Jag är man med ett stort intresse för snygga kvinnokläder. Att titta på, prata om men även ha på mig själv. Jag lever i en relation sedan en tid och har försökt komma in på att prata kvinnligt mode flera gånger för att känna av om min partner är öppen för att män åtminstone kan vara med och prata om detta ämne utan att man förväntas vara homosexuell (vilket jag inte är). Jag har t.ex. sagt att jag kan vara avundsjuk på kvinnor som har så mycket mer snygga kläder att välja på.
Hon svarade vi häromdagen.
- vad är det som hindrar dig från att prova klänning om du nu vill?
- Ja, att bli utskrattad eller idiotförklarad..
- Jag skulle inte skratta om du gör det seriöst och inte för att larva dig. Annars vet jag inte hur jag skulle reagera.
Ungefär där har jag mitt läge att välja utifrån.
Vill verkligen ta den här chansen men vågar jag?
Råd tack
Kommentera
Jag kan förstå att du oroar dig för folks reaktioner, för tyvärr är det säkert många som skulle reagera negativt på en kille i klänning. Nu vet jag inte om du tänkte ha klänning bara inom hemmets väggar, eller gå ut på stan så? Jag vet inte heller om det handlar om att du bara tycker tjejkläder är snygga, eller om det är en sexuell grej och du tror att du skulle gå igång på att gå i kvinnokläder?
Det är ju lite orättvist, för ingen höjer ju på ögonbrynen över tjejer i byxor eller kostym, men killar i typiska "tjejkläder" är ju inte accepterat på samma sätt i samhället.
Eftersom du har tagit upp saken med din tjej och hon inte verkade ha problem med det så tycker jag gott att du kan prova kvinnokläder hemma. Vill du gå hela vägen med smink och så också så kan ni kanske göra en kul grej av det där hon kan hjälpa dig att fixa smink och hår :)
Ska du däremot gå utanför dörren i klänning så får du nog vara beredd på en hel del reaktioner.Även som tjej kan man ju får en del blickar och kommentarer om man klär sig lite "avvikande", men känner du bara att du är beredd att ta reaktionerna, så varför inte? Det finns ju faktiskt speciella kill-kjolar (kolla på nätsidor med kläder för gothare & punkare, t.e.x Odiumclothing.net), varför inte börja lite försiktigt med att ha en sån?
Lycka till :)
Tack!
Det är väl mer än att bara tycka kvinnokläder är snygga - någon slags fetischism eller ett behov av att visa upp min kvinnliga sida..
Jag tänker inte föreslå att gå ut bland folk om jag ska genomföra det här. Att ta emot henne klädd som kvinna är läskigt nog men väldigt lockande.
Det är svårt att veta vad som är lagom att satsa på klädsel. "Bara du är seriös med det" sa hon... Köper jag endast en kjol och har T-shirt till så kan det ju avfärdas som en lite larvig grej bara. Om jag å andra sidan klär upp mig innifrån och ut och köper skor till så kan det bli för mycket..