Annons
Annons

Om män

Maria

Mot kvotering! - AV MÄN!!

Är trött på diskussionen om att om man väljer kvinnor, så väljer man kön och inte kompetens!!! Vi kvinnor borde skämmas!!
Det vi borde säga, är att man efter att ha kvoterat in män i hundratals år, så är det sannerligen rätt att kvotera in kvinnor, för att få in MER kompetens.

Varje gång någon säger att man är emot kvotering, så säg ja absolut jag är för att man slutar kvotera in män!!
0 röst(er)
Annons
Annons

Svar

1. Rätt sagt

Sv: Mot kvotering! - AV MÄN!!

Ni kvinnor borde inte skämmas
    Ni borde rösta på kvinnor då det så känns. Så har vi män också gjort, röstat efter kön.
    Här i riket i öster har vi en kvinna som president, men inte en kvinnlig kandidat mera. Så synd
    Skrivet: 4 februari 2012
    0 röst(er)
  2. Funderar

Sv: Mot kvotering! - AV MÄN!!

Jag kan inte se vad det som hänt tidigare i historien alls har med saken att göra.

Varför skulle de män som lämnar sina utbildningar idag ha lägre kompetens än sina kvinnliga motsvarigheter, bara på grund av att män i generationer innan de ens var födda har kvoterats till sina befattningar? För det är ju i princip det du skriver när du menar att inkvotering av kvinnor ger MER kompetens.

Själv anser jag att män och kvinnor har lika hög kompetens. Är det dubbelt så många sökande av det ena könet borde det därför innebära att det är dubbelt så stor chans att en person av det könet får jobbet. Detta oavsett om det handlar om en man eller en kvinna.

Däremot håller jag med om att det är bäst om bägge könen finns representerade i ungefär lika stor omfattning, men jag tror att man måste lösa det på andra sätt än inkvotering om man vill ha en bestående förändring.
    Skrivet: 5 februari 2012
    2 röst(er)
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons

Damrummets mest kommenterade

FR 15 JUNI 2007
Kär i två män
Mia