Annons
Annons

Dejting

Milla

Han gör mig förvirrad.. var han bara ute för att leka?

Har pratat med en kille via nätet i ca 4 månader och har nu även gått igenom 2 dejter med honom. båda var toppen senaste var underbar och vi hade även sex kanske var det lite för tidigt men hänt är hänt. Han var väldigt fysiskt nära och otroligt omtänksam, mysig på alla sätt. Vi har fortsatt haft kontakt men nu börjar de kännas lite osäkert. Senast vi prata förklarade jag för honom att det fanns risk för att jag skulle kunna bli kär men han sa då att han ville gå försiktigt fram? hur och varför säger han så? för mig lät det mer som att han inte är säker på om han är intresserad? om han nu vill gå försiktigt fram varför hade vi då sex det var han som tog alla initiativen.. det är ju han som har "stressat" dit vi är idag. Han som bjöd ut mig på dejterna..

förvirrad..
0 röst(er)
Annons
Annons

Svar

1. Anna

Sv: Han gör mig förvirrad.. var han bara ute för att leka?

Så här ligger det oftast till med oss tjejer, killar vill alltid ha sex tidigt och så klart vi tjejer oxå men om vi släpper till för fort första eller andra dejten så fungerar vi tjejer som så att vi får oftast känslor meddans killarna behöver en match och tappar oftast intresset! Jag har haft många killar och förhållande och har alltid fått dom killarna jag har blivit kär i. Tyvärr är det ett spel i början om man ska få dom killarna man vill ha! Om den killen du träffar är en potential pojkvän ligg då inte med honom förrens tidigast femte dejten och då gäller det att killen börjar visa känslor och ett behov av dig på ett mentalt plan. Visa aldrig mer känslor i början än vad killen visar hur jobbigt det än kan vara! Killar skräms av tjejer som visar och ger för mycket i början! Häng med i killens tempo, ringer han inte varje dag så gör inte du det heller vill man ha nån mycket se då till att inte ge för mycket förren killen visar sig redo!
    En kille som man bara vill ligga med och inte är en potential pojkvän kan man ligga med första eller andra dejten! Sån är min erfarenhet och det knepet har alltid funkat för mig!
    Alla killar som jag har sen blivit tillsammans med har påpekat just det att om dom hade fått ha sex tidigt med mig så hade dom antagligen inte blivit intresserade för då hade dom kännt att det varit för enkelt och att man är som det flesta andra tjejer...
    Hoppas för din skull att det ändå är ett undantag för dig, men Vist blir han mer spännande nu när han backar av osäkerhet?! Gör samma sak tillbaka, det är det enda om du ska bli intressant! Jag lovar!

Skrivet: 2 februari 2012
    1 röst(er)
  2. dgdr

Han blir skrämd när du säger att du kan bli kär efter 2 3 träffar, oavsett om ni har pratat i 4 mån på nätet eller inte.

Han ville ha sex för at....han ville ha sex, det är inte svårare än så. Det har inget att göra med kärlek i den här tidiga fasen.

Var inte på honom, låt honom ta den tid han behöver och prata inte om förhållanden, utan var lite nonchalant intresserad.

Jag å min kille sen 2 år hade sex första kvällen vi sågs, pratat på nätet i 2- 3 veckor, sågs och hade sex några ggr i veckan tills en dag så var vi bara ihop, jag sa inte ett ord om förhållande eller nåt, trots at tjag ville, men jag har lärt mig hur killar funkar.

Ta det lugnt, och prata inte mer om det.
    Skrivet: 3 februari 2012
    0 röst(er)
  3. Milla

Anna & DGDR....

Jag vet det kanske var lite förhastat men om det är någon som har varit väldigt på så är det ju han jag har varit tillbakadragen och var nog lite så under dejterna också . Vill nu inte sitta å skylla i från mig men han gav mig men bara förklarar. Vi har sms:at varje dag sen senaste dejten men jag har känt lite som att det har varit lite mer rakt å tråkiga sms från hans sida.

Jag hade sex med mitt ex på andra dejten också och vi blev tillsammans kort därefter och bodde tillsammans i fem år så jag vet att det kan funka för vissa att man hamnar i säng tidigt. Att spela spel känns inte som min grej men jag har beslutat nu att ta ett om inte tre steg tillbaka och "börja" om och blir ännu mer tillbakadragen än vad jag varit.. ska inte höra av mig på några dagar/vecka nu så får vi se .. hör han inte av sig så var det troligtvis bara sexet han ville åt. :(
    Skrivet: 3 februari 2012
    0 röst(er)
  4. Milla

Jag blir inte klok på detta .. Spelar han dum eller vad är detta. Han plockade helt plötsligt bort mig från sin fb.. och när jag frågat vad som har hänt mellan oss säger han bara att det är mycket nu med jobb och allt. men att sexet betydde mer än bara ett ligg. Jag har sagt att han måste tala om sanningen och varför. Om det är så att han inte är intresserad eller om han har känslor för någon annan men han verkar bara spela dum å förstår inte vad det är han ska berätta.

jag har lagt honom åt sidan.. vill ju inte betee mig som en galen tjej som vill bråka och jaga. Jag har varit trevlig mot honom men nu känns det som jag faktiskt ger upp.

Mycket märklig kille och allt är ju bara jättekonstigt blev han räddd för det där när jag nämnde om känslor? Var han bara ute efter ett kk men fick känslor också? tankarna bara snurrar jag kan verkligen inte hitta en rimlig förklaring till det här.
    Skrivet: 5 februari 2012
    0 röst(er)
  5. pete

hej milla,

han ville ha sex. så fungerar killar.
    Skrivet: 17 februari 2012
    1 röst(er)
  6. pete

till anna,

som man tycker jag inte det spelar nån roll när en tjej ligger med mig. egentligen är det så att ingenting en tjej gör med mig ändrar min syn på henne. vilket är den bra sidan. däremot är det så, att saker hon gjort med andra killar ändrar min syn rejält. det är alltså inget smart drag att hålla på sig i fem dejter med mig, bara för att det sen ska visa sig att hon blev påsmackade av två killar på grisfest på mallis i somras. i så fall undrar man mest varför jag ägnat massa till och uppvaktning på nån som bara ger sig till vem som helst annars. jag vet att kvinnor är helt annorlunda där.
    Skrivet: 17 februari 2012
    0 röst(er)
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons

Damrummets mest kommenterade

FR 15 JUNI 2007
Kär i två män
Mia