Annons
Annons

Dejting

Björn Stenerfelt

Jag har några frågor till er kvinnor här på Amalia.

Jag är man, 60 år, singel och jag finns på två dejting siter. I min presentation/profil så har jag angivit min intresse grupp som 54-60 år. Jag tycker att det verkar ganska logiskt och ”normalt”.
Dom som är inne och tittar på min profil och i en del fall hör av sig till mig är som följer.
Av 10 st så är 6-7 st 62-67 år 2-3 st 30-38 och 1 st i min intresse grupp?
Söker jag i ”min intresse grupp” (med mejl) så är det mycket sällan att jag en sen gång får svar.
Vad jag har förstått är att kvinnor i ”min” intresse grupp 54-60 söker män i 47-55!
Ofta ser man ”kvinna” 58 söker man 50-57.
Är det så att en 50 årig man söker en 58 årig kvinna, inte helt säker på det, men det kanske är så.
(Jag hade inte gjort det när jag var 50 och jag söker ingen 68 åring nu.)
När han antagligen själv söker en kvinna i 45-50 års åldern.
Något blir snett här eller har jag fel?
Har också hört av en del kvinnor att det inte går att hitta något på dessa dejting siter, är det kanske så undra på?
När, vad det verkar, så söker ni i fel mål grupp. (inte alla)
Helt seriöst så undrar jag vad är det hos en 50 årig man en 58 kvinna vill ha, som inte en fräsch 60 åring kan erbjuda.
Jag kan gissa mig till en del själ men jag är ju man så jag har nog fel.
Hoppas att svaret på dessa fråga blir ärliga och seriösa så jag kan förstå hur det hänger ihop.
PS. Vilken ålders grupp brukar 50 resp. 60 åriga män söka i?
0 röst(er)
Annons
Annons

Svar

1. 34 års gymfreak

Sv: Jag har några frågor till er kvinnor här på Amalia.

50-60+ män brukar väl söka 15 åriga horor på nätet....
    Skrivet: 5 december 2011
    0 röst(er)
  2. Kvinna 19+7-3x2-5 år...

Ursäkta mig, men min spontana reaktion är "Hjälp, vilket åldersfixerat inlägg!" Har aldrig blivit attraherad av en ålder, utan först intresserad av någon vars yttre och utstrålning tilltalar mig. Har det sedan visat sig att den personen delar min humor och har andra personliga egenskaper som tilltalar mig SAMT att "det där" funnits emellan oss - ja, då har jag blivit förälskad.
    Oavsett ålder.

Ska dock i ärlighetens namn tillägga att jag tror det är enklast att ha ett förhållande med någon i ungefär samma ålder som man själv, men i din ålder har jag svårt att se att +/- 7-8 år skulle ha någon väsentlig betydelse. Det är ju bara en siffra!

Vidga dina vyer och vinn! ;-)
    0 röst(er)
    Trådstartare

Enligt ditt "nick" så är du 15 år!
    Jag tror inte att jag är åldersfixerad. Under de seanst 15 åren har jag haft två säboförhållande - båda var 2-3 år äldre än mig - inga problem. Men när man ser strukturen på "min intressegrupp" så kan man ju fråga sig är det jag eller "min intressegrupp" som är åldersfixerad?
    0 röst(er)
  3. Elvira

Kom igen..!.

det fullt troligt att du kommer att hitta den du söker...kanske inte på nätet..eller på krogen...kanske inte för livet...men någon du kanske redan känner eller avlägsen kontakt..SE dig omkring...det finns fullt med kvinnor i din åldersgrupp...Själv är jag 37 år...Skulle kunna tänka mig en äldre man...som bekant...Inget varar för evigt...kanske vi kan leva länge med någon...men längst av alla måste vi leva med oss själva....Vill du kontakta mig..? För ett vidare samtal..så finns jag här....kommer att fortsätta följa ditt inlägg...
    Skrivet: 6 december 2011
    0 röst(er)
    Trådstartaren

