Hej! Bara måste höra andra kvinnors åsikter och förhoppningsvis kunna lägga detta bakom mej.
Jag är 49 år, blev singel för ca 2 månader sedan, mitt ex lade ut på facebook för en månad sedan att han hade nytt förhållande.
Har känt mej lite ensam och skulle testa nätdejting, var lite skeptisk men en öl efter jobbet kan man ju ta.
Träffade en kille förra fredagen, han var jättetrevlig och det tände till lite kan man säga, mysiga kyssar på första dejten. Han skulle vidare efter vår dejt, det hade han sagt från början, så det blev kort.
Sedan var han väldigt på, han skrev redan på natten, både i facebook och med sms.
Han tyckte att jag var underbar och ville ses igen. Jag ville ju också det så vi sågs 2 dar efter dejten, hemma hos honom. Han frågade om jag ville ses på stan men jag sa att jag kunde åka till honom. Jag var ju sugen på honom och tänkte att vi är ju inte oskulder och inte 18 år, han är 2 år äldre än jag.
Hemma hos honom var det trevligt, lite mat och därefter massage.
Det blev sex såklart, det kändes bra men det var som att han ville mer udda saker än jag.Han ville ej heller ha kondom, hade aldrig haft det, sa han. Jag insisterade så vi använde det. Han ville hålla på med rumpan och pratade om att jag skulle få fontänorgasm mm. Jag är mer traditionell och tyckte det var avancerat första gången.
Det var bra hur som helst och vi låg och pratade och gosade efteråt. Men det var som att det blev förändrat, han gäspade och verkade trött. Iofs det var vid 21.30 en söndagkväll.
Jag sa att jag skulle åka, han kramade om mig och kysste mej och vi sa vi ses.
Dagen efter var det tyst så jag skrev ett SMS vid halvsju på kvällen och tackade för igår, han svarade direkt och tackade han också.
Sen hörde jag ingenting följande dag. Tidigt på morgonen när jag inte kunde sova skickade jag
ett sms till honom där jag undrade om han ville ses igen eller om det var ngt som blev fel.
Han svarade några timmar senare att han ville träffas men att det nog får bli efter min semester, jag ska åka bort en vecka.
Har sedan inte hört ngt mer. Såg på facebook att han var ute med vänner igår men hörde aldrig av sig till mig.
Jag ska åka på semester imorgon, det vet han.
Va d var det som blev fel? Det är nog kört nu va? Och varför bryr jag mig så mycket? Har träffat honom 2 ggr.
Behöver lite stöd från er!
Kommentera
Hej Monica!
Du vill ju ha kommentarer från kvinnor, men jag hoppas att du inte har något emot att få en kommentar från en man.
Tyvärr så tror jag inte att han är intresserad av ett fast förhållande med dig. Hade han varit det så skulle han ha markerat sitt intresse lite tydligare.
Motgångar sätter alltid ner humöret, men jag tror att lagom många motgångar också kan vara stärkande på sikt. Om man alltid blir avvisad så blir det nedbrytande, men du har ju bara haft en motgång hittills.
Var glad att den första mannen inte var tillräckligt intresserad. Nu har du ju chansen att träffa fler. Pröva dig fram bland männen och ta inte de första kontakterna på för stort allvar. Jag tycker att det är bra om man har sex tidigt när man möter någon ny, då blir det lättare att bestämma sig om man vill fortsätta kontakterna heller inte.
//Kalle
Hej och tack för dina synpunkter. Är väl vad jag tror också egentligen. Men du tror alltså inte att det var för att vi hade sex nästan på en gång?
Att män vill jaga hör man ju....
Nä, dags att lägga honom åt sidan, han är inte tillräckligt intresserad helt enkelt.
Ha det bra!
Hej, igen – Monica!
Nej, jag tror inte alls på att ”hålla på sig”. För egen del måste jag ha haft sex med en kvinna för att veta om jag vill ha någon fortsättning eller ej. Och så tror jag att det är för många.
Sexet vid första mötet behöver inte alls vara bra för att jag ska vara nöjd. Det viktiga är att jag känner att det här kan vi tillsammans utveckla till något riktigt bra. Jag måste känna att det finns potential. En kvinna får vara hur bortkommen som helst första gången, bara jag upplever att vi har en gemensam och positiv inställning. Finns den känslan, då hör jag sannolikt av mig inom 24 timmar.
Pröva en ny nätdejt!
//Kalle
Antagligen det uråldriga: män vill inte ha kvinnor som är för lätta att få i säng. För kan du göra det på en gång med honom, så kan du göra det på en gång med hans bror, hans kompis, dammsugarförsäljaren eller rörmokaren också...
Vill man ha ett seriöst förhållande så måste man hålla lite på sig! Visa att man har självrespekt.
Han ville väl bara ha sex och det fick han. Bra att du insisterade på kondom. Han verkar inte vara seriös utan ligga runt. Rumpan och fontänorgasm första ggn låter knepigt. Jag har absolut det bästa sexet med en man jag varit med länge. Då känner vi varandra, det är sexigt, roligt, skönt, härligt. Jag kommer då lätt i fontänorgasm och rumpan och hela kroppen älskar jag att han tar del av. Men med en främling?? NO-NO! "Dumpa honom, han vill ändå inte ha dig" är en filmtitel som verkar stämma bra in. Han verkar vara en ytlig man och jag tror du behöver mer djup! take it slow and easy med nästa! -och till Kalle, du är en man som verkligen inte är i min smak! Tur att vi alla är olika! Hoppas alla hittar någon som passar dem!
Iallafall enligt min egen åsikt och mitt eget letande efter den rätta. Jag vet ganska omgående efter sex om jag är intresserad eller ej. Jag funkar likadant som Kalle, trots att jag är tjej. Att hålla på sig, tja, man gör ju som man vill men att ha sex med någon som man är lite intresserad av bvetyder inte att du är en fallen kvinna på något sätt. Jag bestämmer själv vilka män som faller mig i smaken eller ej och tro mig. De killar som jag dejtat och hoppat i säng med har oftast hört av sig efteråt. Jag har dock inte alltid varit intresserad eftersom spänningen jag kände innan vi hade sex sprack som en ballong efter.. skumt men så funkar det för mig. Antingen eller. Sex kan ofta vara en barometer på om det är intressant mer seriöst för vill man ses efter det så höll det helt enkelt i sig. Man vet inte alltid. Han är inte elak eller har utnyttjat dig. Han bara tappade gnistan helt enkelt. Det styr man inte.
Väldigt bra forumlerat!! Kan bara säga att så fungerar jag me...
Vad har hänt sen sist, Monica. Har du fått tag på någon ny dejt? Har den gamla ringt än?
Hej Sara!
Tack för omtanken! Nej, har inte hört ngt från daten. Ser hans förehavanden på facebook dock. Verkar vara en festprisse med nya damer på bild ofta. Har dock mer el mindre släppt honom. Det hela känns som att det var lite onödigt, men ingen jättestor grej. Kram!