Hej!
Jag håller på att förgås av tankar som virvlar fram och tillbaka i ett enda kaos i mitt huvud.

Under nästan två års tid har jag, till och från, träffat en man som jag haft "någon sorts" relation till. Från början blev jag min vana trogen fort förälskad, då var han mer tveksam. När han blev mer "på" så backade jag eftersom jag kände att vi var på väg in i ett förhållande utan att jag gjort ett aktivt medvetet val för att hamna där. Sedan dess har det varit en slags berg-och dalbanefärd. Vi har träffats ganska regelbundet men inte haft något officiellt förhållande. Men med jämna mellanrum har det uppstått konflikter för att han (med all rätt) undrat över vad jag vill, hur vår relation skulle kunna utvecklas och vad jag känner för honom. Det har blivit väldigt jobbiga samtal eftersom jag känt mig pressad och inte kunnat svara på hans frågor, inte förstått vad han "kräver" av mig osv. Han i sin tur har varit väldigt frustrerad över att jag (som han anser) haft honom som gubben i lådan och plockat fram honom när det passat mig. Han vill vara en större del av mitt liv, och jag vet inte om jag klarar av det.

Jag tycker oerhört mycket om honom, han är en fantastisk människa, vi har samma värderingar, vi skrattar ihop och jag har aldrig mött någon som jag kan prata så obehindrat med och dessutom få intellektuellt motstånd. Problemet är dels att jag är rädd för något (förmodligen på grund av tidigare haverier), att jag inte tycker det finns någon sexuell gnista eller passion mellan oss samt att han har två barn från ett tidigare förhållande.

Detta skulle kunna bli hur långt som helst, men jag ska försöka sammanfatta det. Nu har han (åter igen) slagit bakut och sagt att vi inte kan fortsätta träffas på det här sättet. Och direkt får jag en klump i magen,saknar honom och känner mig ledsen och rådvill. Ska jag ge det en chans till och försöka satsa på "oss" trots mina rädslor för att det inte ska gå, för att han har två barn och att jag inte VET om han är rätt. Eller ska jag fortsätta leta efter Mr Right som kanske aldrig kommer?

Jag är 33 år och längtar efter att träffa någon som jag kan känna djup samhörighet med, känna trygghet hos. Någon jag kan prata med, som älskar mig och som gör att gnistor uppstår. Jag vill gärna ha barn och familj men kan inte hålla på och ständigt söka efter något bättre.

Det är otroligt svårt att inte veta vad jag vill. Ena halvan vill vara supersingel och leva egoliv, medan andra halvan vill ha allt det som den man jag nu är nära att förlora skulle kunna ge mig.

Skulle vara enormt tacksam för goda råd.