Annons
Annons

Om män

Nadine

Fixar män kvinnors framgång?

Kvinnors framgångsrika karriärer verkar sällan gynna kärlekslivet positivt, i alla fall inte om man ska se till kändisäktenskapen - där Anna Anka och Sandra Bullock bara är några i raden av de som drabbats den senaste tiden. Deras män pallar inte med att allt strålkastarljus hamnar på dem. Vad tror du det beror på? Har ditt förhållande förändrats när du har upplevt framgång på något område i livet?
0 röst(er)
Annons
Annons

Svar

1. ee52

inte alltid..

Att det skulle bero på kvinnans framgång i de här fallen är väl inte helt säkert. S.Bullock's man var otrogen... vilken man är inte det, höll jag på att säga.

Att herr Anka lämnade fru Anka är väl inte konstigt, med tanke på allt hon sagt. Ytterst pinsamma detaljer om deras högst privata angelägenheter, som skämmer ut hennes man totalt. Vem skulle acceptera en hustru som ''bär dig åt'' som hon gjort i media. Han har förmodligen inte haft koll på vem hon verkligen är, förrän nu, när tungan sluntit lite väl många gånger.
    Skrivet: 21 mars 2010
    0 röst(er)
  2. Mia

Bra, men ändå..

Att belysa detta problem är mycket viktigt då jag tror att det inte är helt ovanligt. Dock anser jag att Amelias vinkling är helt galet fel.

Sandra Bullock har varit framgångsrik länge - hennes Oscar bekräftar bara hennes framgångar. Vad gäller Jesse James så vet ingen om han varit otrogen och om han har varit det så vet vi inte när han började. Jag har svårt att tro att han påbörjade sin otrohet i samma sekund som Sandra Bullock fick sin Oscar.

Vad gäller fru Anka så är jag uppriktigt förvånad över att herr Anka har stått ut så länge. Så som den kvinnan framställer sig själv/framställs av media så tycks det, för mig, omöjligt att leva med henne. Jag gissar att skillsmässan inte har något med fru Ankas framgångar att göra. Jag vill istället hylla Paul Anka som har tagit steget!

Jag vill avsluta där jag började: bra ämne att belysa, men titta istället på de kvinnor som verkligen drabbas på grund av män som inte kan hantera fruarnas framgångar.
    Skrivet: 25 mars 2010
    0 röst(er)
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons

Damrummets mest kommenterade

FR 15 JUNI 2007
Kär i två män
Mia