Min kille bor hos mig sedan några månader. Hittills har han inte betalat något, men eftersom vi trivs så bra med att bo tillsammans kommer han snart att flytta in permanent. Problemet är bara att han fortfarande betalar alla lån på huset som hans ex-fru bor kvar i. Hon vill inte flytta och går inte med på att sälja huset. Han är rädd för att kräva att hon ska betala för att han inte vill riskera att hon smutskastar honom inför barnen (vilket hon gör ändå, men det är en annan historia..) Är jag snål om jag ber honom vara med och dela boendekostnader med mig när en stor del av hans inkomst går till att betala ex-fruns boende? Mina kostnader är ju desamma som de alltid har varit och som jag har klarat själv. För min ekonomi vore det mest trevligt att få mer pengar över till annat,

Det som stör mig är nog mest att han inte vill/vågar sätta ner foten mot exet. Att jag känner mig lite utnyttjad för att jag är snäll. Jag har tagit upp det här en gång men då blev han arg (han är aldrig arg annars...) och anklagade mig för att bara tänka på pengar.

Jag vet inte hur jag ska göra... Om jag kräver honom på pengar kommer jag ha mycket över samtidigt som han knappt kommer ha något kvar när alla räkningar är betalda. Då delar vi förstås på de pengar jag har kvar så summan av kardemumman blir ju att det inte spelar någon roll om han delar boendekostnader med mig. Indirekt känns det som att jag också får vara med och betala för hans ex-frus boende... Hon bor i ett stort hus och vi bor i en liten lägenhet.

Någon som har tips om hur jag ska göra? Han sitter ju i klistret med stora lån och jag vill inte bråka med honom, jag med...