Hej Elvira!
    Tack för ditt fina svar som visar att du bryr dig. Nu är det väl så att jag inte direkt är ”desperat” eller något sådan. Jag har inget större problem att träffa kvinnor – det är mycket möjligt att jag kommer att träffar någon på näter eller på krogen eller kanske någon annan stans. Men de frågor jag fortfarande har är kanske av lite mer av ett ”strukturellt” intresse.
    Jag har en kvinnlig bekant, vältränad, fräsch och ser bra ut, hon ät 58 och hon vill träffa en man runt 50. Jag har sagt till henne det kanske inte blir så lätt - baserat - på mina egna referensramar. Men det vill hon inte förstå.
    Jag har en annan kvinnlig bekant som jag tog upp detta med och hon sa ”men det begriper du väl – dom vill ha lite mera prestanda i sängen. Ytligare en annan sa ” 50-åringar kan vara mera väl tränade och fräschare. Det intressanta är att det är samma personer som säger att, det är svårt att hitta någon på nätet????
    Du erbjöd kontakt – nu är det så att jag inte vet hur man ”fixar” det på ett diskret sätt på denna typ av sidor?
    Skrivet: 6 december 2011
    0 röst(er)
    Marris

Det är bra att vara lite äldre ibland även om lusten i sängen försvinner...Framförallt kan det vara lättare att umgås med äldre...Man har mera att prata om saker man vart med om eller vill göra..eller skulle ha gjort....
    Det är klart att pirret i magen man hade förut var härligt....men efter 35 års ålder försvann det plötsligt.
    Du kan väl försöka hålla denna kontakt....berätta gärna vad du tänker dig för slags förhållande...Kan man baka lussebullar tillsammans..?..ses varje vecka...oftare..eller flytta ihop..?
    Skrivet: 7 december 2011
    0 röst(er)
    Marris=Elvira

Det var jag som skrev till dig förut..

Har du blivit avskräckt att svara på mina meddelanden..?
    Jag har varit till sängs en halv dag pga dålig motivation....Jag todde jag hade missat nåt inlägg...!
    Det skulle vara roligt om du kan skriva några meningar....
    Skrivet: 10 december 2011
    0 röst(er)
  4. Eva

Förstår inte varför du klagar på att kvinnor vill ha yngre män! Har du läst mäns kontaktannonser? Samma sak där. Att en kille på 45 vill ha en kvinna mellan 15 och 35 är jättevanligt. Tyvärr är det nog bara att inse att båda män och kvinnor vill ha partners ett antal år yngre än dom själva även om jag själv inte förstår varför. Är 45 och kan tänka mej både yngre och äldre män. Men det verkar jag vara ganska ensam om att göra!
    Skrivet: 4 februari 2012
    0 röst(er)
  5. Eva

Mellan 25 och 35 år ska det givetvis vara!
    Skrivet: 4 februari 2012
    0 röst(er)
  6. amalia

Jag tror att många singelkvinnor i din ålder har skiljt sej delvis pga att mannen var slö, ojämnställd, bara såg på TV och inte tog hand om sej eller förhållandet medan hon passade på efter barnaåren att träna, gå på kultur osv. Dom vill ha en pigg aktiv man och hoppas hitta det i en lite yngre man. Jag är "bara"49 och tycker redan att jämnåriga män gubbar till sej mera är jämnåriga kvinnor.Rent sexuellt tror jag att äldre kvinna-yngre man är en bra kombo, kvinnans lust ökar, men mannens lust avtar... Men vi är individer, inte statistik så det är säkert många 55-åriga kvinnor som vill ha dej, bara du inte är för lik deras exman.......
    Skrivet: 9 februari 2012
    0 röst(er)
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons

Damrummets mest kommenterade

FR 15 JUNI 2007
Kär i två män
Mia