Annons
Annons

Dejting

Virre

Kan jag höra av mig?

Träffat en 13 år äldre kille på nätet och trots att vi har haft kontakt ganska länge från och till (sedan i höstas) så har vi oftast skickat ganska korta mail. Inga uttömmande mail alltså och vi har inte lärt känna varandra speciellt väl genom nätet. Jag har legat på ganska mycket och skickat oftare till honom, men inte fått svar alla gånger. Haft lite svårt att veta om han var intresserad.

Hur som helst så blev det iaf en dejt för ett par veckor sedan. Sågs ute på stan och det kändes toppen, vi kysstes (han som tog initiativ till det) och han frågade även om han fick följa med mig hem, vilket jag nekade till. Han har två barn som han skulle få hem till sig dagen efter, vilket gjorde att han inte kunde ses på en vecka, men han sa att han ville träffa mig igen och vi bestämde redan då att vi skulle ses nästa helg.

Sms:ade i början på veckan och bjöd in honom på middag till helgen, vilket vi pratat om på första dejten. Middagen slutade med att vi hade sex och han stannade kvar över natten. Dagen efter så åt vi frukost och han stannade några timmar innan han gick. När han gick så sa han att det är var ju trevligt och att vi hörs. Jag sms:ade honom i måndags och frågade om han hade lust att ses något i veckan. Fick inget svar, så på tisdagen skickade jag ett mail på dejtingsajten och frågade om han fått mitt sms. Fick till svar att det hade han och att han jobbade sent denna vecka. Skrev också att han skulle ringa mig på kvällen. Han ringde och sa att han jobbade sent hela veckan (till 22) så att det skulle nog bli svårt att ses i veckan och den här helgen så kom barnen igen. Tyckte att han verkade lite oengagerad så jag kunde inte låta bli att fälla kommentaren om du nu vill ses igen. Fick till svar att han gärna träffar mig igen. Han sa att jag hör av mig och efter det så avslutade vi.

Det var i tisdags och har inte hört något sedan dess. Han har ju visserligen barnen fram till nästa helg. Är det konstigt att han inte hört av sig? Är han inte intresserad? Tycker dock att det är lite konstigt att han ringde isf, han kunde ju bara skickat ett sms isf. Vill avvakta lite, men annars funderar jag på att höra av mig en sista gång? Eller är det dumt?
0 röst(er)
Annons
Annons

Svar

1. Anna

Sv: Kan jag höra av mig?

Spänningen och intresset försvann antagligen efter att ni hade sex redan på andra dejten! Killar behöver få kämpa lite för att komma till, får dom komma till så fort så tappar dom oftast intresset meddans vi tjejer blir mer intresserad... Så vill man att det ska bli nåt på riktigt så är det bara att vänta med sex oavsett hur kåt man är tyvärr!
    Jag tycker inte att du ska höra av dig till honom mer utan låt han visa intresse först. Lycka till!
    Skrivet: 5 februari 2012
    0 röst(er)
  2. Micke

Självklart kan du det om det är vad du vill...

Att grubbla över varför han gjorde(eller inte gjorde) si eller så är meningslöst eftersom du aldrig kan få ett korrekt svar utan att fråga honom. Jag håller inte med om att vi män skulle vara på ett visst sätt. Vi tänker och handlar olika precis som ni kvinnor gör.

Det kan finnas 100 anledningar till att han inte hört av sig. Han kanske tyckte att ni hade tillräckligt bra sex... hans mamma kan ha blivit plötsligt sjuk... han kan ha halkat och fått en hjärnskakning... han kanske är rädd för sina starka känslor för dig eftersom han egentligen inte känner sig redo för en relation eller redan har en annan... ja, vad vet jag??

Jag tycker att du ska göra det som känns bäst för dig utan tanke på vad du "borde" göra!

Men vill du verkligen veta så tycker jag att du ska kontakta honom och berätta exakt hur du tänker och känner... ungefär som i det här inlägget. Det är din enda chans att så ett korrekt svar på dina funderingar.

Lycka till hur du än väljer att göra :-)
    0 röst(er)
  3. Virre

Sv: Kan jag höra av mig?

Alltid bra att få höra andras åsikter.... Ska jag vara helt ärlig så hatar jag "spelet", tycker inte att det ska spela någon roll vems tur det är att höra av sig. Sedan tycker ju jag att det är bäst att vara rak och ärlig. Skulle till exempel aldrig säga att jag skulle höra av mig om jag inte menade det just då (sen kan det ju naturligtvis hända saker efter det), men tror att det bara är en standard och avslutningsfras för många, för att få det att låta bra. Skulle någon höra av sig till mig och vilja ses igen och jag inte ville det, skulle det vara självklart för mig att säga det. Är kanske inte kul att ge någon nobben heller, men står ändå för vad jag tycker. Problemet verkar vara att många inte gör det, inte ens om de får frågan rakt ut. Tar hellre ett nej, än inget svar alls. Fast de flesta verkar göra det lätt för sig, vilket jag tycker är galet. Ett sms kan ibland räcka och det är trots allt vuxna människor det handlar om.
    0 röst(er)
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons

Damrummets mest kommenterade

FR 15 JUNI 2007
Kär i två män
Mia