ANNONS

21 år och blivande ensam mamma..

Hej jag är en tjej på 21 år, gravid och är extremt rädd att jag inte kommer träffa någon ny då jag kommer få ett underbart litet barn. Pappan till barnet och jag var tillsammans i 4 år men när jag blev gravid valde jag att gå ifrån han för att han inte varit respektabel på något sett i vårat förhållande, sen ville han inte ha barn nu.. abort såg helt enkelt inte ut som ett alternativ för mig!!

Nu är jag bara så rädd att jag inte ska hitta kärleken igen då jag är så ung och kommer bli ensamstående mamma. Jag vill bli kär igen, hitta någon att dela mitt liv med och skapa familj med men jag är så rädd att ingen i min ålder eller några år äldre kan tänka sig dejta mig och ge mig en chans..

Är det helt hopplöst för mig, hur tänker ni, kan ni tänka er att dejta en ensamstående förälder som jag? allt känns så hopplöst just nu...

Kommentarer

Ingen panik tjejen!
Du kan vara helt lugn och bara njuta av din graviditet för det ordnar sig för dig oxå som för oss andra som blivit ensamstående med barn. Jag blev lämnad av mitt barns far när jag var 23 år och min bebis bara var 3 mån. Men när hon blev lite större så kunde jag ordna med barnvakt och gå ut på klubbar och jag har aldrig förr varit så populär. Ingen kille(speciellt inte de som var lite äldre)har tyckt att det varit mindre attraktivt att jag haft ett litet barn,snarare tvärtom! De tycker oftast att man är mer mogen än andra och det är klart det blir man ju som ensamstående förälder till ett litet barn. Så kom ihåg att läget är ej hopplöst! De som tycker det är ändå ej rätt kille för dig och ditt barn. Se det som att det är deras förlust som inte fick lära känna dig och ditt barn, inte din. Stort LYCKA TILL!!!

Jag vart själv ensamstående mamma när jag var 17 år och det funkade bra, vi klarar ju faktiskt det mesta. Att hitta någon ny tycker jag inte är det absolut viktigaste för dig just nu. Nu ska du bara njuta av din graviditet och så småningom över din lilla bebis och då kommer du känna att kärleken du får från ditt barn är fullt tillräckligt.

Hade nog tänkt vänta ett tag, jag är inte redo än och det blir mkt med skola och bebis samtidigt;)

ANNONS
ANNONS
ANNONS