngde att han naturligtvis inte var tillfrisknad men nu 1½ år senare har han utagerat igen och då flyr han mig och ägnar sig bara åt detta och vad allt han sysslar med det vet jag inte.
Det är möjligt att din man är sexmissbrukare eftersom han inte verkar kunna avstå. Jag tror inte att du kan lita på honom. Han kan göra en test på Dysberoendekliniken. Tänk på dig själv och vad du vill leva för liv. Tänj inte på dina gränser, det har jag gjort under den här tiden, 4 år, som vi har varit tillsammans! Det kommer att dra ner dig, det har det gjort med mig. Det sista som hände nu var som ett knytnävslag i magen och jag har nu gråtit nästa varje dag i 6 v.
Tack Kicki, jag behövde höra det där. Livet är sannerligen inte lätt för dig heller. Jag har barn med min man och det komplicerar situationen, men jag tänker kanske sluta med sexet (det finns ju andra att titta på och skulle han hitta andra sexpartners så rör det mig inte i ryggen) jag vill träna mer och ägna mig åt barnen istället och annat jag vill med mitt liv så får han göra vad han vill, han undrade om vi skulle fara på solsemester till kanarieöarna med toplessar och vara på nakenbadstranden. Inte precis min stil. Hellre får bodybuildande gymägaren plåga mina muskler med hundrakilosvikter. Jag har både kvinnliga och manliga bekanta på gymet som jag trivs bättre med, t.o.m en söt snäll hund. Man misstar sexlusten av hårdträningen och blir gladare till mods.