Annons
Annons

Hälsa

Anonym

Hårborttagning i underlivet

Hejhej, jag är en flicka på 16 år. Jag har rakat med vanliga engångs rakhyvlar, och något slags raknings/glidmedel, i kanske 3 år eller så. Och varje gång får jag massa röda prickar och det svider och bränner i några dagar efteråt. Efter fler dagar kan jag även få små finnar. De är otroligt jobbigt och bara inte värt det så jag gör det inte ofta längre, men jag tycker det är väldigt skönt och känns rent när jag är utan hår, och växer håret för långt tycker jag det gör ont när man går eller så och håret dras. Jag är även lesbisk så när jag har sex med en tjej blir det mest oralsex och då tycker jag det är skönare både när jag och min partner är rakade, men jag vill ju slippa klådan! Mitt hår är även väldigt mörkt så tillochmed när jag nyss rakat ner det är det mörka små prickar som syns väldigt väl, som jag inte inte trivs med. SNÄLLA, finns det någon som kan ge mig ett riktigt bra hjälp? (:
0 röst(er)
Annons
Annons

Svar

1. Anonym

Sv: Hårborttagning i underlivet

Raka EJ med engångshyvlar. Köpt en ordentlig istället.Du kan även börja med braziliansk vaxning/laser!
    Skrivet: 9 februari 2012
    1 röst(er)
  2. Anna

Hej!
    Jag är oxå känslig. Har rakat mig i många år och det som funkar för mig bäst är att ha en riktig rakhyvel från gillette. Jag har en som är för män och bladen är ganska dyra men den är super bra. Viktigt att byta blad ganska ofta och att hyveln är ren annars kommer det in bakterier och då blir det lätt hårsäcks inflamation som ser ut som finnar. Var noga att skölja av rakhyveln varje gång som du använt den så du håller den ren.Sen använder jag rakskum för känslig hud. Raka medhårs.. Gör jag så så har jag aldrig några bekymmer med hårsäcks inflammation... Lycka til!
    Skrivet: 9 februari 2012
    0 röst(er)
  3. Malin

Hej Flicka

Jag själv går till en salong och använder laser för att ta bort håret mellan benen. Du skrivr att du har mörkt hår och det är bra, för det svara lasern på bäst. Visserligen kostar det en del. Runt 11000:- per tillfäller och hur många gånger du behöver göra innan du är hårfri är olika från person till person. Men mellan 5-8 gånger. Man gör laserbehandlingen var tredje månad och man får raka sig under tiden. Lycka till önskar en nummera helt hårfri kvinna på 30 år :)
    Skrivet: 23 mars 2012
    0 röst(er)
  4. Anonym

Till Malin:
    Stämmer siffrorna du skrev? I så fall går det på ca 100 000:- att bli hårfri, det är inget jag som lågavlönad sjuksköterska har råd med. Jag skulle aldrig heller ens fundera på att lägga så mycket pengar på en sån sak.

Jag brukar raka med min epilator som även har ett vanligt rakhuvud, alternativt med rakhyvel (inte engångs), och är noga med renligheten samt smörjer efter med apotekets lindrande produkter för just intimrakning. Trots det får jag massor av röda prickar, sveda & irritation, så jag börjar också känna att det inte är värt besväret. Men jag är inte beredd att lägga en förmögenhet på att bli hårfri heller, tror knappast banken beviljar ett lån för att få en hårfri mus.
    Skrivet: 23 mars 2012
    0 röst(er)
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons

Damrummets mest kommenterade

FR 15 JUNI 2007
Kär i två män
Mia